Vectra C GTS "käryää". Onko kokemuksia vastaavasta?
Tuosta lämmittimestä sen verran, itsellä b-vecu sillä Z22SE koneella jossa se letkulämmitin.. on melko hengetön peli, pitää kovemmilla pakkasilla (yli -10) olla roikassa varmaan noin 4-5h ennen kuin siitä mitään apua...
Tosin noissa uudemmissa peleissä saattaa olla jo se säteilylämmitin joka lämmittää öljyä.
Tosin noissa uudemmissa peleissä saattaa olla jo se säteilylämmitin joka lämmittää öljyä.
Tuli mieleen tuosta kaasupolkimen käyttö kikasta, että mun mielestä olisi varmasti kyllä suurempi hyöty sekä meille sekä itselle että muille omistajille, että aina kun vika ilmenee niin soittaa vain tiepalvelun paikalle. Ei maahantuoja eikä tehdas reagoi yhtään mitenkään ellei ne lue omista tilastosta, että tämä on jokin suurempi/yleinen ongelma. Tietysti voi kokeilla kikkaa, jos on ihan pakko lähteä heti. Jos tässä ja tyyppivika threadissäkin on jo reilulla 5:llä ollut tämä vika niin vois kuvitella sen olevan aika monella useammallakin ja ihmettelen, jos ei jotain reagointia tule, mutta en itse haluaisi saada enää montaa kertaa, joten parempi varmistaa se tekemällä vikakutsuja... 
ps. Eiköhän jatketa tän käynnistysongelman käsittelyä siinä C-vectran tyyppivikoja threadissä...
ps. Eiköhän jatketa tän käynnistysongelman käsittelyä siinä C-vectran tyyppivikoja threadissä...
-
Gangster Motor
- 'Agila'
Tosiaan selvisikö sulle koskaan, mistä se haju tuli? Mulle tuli tänään tilanne, missä heti kun auton käynnistin niin tuppas konepellin alta savua ja tuuppas pahat, kitkerät, jopa hiukan imelät haikut sisällä. Piti ajaa ikkunat auki, ettei silmät vuotaisi tai pökräis muuten vain. Haju oli aika lähellä saman kaltaista, kun jostain elektroniikka härvelistä tulisi toimintasavut pihalle. Mitenkään toimintaa ei tuntunut vaikuttavan. Olin 1h aikaisemmin pessyt auton ja ajanut 3km päähän huoltikselle vielä imuroimaan autoa, joten ei oikein jaksais uskoa, että mitään pesunjälkeisiä nesteitäkään savuaisi ja erityisesti haisisi noin. Toisaalta katselin jäähdytysnestesäiliötä ja siinä näyttää olevan jokin huohotusputki, tms mistä periaatteessa voisi tulla jossain tilanteessa nestettä ulos, mutta alla ei ole taas oikein mitään niin kuumaa varsinkin, kun autolla oli ensiksi ajettu 3km ja sitten seissyt reilu 20min.
Vieläkin ihmettelen tuota pesusuutin juttua.... Lähinnä vaan, kun en ole törmännyt tuohon lämmitykseen mainonnassa enkä manuaalissa, kuinkohan se menee päälle, jos sellainen on ja miten sen voi todentaa toimiiko se?
Vieläkin ihmettelen tuota pesusuutin juttua.... Lähinnä vaan, kun en ole törmännyt tuohon lämmitykseen mainonnassa enkä manuaalissa, kuinkohan se menee päälle, jos sellainen on ja miten sen voi todentaa toimiiko se?
Ensinnäkin: en ole mikään tekniikan ihmelapsi.
Tässä thread:ssä on ollut samanlaisia ongelmia kuin vaimoni reilut kaksi vuotta vanhassa Veccu C 2.2:ssä. Tälläisiä havaintoja:
1. Vuonna 2003 Ranskassa ja Saksassa automatkalla kävi sellainen ilmiö, että leirintäalueella paljastui auton rekisterivalo jäänyt palamaan. Ihmeteltiin sitä. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta valo paloi. Poistui sillä, että paiskittiin kaikki ovat kiinni voimalla. Tästä opittiin se, että virtaa voi jäädä päälle. Nykyisin auton vierestä ei poistuta, ennen kuin mittarivalot ovat varmuudella ihan pimeät.
