Muutaman kisan takavedolla ajaneena niin sanoisin että jos sulla on ok kuntoiset renkaat alla, sehän on pääasia veti auto mistäpäästä tahansa, niin takapotkulla kun tulet mutkaan niin pudota vauhtia sen verran että lasket että etupää pysyy tiessä kiinni eli ei lähde puskemaan, sitte olen itse tehnyt niin että teen pienen heijaus liikkeen, eli tavallaan vastaheiton ennen mutkaa niin että saan perän pieneen luisuun, sitten taitat etupään sisämutkaan ja kaasulla säädät takapään luistoa. Mitä enemmän luistoa sitä hitaampi aika, eli kultainen sääntö on mulla se että heitän auton pieneen luistoon mutkaan tullessani ja pidän sitä yllä koko mutkan ajan. Tämä sen takia ettei kesken mutkaa tulisi yllätyksiä. On tosi paha säätää nopeutta enää senjälkeen kun huomaa vasta kesken mutkan että perä irtoaa. Silloin on kabiini täynnä käsiä hetken aikaa.ajelin etuvedolla kymmenisen vuotta, takavetoisen hankittuani totesin että ompas kömpelön ja hitaan tuntuista menoa, tosin hauskaa...
jäällä ja sivuteillä en päässyt lähellekkään samoihin aikoihin, miten siis takatuupparilla ajetaan lujaa varsinkin mutkissa?
Kultainen sääntö sanoisin, on se, että sutiva auto on aina hallittavissa.
Kun takapää sutii niin kaasun kanssa vaan säätää kääntymiskulmaa, että taittuu mutkaan. Jos tulet "liian lujaa" mutkaan sisään joudut heittämään kunnon luiston että ehtii kääntyä, ja kääntyy kyllä, mutta kello ei tykkää yhtään.
Mutta muista tämä:
Kun auto sutii mutkassa, niin älä missään tapauksessa päästä kaasua.
Silloin kun olet mutkassa kahva edellä ja sutiminen loppuu niin auto menee minne konepelti näyttää. Eli aina reilu veto päällä.
Tässä se perusidea ainakin mun ajotyylillä on.