Mulla on 195/65R15 HKPL Q:t, tosta syystä tällä hetkellä saan hiukan todellista alhaisempia kulutusarvoja ajotietokoneesta. Kesällä, mitä olen tutkinut, sen arvot pitävät suht hyvin paikkansa, silloin vakkarit 215/55R16:set alla.On 2005-03-04 00:45, Ahnuld wrote:
Millainen rengastus on Samuliksella alla? Tässä yksilössä 215/55/16" Hakkapeliitta Q.
Mitenköhän tuo ajotietokoneen keskikulutus on suhteessa todelliseen kulutukseen? Astrassa ajotietokone on hieman pessimistinen. Jos ajotietokone ilmoittaa keskikulutukseksi tankillisella 7.0l/100km, niin tankkauksen yhteydessä laskemalla useinmiten tulee hieman pienempi lukema 6.8-6.9l/100km.
No vähä sama fiilis mulle jäi, jotenkin mikään muu ei viitannut akun loppumiseen. Katostaan tilannetta uudestaan jos vika toistuu...ptt-56 raapusteli 2005-03-04 09:31:
Samulis mä luulen että akku on kunnossa.
Minulle on käynyt samalla tavalla monta
kertaa ja tie palvelu on antanut apu virtaa.
Kerran huomasin että kun antaa kaasua samalla johan lähtee,on sen jälkeen lähtenyt joka kerta ilman apuja.
Samasta syystä on Opelilla tutkittu,ei
löytynyt syytä.
No nyt pitää lähteä tekemään parin sadan maantieajon testilenkkiä, tosin suksiboxikatolla ja pääosa matkasta 100:n aluetta, motarilla, perjantai ruuhkassa...