Siis, tiedän että ne on "prässätty" paikoilleen, mutta onko ne niin lujassa että pitäs ottaa yhteyttä moottorikoneistamoon, maksaa ittesä kipeeksi ja odotella viikkotolkulla...?
Venttiiliohjureitten vaihto? Onko "kova" homma?
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Venttiiliohjureitten vaihto? Onko "kova" homma?
Siis, mun pitäs vaihtaa kanteen (C20Ne) venttiilinohjaimet, onko se ylipäätänsä mahdollista tehdä itse? Minkälaiset vehkeet siihen tarvii? Vaikka osaankin tehdä vaikka mitä autolle, niin tää on mulle ihan uutta.
Siis, tiedän että ne on "prässätty" paikoilleen, mutta onko ne niin lujassa että pitäs ottaa yhteyttä moottorikoneistamoon, maksaa ittesä kipeeksi ja odotella viikkotolkulla...?
Mää vaihatin viime talvena C20XE:hen 16kpl ohjareita, aluksi puhuttiin hintaa noin 80 euroa koko hommasta, mut kun homma ei onnistunutkaan suunnitellusti (kaikki työkalut särkyi) niin loppujen lopuksi hintaa tuli 150 euroa.
Ei mun mielestä paha hinta tehtyyn työhön nähden.
Virman mikä teki työn:
Oulun turbo ja autosähkö huolto
Alasintiellä Limingantullissa, Kärkkäistä vartapäätä
Kansi kävi pesukoneessa pesussa ensin ja siellä sille saatiin noin 80 asteen lämpötila, jonka jälkeen paineilma taltalla lyöttämällä vanhat pois.
Kun irti ei lähtenyt kuin yksi ohjari niin ohjarit porattiin sisältä ohkasemmaksi ja sama uudelleen...
...sitten lähti suht helposti irti.
Uudet pakkaseen, kansi pesuun ja hetken päästä eri lämpöiset osat yhteen.
Koneistamo tekin ohjarin päähän varalta lukitusrenkaalle uran ja ettei ajan ollessa ohjari ala liikkua pois paikaltaan kanavaan päin niin kuin kuulemma fordeissa ruukaa käydä.
Koneistamolla totesi ettei missään muussa kannessa ole olleet niin tiukassa venttiilin ohjarit että työkalut särkyi.
Muissa kansissa mihin koneistamo oli vaihdellut ohjareita oli kuulemma lähtenyt melkein itsestään vanha ohjari pois, asentajan sanoin; "paineilmataltta meni kuin kusi lumeen".
Ei mun mielestä paha hinta tehtyyn työhön nähden.
Virman mikä teki työn:
Oulun turbo ja autosähkö huolto
Alasintiellä Limingantullissa, Kärkkäistä vartapäätä
Kansi kävi pesukoneessa pesussa ensin ja siellä sille saatiin noin 80 asteen lämpötila, jonka jälkeen paineilma taltalla lyöttämällä vanhat pois.
Kun irti ei lähtenyt kuin yksi ohjari niin ohjarit porattiin sisältä ohkasemmaksi ja sama uudelleen...
...sitten lähti suht helposti irti.
Uudet pakkaseen, kansi pesuun ja hetken päästä eri lämpöiset osat yhteen.
Koneistamo tekin ohjarin päähän varalta lukitusrenkaalle uran ja ettei ajan ollessa ohjari ala liikkua pois paikaltaan kanavaan päin niin kuin kuulemma fordeissa ruukaa käydä.
Koneistamolla totesi ettei missään muussa kannessa ole olleet niin tiukassa venttiilin ohjarit että työkalut särkyi.
Muissa kansissa mihin koneistamo oli vaihdellut ohjareita oli kuulemma lähtenyt melkein itsestään vanha ohjari pois, asentajan sanoin; "paineilmataltta meni kuin kusi lumeen".

- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mä naputin ite vanhat ohjurit pois ja uudet tilalle (c20ne kannesta). Sopiva tuurna että sai vanhat pois ja sitten uudet paikalleen silleen että uusi menossa paikalleen, venttiili alapuolelta läpi ja vanha ohjuri väärinpäin samassa venttiilinvarressa (pysyy paikoillaan) ja sitten "varovasti" vanhaa naputellen uudet ohjurit paikoilleen. Syvyyden puolesta on paha sanoa sen enempää mutta tuo ohjurin reikä tais suipeta loppupäästä niin ettei sitä olis saanu pidemmälle enää ilman suurempaa voimaa.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti: