Minkälaisia on automaatti opelit?
Seastar ei se kiinni jääminen liukkaassa johdu laatikosta.....vaan kuljettajasta ja kaasun käytöstä. Sitä voimaa pitää osata käyttää!! Kokeileppa, että tyhjäkäynnillä annat auton lähteä liikkeelle ja sitten vasta hanaa, (siis maticissa) jopa naiset hallitsee sen hyvin;))
<font size=-1>[ This Message was edited by: veka on 2002-10-15 07:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: veka on 2002-10-15 07:13 ]</font>
Seastar, voisin väittää, että auton jumiin jääminen ei ole kertaakaan johtunut siitä että auto on tomaatti.
Automaateilla olen ajanut viimeiset 3 vuotta ja olen "vielä nainen".
Ihan yhtä hyvin irrottaa auton tommosesta (lähes puoleen renkaaseen syvä) jää/sohjo/muta montusta<-tosin itku oli lähellä monta kertaa:), oli se sitten manuaali tai automaatti, nim. kokemusta löytyy automaatilla ajosta.
Automaateilla olen ajanut viimeiset 3 vuotta ja olen "vielä nainen".
Ihan yhtä hyvin irrottaa auton tommosesta (lähes puoleen renkaaseen syvä) jää/sohjo/muta montusta<-tosin itku oli lähellä monta kertaa:), oli se sitten manuaali tai automaatti, nim. kokemusta löytyy automaatilla ajosta.
Mulla jäi kaksi talvea sitten automaatti sena toisesta takapyörästä jumiin (ajoin liian hiljaa) ylämäessä olevaan monttuun joka oli lähes puolen rengasta syvä ja täynnä sohjoa ja mutaa, mäki oli muutoin peilijäässä.
Ei se irronnut työntämällä eikä pakilla, ei edes hiekka takapyörien alle auttanut.
Kundi joka oli mun mukana ei ollut kuin pari hassua kertaa ajanut automaatilla, ei saanut sitä heijaamalla irti, hän ei edes uskonut että sitä saisi heijaamalla ylös siitä kuopasta, melkein hinausautoa soittettiin, oltiin meinaan pikkasen paniikissa keskellä ei mitään ja takapenkillä nukkui vajaan vuoden ikänen tenava ilman ruokaa ja vaippoja, että auto oli pakko saada irti.
Nooh vaatimattomasti minä sain sen heijaamalla ylös, eihän se olisi ollut homma eikä mikään jos olisin itse heti yrittänyt (naismaiseen tyyliin: kun auto jäi jumiin pistin jätkän sitä irrottamaan).
Ei tarvinnut klo 01 yöllä soittaa hinausautoa syrjäiselle pikkutielle, joka muuten sijaitsi 300km helsingistä pohjoiseen, että lunta oli huomattavasti enemmän mitä täällä kotipuolessa talvisin.
Pieni tarina taas...
Näin ollen voin todeta, että se on sittenkin kuskista kiinni jääkö kiinni:)
<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-15 20:11 ]</font>
Ei se irronnut työntämällä eikä pakilla, ei edes hiekka takapyörien alle auttanut.
Kundi joka oli mun mukana ei ollut kuin pari hassua kertaa ajanut automaatilla, ei saanut sitä heijaamalla irti, hän ei edes uskonut että sitä saisi heijaamalla ylös siitä kuopasta, melkein hinausautoa soittettiin, oltiin meinaan pikkasen paniikissa keskellä ei mitään ja takapenkillä nukkui vajaan vuoden ikänen tenava ilman ruokaa ja vaippoja, että auto oli pakko saada irti.
Nooh vaatimattomasti minä sain sen heijaamalla ylös, eihän se olisi ollut homma eikä mikään jos olisin itse heti yrittänyt (naismaiseen tyyliin: kun auto jäi jumiin pistin jätkän sitä irrottamaan).
Ei tarvinnut klo 01 yöllä soittaa hinausautoa syrjäiselle pikkutielle, joka muuten sijaitsi 300km helsingistä pohjoiseen, että lunta oli huomattavasti enemmän mitä täällä kotipuolessa talvisin.
Pieni tarina taas...
Näin ollen voin todeta, että se on sittenkin kuskista kiinni jääkö kiinni:)
<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-15 20:11 ]</font>
Höpöhöpö, ihan yhtä helppo se on siirtää vaihdekeppiä pakilta ykköselle manuaalissa kuin automaatissa ärrältä (R) deelle (D) tai ykköselle.
Ja löytyyhän tomaateista vielä namikka, josta luistoneston saa kytkettyä liikkeellelähdössä päälle=liikkuu pikkasen jähmeämmin, jos katsoo sen auttavan etenemistä.
Ehkä turhaa väitellä kunkin ajotottumuksista.
Ja löytyyhän tomaateista vielä namikka, josta luistoneston saa kytkettyä liikkeellelähdössä päälle=liikkuu pikkasen jähmeämmin, jos katsoo sen auttavan etenemistä.
Ehkä turhaa väitellä kunkin ajotottumuksista.
