Omegan A lasit on koko ajan hikiset

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
30NE
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 30NE »

Nyt näinä kylminä päivinä on ilmennyt sellainen ongelma että kun auto lämpiää sen mitä tällä keleillä kykenee niin laseihin muodotuu sellainen kostea kalvo!
Omegan lattialla ei ole lunta/vettä!
eikö ilma pääse vaihtumaan ilman poistumistie tukossa vai?
Onko muilla vastaavia ongelmia!
Lasit putsattu jo useampaan kertaa sisältä lasipesunesteellä!
vai onko omegan lämppäri tehoton nyt vallitseviin keleihin!
Omega on tuontiauto eli voisiko siinä olla tehottomampi lämppäri?b
Sulde
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Sulde »

Mulla oirehti aikalailla samalla tavalla
ja mulla oli menny sisätilan lämppärin kenno rikki eli tuli sisälle jäähdytysnesteet.Oli ikkunat koko ajan ajaessa höyryssä mikä ei jäätyny.
Kato onko nesteet tallella.
mmyllyri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mmyllyri »

Mulla sama vika mutta ei kyllä ole ikinä joutunut nestettä lisäämään jäähdyttäjään. Huurussa on ja tuntuu suht heikosti lämpeävän sisätilat. Myöskin tuulettimista tuleva ilma on vain n. käden lämpöistä lämmöt täysillä..
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

mmyllyri wrote:
Mulla sama vika mutta ei kyllä ole ikinä joutunut nestettä lisäämään jäähdyttäjään. Huurussa on ja tuntuu suht heikosti lämpeävän sisätilat. Myöskin tuulettimista tuleva ilma on vain n. käden lämpöistä lämmöt täysillä..
eli samaa ongelmaa kuin minulla, oikeastaan ihan täsmälleen sama ongelma kuin mulla. vaikkakin lämpötilamittari on ihan oikeassa lukemassa.

ja kenno ei edelleenkään vuoda..

eli mikä helmvetti tuohon nyt tuli, ei se muuten mitään mutta kun ei eteensä näe :eek:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Niin ei mullakaan näkyny se kennon vuotaminen ulospäin, edes neste ei vähentynyt huomattavasti. Mutta kun irroitin kennon, niin kennon kotelo oli kosteana nestettä. Auton lämmettyä tuo kerääntynyt neste alkoi haihtua kiertoilmaan.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

opelmaistro : jep jep, ilmeisesti minulla samaa ongelmaa. just laitoin uuden tilaukseen ja ei hirveemmin naurata. tai no, naurattaa se sitten kun uus on paikoillaan :razz:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Split
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Split »

eikös sen huurun pitäs maistua aavistuksen makealta jos sormella pyyhkäsee ja tökkää kieleen .. meinaan jos kenno vuotaa
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Maistuu se neste aika nihkeeltä... Kun pyyhkii lasia puhtaalla paperilla, niin siinä näkyy jopa sen nesteen väri, ja lasi näyttää lähinnä rasvaiselta kun sitä pyyhkii.

ps: oonko ymmärtänyt oikeen, että Repsakin oot JKL:stä?? Tai läheltä.
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

On 2003-01-02 12:13, opelmeister wrote:
Maistuu se neste aika nihkeeltä... Kun pyyhkii lasia puhtaalla paperilla, niin siinä näkyy jopa sen nesteen väri, ja lasi näyttää lähinnä rasvaiselta kun sitä pyyhkii.

ps: oonko ymmärtänyt oikeen, että Repsakin oot JKL:stä?? Tai läheltä.
siis joo, kyllä se on ollut ihan sitä jäähdytysnestettä, tänään tulee matkahuoltoon uus. samalla vaihtais termarinkin.. ja kyllä : rasvaiselta näyttää kun pyyhkii meneen.

ja kyl kyl, olen jyväskylästä. itsekkin?
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Jyväskylästä/jyskästä juu.
Opelix
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Saattaa olla myös lämmitysilman sisäkierto jumittunut osittain päälle eli jossakin päin keskikonsolin/jalkatilan takana on läppäsysteemi, joka on saattanut jäädä osittain auki, vaikka kojetaulun nappula onkin oikeassa asennossa (eli lämmitysilma ulkoa sisään, jolloin läppä on kiinni).
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

mutta ei tuossa minun omegassa ainaskaan tuommoista ylellisyyttä edes ole. siis sisäilmankiertoa.
mites : onkos herr opelmeisterille kertynyt kuinka kunnioitettavaa määrää muuten opel-tavaraa? siis että jos jossainvaiheessa tarviaa jotain pisteosaa/varaosia. ?

<font size=-1>[ This Message was edited by: repsa on 2003-01-02 15:21 ]</font>
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Tällä hetkellä on lähinnä 1.2 ohv tekniikkaan liittyvää matskua ja 2.0cih osaa. Omegassa on tähän asti vaihdetut osat lentäneet suoraan varaosien taivaaaseen :wink:
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

jep jep. kenno tuli, vaihdoin ja nyt tarkenee + näkee eteensä. kenno oli halki ilmeisesti n. 10cm matkalta pituussuunnassa mitä siintä erotti. eli heheh.

nyt on siistiä sliipata meneen. :smile:

opelmeister, oletkos minkänäköisen omeeban omistaja? jos näät jossain vaiheessa niin tuu nykiin hihasta --> kahville tms.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
kepa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kepa »

Taitaapi mullakin olla omegassa tuo kenno viallinen , kun ikkunat huurussa ja ilmassa "tuoksuu" laimeasti glykoli.Eli se juuri hikolee sitä kosteutta ilmaan koska lattiat ovat täysin kuivat.pitänee purkaa keski konsoli ..prkl.ja juuri kuin joutui uusimaan vesimpumpun,olisi mennyt vaihto hyvin samalla.taas nesteet pois..

Mitä olette maksaneet kennosta ??
OCF Founder
Vastaa Viestiin