E Kadetin (-91) sisätilan puhallin temppuilee...
Suhde autoon "lämpeni" kerta heitolla kun ajelin tänään 300km -35 asteen lämmössä ilman toimivaa sisätilan puhallinta.
Autossa on nyt menossa järjestyksessä kolmas puhallin, joista kaksi viimeisintä ovat olleet käytettyjä. Noinkohan uuden ostaminen ratkaisisi ongelmat vai temppuilevatko nekin vastaavasti.
Nuo käytetyttyinä ostetut tuularit kun ovat tykänneet jumia pahimmalla pakkasella siten että napakka kopautus konepeltiin tuularin liepeillä on joko käynnistänyt föönin tai ei. Ensiapuna olen laittanut tuularin akselin päähän (joka pyörii rungossa olevassa reiässä) öljyä, mutta tämä tekohengitys ei yleensä ole auttanut kuin 1-2kk kerrallaan. Kovin työlästä siis. :/
Onko tiedossa parempaa konstia estää tuo jäätyminen(?) vai ostanko suosiolla uuden ja pirun kalliin (250e) puhaltimen...
Autossa on nyt menossa järjestyksessä kolmas puhallin, joista kaksi viimeisintä ovat olleet käytettyjä. Noinkohan uuden ostaminen ratkaisisi ongelmat vai temppuilevatko nekin vastaavasti.
Nuo käytetyttyinä ostetut tuularit kun ovat tykänneet jumia pahimmalla pakkasella siten että napakka kopautus konepeltiin tuularin liepeillä on joko käynnistänyt föönin tai ei. Ensiapuna olen laittanut tuularin akselin päähän (joka pyörii rungossa olevassa reiässä) öljyä, mutta tämä tekohengitys ei yleensä ole auttanut kuin 1-2kk kerrallaan. Kovin työlästä siis. :/
Onko tiedossa parempaa konstia estää tuo jäätyminen(?) vai ostanko suosiolla uuden ja pirun kalliin (250e) puhaltimen...
Ei niissä ole sen kummempaa vikaa,motori päissä olevat puslat ruukaa ruostua kiinni.
Purkaa motorin,puhdistaa puslista ja akselista ruosteen.
Rasvaa akselin kunnolla,ei puslia ulkopuolelta ettei ne ala pyöriä mukana.
Kyllä se sillä kuntoon tulee.
Kasaamaan joudut motorin luultavasti pistehitsillä,kerran kun sen purkaa niin se ei oikein meinaa muuten pysyä kasassa.
Purkaa motorin,puhdistaa puslista ja akselista ruosteen.
Rasvaa akselin kunnolla,ei puslia ulkopuolelta ettei ne ala pyöriä mukana.
Kyllä se sillä kuntoon tulee.
Kasaamaan joudut motorin luultavasti pistehitsillä,kerran kun sen purkaa niin se ei oikein meinaa muuten pysyä kasassa.
-
Mr. Tuuning
- 'Kadett'

kolmas puhallin!!?? mulla on samanikäinen auto ja ensimmäinen menossa, ainoa vika on se että kovalla pakkasella saattaa silloitällöin vinkasta pari kertaa. paljonko sun autolla on ajettu??
jos uskot käytettyyn niin mulla olisi vm-91 autosta( mittarissa 125tkm saksan tuontiherkku) puhallin eikä ole kallis, jos tarvitset niin ota yhteyttä
<font size=-1>[ This Message was edited by: hate 1 on 2003-01-02 19:17 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: hate 1 on 2003-01-03 10:39 ]</font>
jos uskot käytettyyn niin mulla olisi vm-91 autosta( mittarissa 125tkm saksan tuontiherkku) puhallin eikä ole kallis, jos tarvitset niin ota yhteyttä
<font size=-1>[ This Message was edited by: hate 1 on 2003-01-02 19:17 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: hate 1 on 2003-01-03 10:39 ]</font>
Vaatii pyyhkimien varsien irroituksen. Sitten se ritilä pois. Puolelta toiselle ulottuvan tiivisteen irroittamisen jälkeen muistaakseni yksi ruuvi suojamuovista irti jonka alta paljastuu puhaltimen moottori. Moottori koteloineen taisi olla kiinni kolmella pultilla.On 2003-01-06 19:58, djsacce wrote:
Niin olisi kiva tietää ton moottorin vaihdosta enemmän...
Jeps. kiitti.On 2003-01-07 00:24, JLP wrote:Vaatii pyyhkimien varsien irroituksen. Sitten se ritilä pois. Puolelta toiselle ulottuvan tiivisteen irroittamisen jälkeen muistaakseni yksi ruuvi suojamuovista irti jonka alta paljastuu puhaltimen moottori. Moottori koteloineen taisi olla kiinni kolmella pultilla.On 2003-01-06 19:58, djsacce wrote:
Niin olisi kiva tietää ton moottorin vaihdosta enemmän...