G Astra, B Vectra ja sinkki

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jsa
'Senator'
'Senator'

G Astra, B Vectra ja sinkki

Viesti Kirjoittaja jsa »

Muistaako joku on kaikissa G Astroissa sinkitty kori? Ja jos ei ole kaikissa niin mistä vuosimallista löytyy? Yritän käännyttää volkkaristia opelistiksi -(z)-

Lisäänpäs tähän samaan sama kysymyksen B Vectrasta, kun sekin kuulemma kiinnostaa....
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

On kaikissa. Huhupuheiden mukaan aluksi 98 ja 99 malleissa oli täyssinkitys, joka muutettiin myöhemmin osittaiseksi (ikkunoista alaspäin). Eli tarpeellisislta osin sinkittyjä ovat. Ainoa ruostuva paikka on tähän mennessä löytynyt tankin luukun takaa sen kumikauluksen alta.
jsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jsa »

Niin mites tuo Vectra?
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

Muistelen, että -98 eteenpäin OPEL:issa oli sinkitty kori. Ex-Dti vectrassa (1998) oli ainakin.
-Must be Opel Insignia-
lusmu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja lusmu »

Itellä -98 Astrassa pikku naarmu katolla ja siihen on tullut ruostetta, joten luulen, että ei noissa 98-99 malleissa ole täyssinkitystä.
Top-i
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Top-i »

Mä oon kuullu/lukenu jostain että Astrassa -01:sen jälkeen ei ois enää sinkittyä koria, mutta en todellakaan oo varma. Itellä oli aiemmin -01 ja siinä oli ainakin.
Opel Astra
Mini One
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Garlo Gee kirjoitti:Muistelen, että -98 eteenpäin OPEL:issa oli sinkitty kori. Ex-Dti vectrassa (1998) oli ainakin.
Muistaakseni automyyjä sanoi kun olin ostamassa omaa autoani(Vectra b1 -96)
että vectrassa on sinkitty pohja.Auto oli käytetty ja se oli ruostesuojattu joten en sit selvittäny tuolloin sitä sen paremmin... :roll:
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

lusmu kirjoitti:Itellä -98 Astrassa pikku naarmu katolla ja siihen on tullut ruostetta, joten luulen, että ei noissa 98-99 malleissa ole täyssinkitystä.
kun siihen on tullut se naarmu niin silloinhan se sinkkipintakin on rikkoontunut.jos tuo pelti olisi sinkkipeltiä eikä vain sinkittyä niin noin ei kävisi.se on kuitenkin vain ohut sähköllä tehty pinta.
SNooPY
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SNooPY »

Mulle tais automyyjä sanoa ku tota omaa Astraa (vm. 02) hommasin, että siin olis kori sinkitty kokonaan.
marsalkka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja marsalkka »

ostin just -99 astra farkun ja myyjä (autoliikkeessä) sano et siinä on täyssinkitty kori....

onks muuten astrassa takapuskuri muovia?
lusmu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja lusmu »

mtt kirjoitti:
lusmu kirjoitti:Itellä -98 Astrassa pikku naarmu katolla ja siihen on tullut ruostetta, joten luulen, että ei noissa 98-99 malleissa ole täyssinkitystä.
kun siihen on tullut se naarmu niin silloinhan se sinkkipintakin on rikkoontunut.jos tuo pelti olisi sinkkipeltiä eikä vain sinkittyä niin noin ei kävisi.se on kuitenkin vain ohut sähköllä tehty pinta.
Niihän se vähän on mutta kun ovissa on isompia/syvempiä naarmuja niin ei tietoakaan ruosteesta. Voihan se olla, että on ohuempi sinkitys tai erilaiset pohjamaalit kuin noissa "irto-osissa" (ovet, konepelti...)
Jossain netissä luin, kun joku oli vanteet puhdistanu metallille ni oli osassa paksummat pohjat kuin toisissa tai sitten tuo auto on vaan erilainen.
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

lusmu kirjoitti:
mtt kirjoitti:
Niihän se vähän on mutta kun ovissa on isompia/syvempiä naarmuja niin ei tietoakaan ruosteesta. Voihan se olla, että on ohuempi sinkitys tai erilaiset pohjamaalit kuin noissa "irto-osissa" (ovet, konepelti...)
Jossain netissä luin, kun joku oli vanteet puhdistanu metallille ni oli osassa paksummat pohjat kuin toisissa tai sitten tuo auto on vaan erilainen.
tod.näk. ovet on juuri jotain sinkkiseos peltiä.kuitenkin varteenotettavampi paikka kiveniskuille ja muille ulkoisille tekijöille kuin katto.
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

http://www.ajovalo.net/Mallit/Opel_Astra_98.htm

Opel Astra (1998 - 2004)

Toisen sukupolven Astra (Astra G) esiteltiin helmikuussa 1998, ja se tuli myyntiin Suomessa maaliskuussa. Astra oli kasvanut selvästi kooltaan. Akseliväli oli 10 cm aikaisempaa pitempi. Alustarakenteet oli uusittu ja niissä käytettiin nyt paljon kevytmetallia. Kori oli aluksi kokonaan sinkitty, mutta vähin äänin täyssinkityksestä luovuttiin syksyllä 2001. Pääosin pelti toki oli senkin jälkeen sinkittyä.
Vastaa Viestiin