C-vekun omistajat huom!

Keskustelua Opeleista
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

C-vekun omistajat huom!

Viesti Kirjoittaja B.C. »

Eli talvirenkaiden allelaittoaika lähestyy ja päätin vilkasta vectran kesäkumeja. Yllätys oli melkoinen. Ostin vekkuun uudet renkaat keväällä, kun vanhat oli kahden kesän ajolla ja tehtaan jäljiltä väärillä kulmilla piloille menneet. Kulmat säädettiin opelilla sitten noin vuosi sitten ja kuvittelin kaiken olevan ok. No tässä tulos yhden kesän ajolla: Kuva

Ei yhtään :evil: :evil: :evil: :evil:

Sisäreunat kaikista ihan :evil:, eli tarkistakaapa renkaanne c-vectran omistajat! Onko muilla samoja ongelmia, vai onko tuo auto vain maanantai kappale. Tulee hieman kalliiksi ostella joka kesä n.600e renkaat.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Onkos sisemmät raidepäät kunnossa?
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

Mulla ainakin kuluu kanssa iha V***sti sisäreunat, varsinkin takarenkaista..vaikkakin on B-vectra, ja alustan laitoin yhteydessä säädettiin kulmat..muutama tonni kilometrejä takana, ja renkaat ihan paskat..ei vissiin sitten pysty säätää tarpeeksi, kun on liikaa tontissa..kai :roll:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

No huh! Ei ollut onneksi tuolleen kuluneet, tuli just tarkistettua! Vielä pitäisi mennä ens kesä noilla samoilla kumeilla, on sen verran kalliit ;-)
-Must be Opel Insignia-
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

2 kesää ajettu 235/35x19" kumeilla ja kuluminen on tapahtunut ihan tasaisesti. Tosin nyt kumit on jo aika mustalaisen miseliinit, mut ensi kesäksi hankitaan sitten jo uudet kromit ja kumit :)

Alustaa ei ole laskettu yhtään vakiosta. Ja kulmat säädetty Opelilla kuukausi ostosta, koska ratti oli silloin vinossa.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Moi G T S !

Mikä ET sulla on vanteissa, niin ja kuinka leveät? Mulla on 235/45-17 ja vanne 7,5" ja ET taisi olla 49 tai 47. Pitää kattoa vanteesta tarkemmin se ET luku.

Joko vanteet ei sovi tai sitten tuon alustan säädöt on vieläkin ihan päin xxx.

Mielenkiintoista sinänsä, kun vanteiden ja renkaiden koko ja sopivuus juuri kyseiseen autoon (GTS) on varmistettu maahantuojalta ennen hankintaa :o .

Pitää kait taas alkaa soitteleen ooppelille........
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

B.C. kirjoitti:Moi G T S !

Mikä ET sulla on vanteissa, niin ja kuinka leveät? Mulla on 235/45-17 ja vanne 7,5" ja ET taisi olla 49 tai 47. Pitää kattoa vanteesta tarkemmin se ET luku.

Mielenkiintoista sinänsä, kun vanteiden ja renkaiden koko ja sopivuus juuri kyseiseen autoon (GTS) on varmistettu maahantuojalta ennen hankintaa :o .

Onko kulmat tsekattu "karvalakkimallilla" vai kunnollisella 4-pyöräsuuntauslaitteella?
mulla ainakin kuluu vähän epätasaisesti ja puoltaakin pikkuisen, mutta laitan sitten vasta kuntoon kun saan alustan laitettua.
kuitenkin, yhden korjaamon karvalakkivempeleellä katottiin niin sanoi että ihan kunnossa on.ei varmasti ole...mutta ei kuluta niin paljoa että viitsisin 65€ maksaa nyt ja keväällä uusiks alustan jälkeen
A4 Tdi
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jos autosi on laskettu tonttiin, niin pyörien kulmat (camber - pystykallistus) muuttuvat niin paljon, että asiaan auttaa vain säädettävät puslat / tolpan yläpää säädettäväksi. Osasyyllinen on myös tielaitos. Seuraappa mikä osa renkaasta makaa asfalttiin, kun ajaa urassa. Jos haluaisi, että renkaat kuluvat mahdollisimman vähän, niin pitäisi ajaa kokonaan pois urasta ja silloin oltaisiin keskiviivalla tai pientareella.
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

kyllä pitäs cee vectrassa säädöt riittää ilman mitään puslia, aika tontissa saa olla että ei edessä riitä säätö.
Tdi 200+
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Alkuperäinen tehtaan alustasarja. Ei ole muutettu tehtaalta tulon jälkeen. Renkaiden ja vanteidenkin koko varmistettu ja hyväksytetty maahantuojan teknisessä neuvonnassa. Säädetty alkusyksystä 2004 opelilla 4-piste laitteilla ja painotettuna. Olivat unohtaneet peräkonttiin yhden 72kg painonkin, kun auton hain.