Heh heh, eiköhän niitä tilanteita ole aika paljon erilaisia, ja jos kerran saa auton liikkeelle kuopasta jossa toinen pyörä sutii niin sehän jo on kokemusta tomaatista vai mitä.Todellakin kun ruvetaan autoa heijaamaan irti, kun se on molemmilta puolilta kiinni , niin ei tosiaankaan manussa vaihdeta välillä vaihdetta ykköseltä pakille ja takaisin, siinähän vedätetään eteenpäin ja painetaan kytkintä jotta auto taas liukuu takaisin taakse ja heti siellä taas kytkin ylös jotta auto mennee taas vähän edemmäs, noilla teidän vaihteen vaihtamisilla , ette pääse pois kun jäätte kunnolla kiinni, koska heijaus pysähtyy sillä aikaa kun vaihdatte, toivon ettei vastaavaa tilannetta tule kenellekään.Mielestäni ei pitäisi vähätellä naisten ajotaitoja sanomalla kun tyttökin pääsi irti, moni nainen ajaa paremmin kuin me miehet!
Kokemusta tomaatista niin paljon että en jää sillä jumiin sen "helpommin" kuin manuaalilla ajavat. Se on kuskista kiinni jääkö auto jumiin ja saako sen irti oli se sitten manu tai tomssu.
Tarkemmin ajateltuna niinhän se taitaa mennä jos manuaalilla jää jumiin, ei AINA tarvitse käyttää pakkia ja ykkösta, joskus taas ei riitä että painaa vaan kytkimen pohjaan, vaan tarvitsee molempiin suuntiin vauhtia. Eipä se liike tomaatissakaan iso ole, siinähän se on pakin ja deen välissä vapaa, joka ajaa saman asian kuin kytkimen käyttö.
Pitääpä kohta tästä lähteä testailemaan manuaalin toimintaa tuolla hangessa, jos vaikka saisin sen kiinni johonkin ja pääsisin harjoittelemaan heijausta kytkimen kanssa:)
siis en varta vasten tämän asian johdosta lähde testipätkälle, ihan työn merkeissä liikenteeseen lähden.
<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-16 09:35 ]</font>
Tarkemmin ajateltuna niinhän se taitaa mennä jos manuaalilla jää jumiin, ei AINA tarvitse käyttää pakkia ja ykkösta, joskus taas ei riitä että painaa vaan kytkimen pohjaan, vaan tarvitsee molempiin suuntiin vauhtia. Eipä se liike tomaatissakaan iso ole, siinähän se on pakin ja deen välissä vapaa, joka ajaa saman asian kuin kytkimen käyttö.
Pitääpä kohta tästä lähteä testailemaan manuaalin toimintaa tuolla hangessa, jos vaikka saisin sen kiinni johonkin ja pääsisin harjoittelemaan heijausta kytkimen kanssa:)
siis en varta vasten tämän asian johdosta lähde testipätkälle, ihan työn merkeissä liikenteeseen lähden.
<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-16 09:35 ]</font>
Niin ja jos seastar luet ton kuopassa jumissa olemisen tarkemmin, siinä aika selvästi sanon, että toinen pyörä on kuopassa ja mäki on muutoin peilijäässä, eli aika huonot olot on myös sillä pyörällä joka ei ole kuopassa=ei siinäkään pyörässä pitoa.
Ja sen verran vielä, minulle henkilökohtaisesti on aivan yks lysti mitä miehet ajattelee meidän naisten ajotaidoista.
Itse sen parhaiten tietää omat rajansa+taitonsa, sukupuolesta riippumatta. Tosin kaikki eivät osaa arvioida omaa ajotaitoaan realistisesti, vaan pitävät ajotaitojaan vähintäänkin yhtä hyvinä kuin Markus Grönholmilla ja Mika Häkkisellä yhteensä ja usein käyttäytyvätkin liikenteessä kuin olisivat EK:lla Jyväskylän Neste-rallissa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-16 09:53 ]</font>
Ja sen verran vielä, minulle henkilökohtaisesti on aivan yks lysti mitä miehet ajattelee meidän naisten ajotaidoista.
Itse sen parhaiten tietää omat rajansa+taitonsa, sukupuolesta riippumatta. Tosin kaikki eivät osaa arvioida omaa ajotaitoaan realistisesti, vaan pitävät ajotaitojaan vähintäänkin yhtä hyvinä kuin Markus Grönholmilla ja Mika Häkkisellä yhteensä ja usein käyttäytyvätkin liikenteessä kuin olisivat EK:lla Jyväskylän Neste-rallissa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: RCL on 2002-10-16 09:53 ]</font>
-
Sakkeus
- 'Admiral'

- Viesti:
Totta kai on ymmärrettävää, jos toinen ei ole ajanut maatilla paljoa ja jää kiinni ja toinen on ajanut paljon niin, kumpi saa auton helpommin pois kuopasta. Jos oletetaan että molemmat ovat samassa kuopassa, samalla autolla ja maatilla. Maatilla ajaminen on täysin erilaista kuin manuaalilla, itse on mukava hypätä 2.0l G Sport astran rattiin ja mennä ottamaan ilo irti ilman sutimisen estoa, mutta joskus on mukava vain heittää vaihde D:lle ja körötellä rauhassa etiäppäin.
Kukin tyylillään ?

Kukin tyylillään ?
Face Your Fears and Live Your Dreams!