Kadetti ei nosta lämpöjä kunnolla

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Tico
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tico »

Tuli tuossa käytyä kaupoissa ja eikä meinaa nostaan lämpojä kunnolla, ei noussu edes ensimmäiselle viivalle asti. Auto kävi yhteen mittaan lähemmäs 1h. Termarin (92 asteinen) olen vaihtanut n. 1kk sitten, lämpöä kyllä puhaltaa, mutta ei mielestäni aivan tarpeeksi lämmintä.
Voisikohan vika olla siinä että nesteet ovat aika ruskeat, tuli huomattua kun termaria vaihdoin. Ens keväällä vaihdan kyllä nesteet ja laitan puhdistus nesteet ja sitten uudetnesut tilalle.
Niin pakkasta on sellaset -28. Ei meinaa kyllä lauhemmallakaan ilmaa nostaa noita lämpöjä.
Q5 Quattro
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Eipä se mullakaan nosta niitä lämpöjä oikein vaikka pahvi onkin maskin takana. Mut tuossa lauantain käväsin baarissa ja kun lähdin siitä niin 10 kilsan aikana sammu 3 kertaa liikennevaloihin vaikka lämmöt normaalit mittarin mukaan ja ilman imua. imu pällä pysy käynnissä mutta kun lähti liikkeelle, niin imu piti ottaa heti pois. No ei siinä teki sit luppojen lopuksi tenän onneksi olin melkein kotona, ja pitihän se startata akkukin tyhjäksi siinä. Kaveri käväs hinaan sen pikkumatkan ja saatiin talliin. Aamulla ei mitään ongelmaa käynnistyksessä kun olin ladannut akun. Ens kerralla kyllä käytän taksia, oli sen verran koneen raiskausta, ja rumat äänet kuulu =(

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
ast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ast »

En tiedä mikä tappoi mun 4kk vanhan termarin kun ihmettelin että mikäs kun nostaa lämpöjä,punasen viivan reunalla. satkun ajetusta koneesta termari ja toimii kuin pakasta vedettynä. Kaippa on termaritkin jatkossa haettava ooppelilta.. :???:
PS1
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PS1 »

On 2003-01-08 00:16, ast wrote:
En tiedä mikä tappoi mun 4kk vanhan termarin kun ihmettelin että mikäs kun nostaa lämpöjä,punasen viivan reunalla. satkun ajetusta koneesta termari ja toimii kuin pakasta vedettynä. Kaippa on termaritkin jatkossa haettava ooppelilta.. :???:
Suosittelen että opelilta ostat! Jopa tuo homma on nähty ja kokeiltu... :eek:
Tico
'Senator'
'Senator'

Niin ja pahviki on keulassa, kylläpä se on näin pohjosessa talvisin vakiovaruste, ainakin mulla.
Ei kait se termari ole vielä ainakaan mennyt, kun kuitenkin lämmintä pukkaa.
Q5 Quattro
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

sillä on kai jotaki tekemistä kulutuksen kans ko mulla ei tarvi pahvia voikka on 35 pakkasta. ja nostaa lämmöt nopeasti normaaliin. vaikka tyhjäkäynnillä.
Savuttava omega ja kadett
Tico
'Senator'
'Senator'

Pitääpä kattoa kuinka lämpeää nytten kun lähtee käymään ajelemassa -18 astetta. Jos ei meinaa nyttenkään nostaan kunnolla lämpöjä niin pitää kait sitten hakea Opelin liikkeestä termari tohon.
Q5 Quattro
Kade
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kade »

Mulla on päinvastainen ongelma. Ei saa tulemaan kylmää ilmaa muualta ku keskipuhaltimista =) ei vaikuta vaikka vääntää punaselta siniselle. no eipä tuo ainakaan näin talvella haittaa mut ikävä sit kesällä...
Tico
'Senator'
'Senator'

Tuli uusi ongelma.
Puhallin puhaltaa enää kolmos teholla vain, kiva juttu. Tais mennä etuvastukset muilta tehoilta, vai olisko katkasin vika?
Pitäs käyttää kait toi puhallin poissa kun meinaa ulisemaa aika pahasti. Minkä lainen homma on ottaa toi puhallin pois?Mitä kautta? Minkä lainen homma vaihtaa vastus puhaltimeen, onko useampia kuin yksi?
Pystyykö ton puhaltimen purkamaan ja rasvaamaan/vaihtamaan laakerit?

Niin ja autohan on Kadett 1,3 vm-88
Q5 Quattro
Tico
'Senator'
'Senator'

Missä paikkaa toi etuvastus sijaitsee sitten? Sais ton vaihdetuksi ekana. Korjausopaski on kotona Ylitornion kunnan puolella.
Q5 Quattro
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kade:
Sulla on ilmeisesti se säätövipu murtunut sieltä sisältä eikä se säädä niitä lämpöjä ollenkaan.
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

joo säätövipu sökö mulla on semmonen kiva patentti siinä että se vaijerin pää on patentoitu siihen kojelaudan alle ja siitä voi nykiä ja säätää lämpöjä.
Savuttava omega ja kadett
rekordE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rekordE »

Puhaltimen laakereiden vaihto on vähän sama kun sokea taluttais kuuroa; eli ei mitään järkeä:

1. Laakereiden hinnalla saa varmaankin romikselta puhaltimen
2. Vaihtotyö on pa**amainen homma
3. Kun rasvaat sit sen uuden puhaltimen laakerit aika-ajoin, niin kestääpi sit pitempään.
Inkku A tiisseli
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kadett85:
Joo oli mullakin tuollainen samalainen patentti entisessä kadetissani.
Toimii se niinkin.
Kannattaisi välillä rasvata niitä vaijereita että ne ei jumittaisi niin paljon ja johtaisi juuri tuohon katkeilemiseen.
Vastaa Viestiin