Että näin tällä kertaa........
G T S
'Senator'
'Senator'

B.C. kirjoitti:Moi G T S !

ET on tosiaan 42 ja leveys vanteessa 8,5"
Kulmat on säädetty Kotkan Autotuonnissa laserilla 4 pyöräsuuntauksena.
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Laitoin tuossa talvikumit alle ja tutkiskelin sekä vanteita, että renkaita.

Kesäkumit 235/45-17" ja vanne 7,5"x17", ET 42: eturenkaiden sisäreunat siis ihan p...na ja takana aavistuksen verran sisäreunassa sirkkelinterämäistä hammastus kuviota.

Talvikumit: 215/55-16" ja vanne 7"x16", ET42: renkaat (Good Year Ultra Grip 500)täysin tasaisesti kuluneet ilman mitään epätavallista.

Nyt kyllä täytyy myöntää, että olen ihan ymmälläni. Nick G T S:llä on 235 kumit ja tasaisesti kuluneet ja mulle samanlevyiset ihan p...na( jo toiset!), ja silti talvikumit aivan ok.

Opel liike ei jostain syystä ole vastannut kuvilla varustettuihin sähköpostiviesteihini....

hmmm....mitähän seuraavaksi?
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

Aika mielenkiintoista.ei voi muuta sannoo
A4 Tdi
G T S
'Senator'
'Senator'

B.C. kirjoitti:Laitoin tuossa talvikumit alle ja tutkiskelin sekä vanteita, että renkaita.

Kesäkumit 235/45-17" ja vanne 7,5"x17", ET 42: eturenkaiden sisäreunat siis ihan p...na ja takana aavistuksen verran sisäreunassa sirkkelinterämäistä hammastus kuviota.

Talvikumit: 215/55-16" ja vanne 7"x16", ET42: renkaat (Good Year Ultra Grip 500)täysin tasaisesti kuluneet ilman mitään epätavallista.

Nyt kyllä täytyy myöntää, että olen ihan ymmälläni. Nick G T S:llä on 235 kumit ja tasaisesti kuluneet ja mulle samanlevyiset ihan p...na( jo toiset!), ja silti talvikumit aivan ok.

Opel liike ei jostain syystä ole vastannut kuvilla varustettuihin sähköpostiviesteihini....

hmmm....mitähän seuraavaksi?
Ei kait tossa sun tapauksessakaan ole muuta kuin kulmat vituillaan. Uudestaan säätöön vaan...

Otan sulle kuvia noista renkaista kun vaihdan talvitassut alle jossain vaiheessa.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Onneksi ei ole itsellä ihan noin pahasti renkaat kuluneet, tosin mulla ulkoreunanäyttää ehkä 1mm matalammalta. Ehkä mun alustaa on vastaavasti nostettu... :lol:

Katselin tuossa kitkoja alle heittäessäni ripustuksia hieman tarkemmin ja kiinnitin huomiota takapäässä yhden poikittaisen muistaakseni ylemmän (ohuin ja pyöreä, muistakkseni) tukivarren-tai-kallistuksenvakaaja-tai-joku-sinnepäin ulompi pusla näytti "hieman" epäilyttävältä. Jotenkin olen käsittänyt, että useimmiten puslat ja niiden läpimenevä akseli olisi suorassa kulmassa, mutta nuo näytti olevan lähempänä 45 asteen kulmaa ja se kumi osuus oli pullahtanut jonkin matkaa ulos. Tuohan saattaa tietty olla suunnniteltu toiminta, mutta hieman epäilytti, kun tilaakin luulisi löytyvän eikä muutakaan näkyvää syytä.
Mitens muilla oletteko kiinnittäneet huomiota? Niin ja autona -04 farkku 35tkm mittarissa. Erityisesti kaarroskäytöksessä olen kyllä tiettyä epämääräisyyttä havainnut, mutta vaikea sanoa, onko se renkaasta vai alustasta. Sekä takapäässä pientä kolinaa kuopien yli ajaessa, mutta senkin olen kuvitellut tulevan enemmän irrotettavasta koukusta ja sidontaliinoista tavaratilan lokerikosta.
Vastaa Viestiin