Venttiiliohjureitten vaihto? Onko "kova" homma?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Venttiiliohjureitten vaihto? Onko "kova" homma?

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Siis, mun pitäs vaihtaa kanteen (C20Ne) venttiilinohjaimet, onko se ylipäätänsä mahdollista tehdä itse? Minkälaiset vehkeet siihen tarvii? Vaikka osaankin tehdä vaikka mitä autolle, niin tää on mulle ihan uutta. :roll:
Siis, tiedän että ne on "prässätty" paikoilleen, mutta onko ne niin lujassa että pitäs ottaa yhteyttä moottorikoneistamoon, maksaa ittesä kipeeksi ja odotella viikkotolkulla...?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Oisko niiden vaihto kasitappiseen maksanu koneistamolla 60e. Prässättyhän ne on kiinni. Aika homma vaihtaa ne itse ellei sitten löydy asianmukaiset työkalut hommaan ja kokemusta asiasta jonkun verran.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ei tosiaan välttämättä maksa vaivaa itse vaihdella.
Joskus kysyin hintaa koneistamolta,niin taisi olla 8€/kpl(uusi ohjuri ja työt)
Jarppo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

vähän off topic: onko se ohjurin syvyydellä eli sillä paljonko se tulee kanaavaan sisään, kuinka tarkat toleranssit? :o
jomppanen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jomppanen »

prässillä ja sopivilla tuurnilla onnistuu, ei oikeen onnistu lyömällä kuten jossain kansissa, on aika tiukka sovite.Sit tietenkin miraus päälle et jossei löydy miraa ja prässiä kannattaa viedä koneistamolle.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Auto bestiltä kun kyselin kesällä niin 24v koneeseen hinta arvio oli 4000e... eli lähes ilmainen :lol: (onneks vika ei ollu edes niissä)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Mää vaihatin viime talvena C20XE:hen 16kpl ohjareita, aluksi puhuttiin hintaa noin 80 euroa koko hommasta, mut kun homma ei onnistunutkaan suunnitellusti (kaikki työkalut särkyi) niin loppujen lopuksi hintaa tuli 150 euroa.
Ei mun mielestä paha hinta tehtyyn työhön nähden.

Virman mikä teki työn:
Oulun turbo ja autosähkö huolto
Alasintiellä Limingantullissa, Kärkkäistä vartapäätä

Kansi kävi pesukoneessa pesussa ensin ja siellä sille saatiin noin 80 asteen lämpötila, jonka jälkeen paineilma taltalla lyöttämällä vanhat pois.
Kun irti ei lähtenyt kuin yksi ohjari niin ohjarit porattiin sisältä ohkasemmaksi ja sama uudelleen...
...sitten lähti suht helposti irti.
Uudet pakkaseen, kansi pesuun ja hetken päästä eri lämpöiset osat yhteen.
Koneistamo tekin ohjarin päähän varalta lukitusrenkaalle uran ja ettei ajan ollessa ohjari ala liikkua pois paikaltaan kanavaan päin niin kuin kuulemma fordeissa ruukaa käydä.

Koneistamolla totesi ettei missään muussa kannessa ole olleet niin tiukassa venttiilin ohjarit että työkalut särkyi.
Muissa kansissa mihin koneistamo oli vaihdellut ohjareita oli kuulemma lähtenyt melkein itsestään vanha ohjari pois, asentajan sanoin; "paineilmataltta meni kuin kusi lumeen".
Kuva
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Hmm...miten teillä on noin kalliita hintoja? Ite vaihdatin ne ja kun vein omat kumit sinne niin hintaa tuli 54€. Ja siis omegasta kyse, 24kpl.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Ascona
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ascona »

Tässä taitaa olla kyse itse ohjureista eikä niiden tiivisteistä, eli kumeista. 8)
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Mä naputin ite vanhat ohjurit pois ja uudet tilalle (c20ne kannesta). Sopiva tuurna että sai vanhat pois ja sitten uudet paikalleen silleen että uusi menossa paikalleen, venttiili alapuolelta läpi ja vanha ohjuri väärinpäin samassa venttiilinvarressa (pysyy paikoillaan) ja sitten "varovasti" vanhaa naputellen uudet ohjurit paikoilleen. Syvyyden puolesta on paha sanoa sen enempää mutta tuo ohjurin reikä tais suipeta loppupäästä niin ettei sitä olis saanu pidemmälle enää ilman suurempaa voimaa.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ascona kirjoitti:Tässä taitaa olla kyse itse ohjureista eikä niiden tiivisteistä, eli kumeista. 8)
Juu... :oops:
Vastaa Viestiin