omega 3.1 turbointercooler kaverin 24v projekti mukana
Eikös siinä ole läppä joka "muuttaa" imusarjan pituutta. Pidempi imusarja alakiekoille = enemmän vääntöä ja lyhyempi imusarja yläkiekoille = enemmän tehoa. Näin olen sen itse ymmärtänyt.Toispuoli kirjoitti:Mistäs olet öljyt turbolle vetänyt?
Mikä tuossa Dual Ramissa muuten on oikeen se idea.. tietääkseni siellä on joku väliläppä nuiden kanavien välillä, mutta mitä se sitte tekee ja mikä pitäs olla vaikutus?
Voi olla näinkin. Minä sain sellaisen käsityksen joskus, että ne molemmat kaasuläpät olisiva käytössä kokoajan ja jollain tietyllä kierrosluvulla siinä suorassa palkissa läppä kääntyy ja lyhentää imuilman matkaa. Myönnän, että voi olla väärässä, mutta olen jostain saanut tällaisen käsityksen. Joku asiaan perehtynyt voisi valaista.ooopel kirjoitti:ei kait se suoraan imusarjan pituutta muuta, vaan pinta-alaa, läppä kiinni imee yhdestä putkesta/ 3 sylintereiä ja läppä auki 2 putkesta /6 syl, mut työtahtihan ei ole kuin yhdellä sylinterillä kerrallaan, niin tuotto kaksinkertaistuu
niin ja unohdin mainita, et se öljynkierto on otettu siitä suodattimen yläpuolelta se kuusiokolo pulttu pois ja sieltä, tulee suoraan suodattimelta, ei pitäis hajota turbokaan, vaik laakerit menis :O)
niin ja auto oli jo kokeilulla, mut turbo oli rikki ja käytin samalla kannen pois ja vaihdoin uuden pahvin. ja bensapumpun joutuu päivittään ja tehdä kerääjäsäiliö tonne auton alle. eli ei muutako ensviikolla laittaan turbo paikoilleen ja eiku taas testaileen
niin ja auto oli jo kokeilulla, mut turbo oli rikki ja käytin samalla kannen pois ja vaihdoin uuden pahvin. ja bensapumpun joutuu päivittään ja tehdä kerääjäsäiliö tonne auton alle. eli ei muutako ensviikolla laittaan turbo paikoilleen ja eiku taas testaileen
saatan saada auton kalajoelle, mut en viittis lähteen kiihyttää, jos se ei toimi, ettei tule vahinkoa, eilen löyty pikku vika, ahtoletku oli 6cm halki, ja vielä lisäsuuttimien jälkeen, eli on varmaan ahtot ja bensat menny huitsin nevadaan, mut tänään vaihdan ne ja laitan tiivisteet suuttimien adapterien alle, kun nekin vuotaa, mut koitetaan päästä kalajoelle.
-
salamanteri
- 'Kadett'