2. Talvella 2004 auto ei käynnistynyt. Itse en ollut paikalla, mutta koska vaimollani on ajokilometrejä takanaan jo yli 400 000, niin luulisin että hänkin osaa käynnistää auton, varsinkin uuden sellaisen. Soitto Asistanssiin ja kävin hakemassa vaimon hänen töihinsä ja sovittiin Assistanssin kanssa missä auton avaimet löytää. Selitys: Korjattu lievä virranvuotaminen. Tämän jälkeen auto toiminut hienosti.
3. Nyt tässä kuussa siis vuonna 2005 sama ilmiö. Auto ei käynnistynyt. Itse olin onneksi paikalla ja yritin minäkin. Huonoin tuloksin. Vaimo otti autoni ja lähti töihinsä. Itse jäin sitten paikan päälle, kun ei ollut niin kiire. Soitin Assistanssiin. Kerroin vuoden takaisen jutun myös. Tästä soitosta 10 minuutin kuluttua kaveri soitti ja sanoi, että hän ei vielä tule paikalle, mutta kokeillaan hänen ohjeitaan.
Ohjeet seuraavat. Paina kaasupoljin 1/4 pohjaan. Pidä siinä, älä pumppaa. Käynnistä n. 5-6 sekuntia. Ei auttanut. Toinen ohje. Paina kaasupoljin puoleen väliin. Laske mielessäsi rauhallisesti kahdeksaan. Älä pumppaa kaasua. Tein näin ja jossain kuuden sekunnin päässä auto käynnistyi. Sen jälkeen taas toiminut normaalisti.
Vaan mikä oli Herra Assintanssin selitys? Mielenkiintoinen.
Vuonna 1997 tälläisiä ilmiöitä alkoi esiintyä. Ilmiöt kestivät aina vuoteen 1999 asti. Silloin kuulema Neste lisännyt jotain ainesosaa bensaan, josta mahdollisesti ilmiö sai alkunsa. Nyt jälleen alkaen syksyllä 2004 ja talvella 2005 ilmiö on alkanut toistua.
Hän antoi ilmiölle nimen "liimaventtiili". En ole kuullut tästä koskaan. Hän väitti, että jokin "liimaa" venttiilit ja kostuttaa niitä. Mainitsemallani käynnistystavalla käynnistys onnistuu. Yleensä kuulema 100 %:sti.
Koska en ole siis mikään tekniikan ihmelapsi, niin tässä jutussa voi olla virheitä, mutta saattaa olla hyvä muille tietää, jotka joskus painivat uuden auton käynnistysongelman kanssa.
Anteeksipyyntö samalla, että poikkesin alkuperäisestä aiheesta, mutta kun tässä oli noita käynnistysongelmia myös.
Tässä thread:ssä on ollut samanlaisia ongelmia kuin vaimoni reilut kaksi vuotta vanhassa Veccu C 2.2:ssä. Tälläisiä havaintoja:
1. Vuonna 2003 Ranskassa ja Saksassa automatkalla kävi sellainen ilmiö, että leirintäalueella paljastui auton rekisterivalo jäänyt palamaan. Ihmeteltiin sitä. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta valo paloi. Poistui sillä, että paiskittiin kaikki ovat kiinni voimalla. Tästä opittiin se, että virtaa voi jäädä päälle. Nykyisin auton vierestä ei poistuta, ennen kuin mittarivalot ovat varmuudella ihan pimeät.
2. Talvella 2004 auto ei käynnistynyt. Itse en ollut paikalla, mutta koska vaimollani on ajokilometrejä takanaan jo yli 400 000, niin luulisin että hänkin osaa käynnistää auton, varsinkin uuden sellaisen. Soitto Asistanssiin ja kävin hakemassa vaimon hänen töihinsä ja sovittiin Assistanssin kanssa missä auton avaimet löytää. Selitys: Korjattu lievä virranvuotaminen. Tämän jälkeen auto toiminut hienosti.
