Vectra B:n takajarrupalojen vaihto.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Irrotin ensin pidikelaatat ja jouset, se sujui suht vaivattomasti. Yleensähän purkaminen on helppoa. Sitten kun aloin kasaamaan, ähisin sen kanssa ilman (oikeanlaisia) työkaluja jonkun 20 minuuttia, kunnes meni hetkeksi hermo. Sitten päätin istahtaa alas ja ajatella hetkisen. Tähän työhön on nimittäin olemassa Opel-korjaamoilla erikoistyökalu, mutta minä en ole sitä koskaan nähnyt. Ongelmahan oli jousien jännittäminen paikalleen ja pidikelaattojen saanti niiden päälle, se tuntui ihan mahdottomalta. Mutta sitten keksin melko pian tehdä tavallaan T-muotoisen työkalun kahdesta lyhyestä jatkovarresta, joista toisen päähän laitoin muistaakseni 9mm hylsyn. Kuitenkin sen kokoisen hylsyn, että se mahtui navan pultinreiästä sisään, ja asettamalla jousen ja pidikelaatan paikoilleen, painamalla tällä työkalulla jousi-laatta-asetelmaa ja samanaikaisesti kääntämällä sitä 45 astetta, sai jouset nätisti paikoilleen.Riksi kirjoitti:Seuraava projekti olis sitten käsijarrukengien vaihto.
Saas nähdä, miten äijän käy.
Vinkkejä saa antaa.
Hylsy siis oli sen verran pieni, että mahtui navassa olevista rei'istä läpi, ja toisaalta sen kokoinen, että sillä pystyi painamaan pidikelaattaa, eli laatta ei hulahtanut hylsystä läpi.
all love is unrequited
Ensin pitää säätää jarrukengät niin paljon "sisään" kuin mahdollista, ja se tapahtuu levyssä olevan reijän kautta. Hiukan hankalaa, mutta kun sen kohdan löytää mistä ruuvimeisselillä pääsee käsiksi siihen säätömekanismiin niin sen jälkeen pitäisi levy jo lähteä irti. Tosin saa sitä varmaan naputella ja väännellä silti, kun levyyn tahtoo jäädä reuna jonka yli kenkien pitää tulla.
Mulla esim. irtosi sekä kengät ja levyt kerralla, antoi nimittäin periksi ne kenkien pidikelaattat, olivat aika ruostuneet....
Mulla esim. irtosi sekä kengät ja levyt kerralla, antoi nimittäin periksi ne kenkien pidikelaattat, olivat aika ruostuneet....