Miksei turbo Vectraa automaattina?
Miksei turbo Vectraa automaattina?
Mikäs mahtaa olla syynä, ettei uutta Vectraa saa automaattina, jos halajaa turboversiota (bensa)?
Ihme juttu, missä syy?
Kiinnostaisi kovastikin tuollaisen Vectran/Signumin hankinta, mutta kupsahtaa tuohon puutteeseen.
Ihme juttu, missä syy?
Kiinnostaisi kovastikin tuollaisen Vectran/Signumin hankinta, mutta kupsahtaa tuohon puutteeseen.
Kyllä tuntuu olevan aika pyörre tankissa vaikka onkin manuaalisena.
Viimeisin tankkaus 9,6L/100km lähiöpyöritystä ja työmatka ajoa Hämeenlinnantietä 20km, tuusulantietä 20km per päivä.
Kun olis vielä ajotietokone, niin näkis hetkellisen kulutuksen ja vois korjata omaa ajotottumustaan parempaan/halvempaan suuntaan. Jotenkin tuntuu että kulutus on kovempi, kun ajelen matalilla kierroksilla ja jos pitää kiekat jossain 3000 kieppeillä niin pääsee halvemmalla.
Viimeisin tankkaus 9,6L/100km lähiöpyöritystä ja työmatka ajoa Hämeenlinnantietä 20km, tuusulantietä 20km per päivä.
Kun olis vielä ajotietokone, niin näkis hetkellisen kulutuksen ja vois korjata omaa ajotottumustaan parempaan/halvempaan suuntaan. Jotenkin tuntuu että kulutus on kovempi, kun ajelen matalilla kierroksilla ja jos pitää kiekat jossain 3000 kieppeillä niin pääsee halvemmalla.
Niiin siis "päivityksen" jälkeehän saat sen isomman turbo koneen automaatilla? Tosin saat samalla suht paljon järeämmän padan ja aikamoisen korotuksen hintaan....
No, mutta asiaan tai ainakin asian vierestä, kun en minäkään osaa sanoa vastausta kysymykseen... Mutta oma veikkaus on, ettei 2.0t autmaagia ole tulossa... Tässä hieman IMO:a ja mutu spekulaatiota...
Itse testailin vuosi sitten useamman päivän ajan farkkuja järjestyksessä 2.0t, 2.2 Aut ja 2.2 Man. Noista olisin ehdottomasti itse valinnut tuon automaatin. Ensimmäinen automaatti itsellä, joka toimi puolisekkaa ajatusta ennen. Homma kaatu siihen, että vaimo vierasti ajatusta automaatista. Lähinnä vissiin pelkäsi sen kestävyyttä kun isken 5 asteen pakkasessa veneen perään ja lähden kalaan...
Niin ja olisi oikeasti mielenkiintoista nähdä jossain ton Z22YH:n mitattuja lukuja, jotenkin veikkaan, että ne voisivat yllättää... Olihan jo Z22SE:ssä nissä brittiläisissä testeissä jo se n. 155 kaakkia ilmoitettujen 147:n tilalla... Koeaja sitä päivän tai muutaman niin saat oikean kuvan. Laatikon sopeutuminen kestää kuitenkin aikansa.
Niin sinällään on aika "mielenkiintoinen" tuo suomalainen hinnoittelu...
Sprot farkun hintoja:
2.2Man = 34250 €
2.0t = 2.2Man + 2350e = 36600e
2.2Aut = 2.2Man + 2600e = 36850e
2.8tMan = 2.0t + 3100e = 39700e
2.8tAuto = 2.8tMan + 2600e = 42300e
JOS olisi 2.0t Aut niin sehän olisi kanssa 2.0t+2600e = 39200e eli hyvin lähellä 2.8t:tä... vastaavasti tuo 2.2Aut on 2.0t kanssa samalla hehtaarilla. Taitavat tahallaan pistää ton hinnoittelun aika "kiusaavan helposti vaihtoehdosta kalliinpaan" suuntaavaksi. Sinällään tuon 2.8:n automaatissahan yleinen hinnoittelu "pettää" koska muissa 6-lovisissa laatikoissa hintaero on suurempi kuten 110kw:ssa CDTI:ssä 3770e
Kyllä se minusta on teknistä osaamattomuutta jos ei osata rakentaa automaattilaatikosta "sporttista".
Jos siihen on pystynyt VAG DSG:llä (joka minun kokemusteni mukaan on selkeä ykkönen), Mersu Speedshiftillä ja 7G-tronicilla ym ym ym niin miksei siihen kykenisi Opelin inssikin?
Itse elelin kanssa siinä vankassa uskossa että manuaaliloota on se "ainoa" oikea..kunnes kokeilin (nykyaikaista) automaattilootaa..
Paluuta manuaaliin tuskin minunkaan kohdallani tulee..
Jos siihen on pystynyt VAG DSG:llä (joka minun kokemusteni mukaan on selkeä ykkönen), Mersu Speedshiftillä ja 7G-tronicilla ym ym ym niin miksei siihen kykenisi Opelin inssikin?
Itse elelin kanssa siinä vankassa uskossa että manuaaliloota on se "ainoa" oikea..kunnes kokeilin (nykyaikaista) automaattilootaa..
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Juurikin näin eli nykyajan autopoksit ovat jo niin hyviä, että ei ole mitään syytä hankkia keppihämmennintä. Radalla keppi on ihan jees, mutta nykyautopoksit toimivat myös siellä.mä kirjoitti:Kyllä se minusta on teknistä osaamattomuutta jos ei osata rakentaa automaattilaatikosta "sporttista".
Luulisi nyt GM akselilta löytyvän kunnon loota. Nykyisessä vehkeessäkin on Gm Hydramatic ja on kestävä. Toimii hyvin dieselin jatkeena.
Niin ei kai se ole siitä kiinni ettei sopivaa laatikkoa olisi löytynyt tai osannut, mä edelleen olen sitä mieltä, etteivät Vectra -konseptiin sopinut tai haluttu iskeä automaagia tuon pienemmän turbon kylkeen. Onhan tuo isompi turbo suht räyhee myös itsesekoittavan laatikon kanssa.Frankie kirjoitti: Luulisi nyt GM akselilta löytyvän kunnon loota. Nykyisessä vehkeessäkin on Gm Hydramatic ja on kestävä. Toimii hyvin dieselin jatkeena.
Onko kellään muuten tietoa, että onko noi muutkin Vectran laatikot kuin 2.2:n AW:n tekemiä? Noi "sporttisuudethan" saadaan asettamalla sopivat parametrit SW:hen... Mutta sitten se on jostai muusta pois, vaikka onhan noissa erilaisia ajo-ohjelmia nykyään.