3. Nyt tässä kuussa siis vuonna 2005 sama ilmiö. Auto ei käynnistynyt. Itse olin onneksi paikalla ja yritin minäkin. Huonoin tuloksin. Vaimo otti autoni ja lähti töihinsä. Itse jäin sitten paikan päälle, kun ei ollut niin kiire. Soitin Assistanssiin. Kerroin vuoden takaisen jutun myös. Tästä soitosta 10 minuutin kuluttua kaveri soitti ja sanoi, että hän ei vielä tule paikalle, mutta kokeillaan hänen ohjeitaan.
Ohjeet seuraavat. Paina kaasupoljin 1/4 pohjaan. Pidä siinä, älä pumppaa. Käynnistä n. 5-6 sekuntia. Ei auttanut. Toinen ohje. Paina kaasupoljin puoleen väliin. Laske mielessäsi rauhallisesti kahdeksaan. Älä pumppaa kaasua. Tein näin ja jossain kuuden sekunnin päässä auto käynnistyi. Sen jälkeen taas toiminut normaalisti.
Vuonna 1997 tälläisiä ilmiöitä alkoi esiintyä. Ilmiöt kestivät aina vuoteen 1999 asti. Silloin kuulema Neste lisännyt jotain ainesosaa bensaan, josta mahdollisesti ilmiö sai alkunsa. Nyt jälleen alkaen syksyllä 2004 ja talvella 2005 ilmiö on alkanut toistua.
Hän antoi ilmiölle nimen "liimaventtiili". En ole kuullut tästä koskaan. Hän väitti, että jokin "liimaa" venttiilit ja kostuttaa niitä. Mainitsemallani käynnistystavalla käynnistys onnistuu. Yleensä kuulema 100 %:sti.
Koska en ole siis mikään tekniikan ihmelapsi, niin tässä jutussa voi olla virheitä, mutta saattaa olla hyvä muille tietää, jotka joskus painivat uuden auton käynnistysongelman kanssa.
Anteeksipyyntö samalla, että poikkesin alkuperäisestä aiheesta, mutta kun tässä oli noita käynnistysongelmia myös.
Niin pitihän sitä ihan mennä ihmettelemään noita suuttimia lähempään ja sinnehän meni 2 sähköpiuhaa... Joten eiköhän ainakin noi tuulilasin suuttimet ole lämmitettävät tai ainakin oli ennen toimintasavujen karkuun pääsyjä...samulis kirjoitti: Vieläkin ihmettelen tuota pesusuutin juttua.... Lähinnä vaan, kun en ole törmännyt tuohon lämmitykseen mainonnassa enkä manuaalissa, kuinkohan se menee päälle, jos sellainen on ja miten sen voi todentaa toimiiko se?
Aika mielenkiintoinen asia... Toisaalta ainakaan tuo selitys ei oikein kuulostaisi oikealta, koska esim mun 2.2 direct:ssä se tarkoittaisi vain pakoventiilien liimautumista... Ja en jaksa muutenkaan oikein uskoa, että venttiilit jaksais edes oikean liiman kanssa pistää hanttiin starttimoottorin väännölle... Autokin liikkuu vaihde päällä sen voimalla tarvittaessa esim. hätätapauksessa suht ripeästi.Sir Vili kirjoitti:
Sinällään täälläkin on kyllä noita juttuja käyty läpi, että jotain tekemistä kaasulla ja tolla käynnistyksellä on keskenään... Tosin itse ainakin odottelen mieluummin avun paikalle ja käyn korjauttaa sen "oikean" vian ettei tartte esim 4-5 vuoden ikäisenä kärsiä tuosta samasta enään (Jos pidän niin pitkään...) Jotenkin tuntuu, että noiden virtavuotojen ja samanaikaisesti kovan pakkasella on jotain tekemistä enemmän tuon ongelman kanssa. Nähtävästi pakkanen hyydyttää akun ja jännitetippuu niin alas ettei kone edes yritä tai joku sw kuvittelee sen tippuneen...
Ylitehokkaat suutinlämmittimet
Upataanpa huvikseen tämä vanha threadi, kun Opel kesällä lopulta tunnusti tämän ongelman:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=130900
"Opel on lähettänyt vuosimallien 2004–06 Vectrojen ja Signumien omistajille kutsun korjaamolle. Aiheena on lasinpesimien suuttimien sähkölämmitys.
Opel on todennut, että suuttimien lämmitysvastukset voivat ylikuumentua. Korjaustoimenpide on tässä vaiheessa se, että suuttimien lämmitys kytketään pois toiminnasta. Työ tehdään veloituksetta.
Vielä ole tiedossa, onko järjestelmään tulossa korjausta, joka mahdollistaisi jatkossa suuttimien lämmityksen käyttämisen. Vika on käytännössä tuottanut autoon sähkön käryä, jonka syy ei ole ollut helposti selvitettävissä."
Varmaan tiesittekin tämän, kun kerran noita kutsuja on lähetetty. Vai onko? Minulle ei ainakaan ole tullut. Auto tosin kävi kesällä 60000km huollossa, että olisivatko siellä poistaneet tuon lämmityksen. Tuskinpa siellä kuitenkaan enää oli vastuksista mitään jäljellä, varmaan palaneet jo loppuun. Auto ei ole haissut kärylle aikoihin.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=130900
"Opel on lähettänyt vuosimallien 2004–06 Vectrojen ja Signumien omistajille kutsun korjaamolle. Aiheena on lasinpesimien suuttimien sähkölämmitys.
Opel on todennut, että suuttimien lämmitysvastukset voivat ylikuumentua. Korjaustoimenpide on tässä vaiheessa se, että suuttimien lämmitys kytketään pois toiminnasta. Työ tehdään veloituksetta.
Vielä ole tiedossa, onko järjestelmään tulossa korjausta, joka mahdollistaisi jatkossa suuttimien lämmityksen käyttämisen. Vika on käytännössä tuottanut autoon sähkön käryä, jonka syy ei ole ollut helposti selvitettävissä."
Varmaan tiesittekin tämän, kun kerran noita kutsuja on lähetetty. Vai onko? Minulle ei ainakaan ole tullut. Auto tosin kävi kesällä 60000km huollossa, että olisivatko siellä poistaneet tuon lämmityksen. Tuskinpa siellä kuitenkaan enää oli vastuksista mitään jäljellä, varmaan palaneet jo loppuun. Auto ei ole haissut kärylle aikoihin.
Heh, mulle sattui hauska juttu viime huollon jälkeen (60tkm) Vein auton huoltoon ja siellä otettiin pesusuuttimienlämmitykset poiskäytöstä. Samana päivänä tuli autoon paha kitkerä sähköinen haju ja kuskin penkinlämmitin ei toiminut enää.
Nyt tota samaa hajua on tullut erittäin usein, mutta penkinlämmitin on pimeänä. Sulake on ehjä. Mikähän haisee?
Penkinlämmitinkin hajosi heti huollon jälkeen kun sen seuraavaksi kytki päälle. Olisko siellä ropailtu jotain vika paikkoja.
Nyt tota samaa hajua on tullut erittäin usein, mutta penkinlämmitin on pimeänä. Sulake on ehjä. Mikähän haisee?
Penkinlämmitinkin hajosi heti huollon jälkeen kun sen seuraavaksi kytki päälle. Olisko siellä ropailtu jotain vika paikkoja.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Re: Ylitehokkaat suutinlämmittimet
Tänäänpä taas haisi. Pitkään menikin edellisestä kerrasta. Hyvä ettei tarvinnut valoissa hypätä autosta pihalle itkemään, kun silmät vuoti ja kurkkuun pisti. Satuin olemaan Opelin kulmilla ja painelin ikkunat selällään sinne. Eipä päässyt pikahuoltoon tutkimaan asiaa eli homma jäi edelleen selvittämättä. Epäilivät noita suuttimien lämmitysvastuksia ja kutsu huoltoon olisi kuulemma pitänyt tulla. Eipä vaan ole tullut. Kai ne lämmitykset pitää käydä nyppäyttämässä pois tässä joskus. Autokin kyllä vaihtuu pian, mutta eipähän jää seuraavan omistajan riesaksi...k21 kirjoitti: "Opel on todennut, että suuttimien lämmitysvastukset voivat ylikuumentua. Korjaustoimenpide on tässä vaiheessa se, että suuttimien lämmitys kytketään pois toiminnasta. Työ tehdään veloituksetta."