Minkälaisia on automaatti opelit?

Keskustelua Opeleista
jukkis
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Olen suunnitellut ostaa etuvetoisen Opelin ja kiinnostaisi automaatti. Onko kellään tietoa minkälainen mahtaa olla ajaa automaatti vectra/omega? Onko niissä normaalia enemmä vikoja? Viekö paljon enemmän bensaa kuin manuaalivaihteistoinen. Mulla on ollut yksi automaatti Carina ja se oli mainio peli. Tuli vaan ikävä automaattia...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Omega on muuten takavetoinen, Vectra on kyllä etuvetoinen. Kokemuksia Opelin automaateista minulla ei ole, mutta tuollainen "pikkuseikka" tuossa kiinnitti huomion.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-10-14 14:09 ]</font>
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Itselläni oli V6 Vectra A 6 vuotta, eikä ole minkäänlaista moitteen sijaa ja loota toimi kuin unelma kovassakin käytössä...
Se on tietenkin yksi huomioitava seikka, että automaatti syö vähän tehoa, joten aivan pikkukoneista ajokkia ei välttämättä kannata ottaa automaattina, mutta sehän on taas makuasia...

T: K.Vilen
JMM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JMM »

Kyllä minä voin sanoa kanssa, että on sillä automaatilla mukava ajella. Eikä se minun mielestä syö ainakaan senussa tehoa manuaaliin nähden kun 0- 40 km/h kiihyttäessä, mutta sen jälkeen ero on aika pieni.
Ja sitten jos sattuu rekan taakse niin ompa mukava kun ei tartte ohituspaikkaa kytätä pienellä vaihteella. Pistää vaan sportin päälle ja oottelee ohituspaikkaa.
Varsinkin 120 km/h on hyvä nopeus lähteä sportilla ohittaamaan. Kaasu pohjaan loota vaihtaa 2- vaihteelle ja silloin se elämä vasta hymyileekin Kuva
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla on sport automatic vectra ja aivan upea auto ajaa, varsinkin sport ohjelmalla. Matka-ajokin on aika luksusta kun ei tartte laittaa kuin cruise päälle....
Ja ei haitta laisinkaan vaikka koneen on "vain" 2-litrainen 8V.
On muuten tuolla mynnti osastolla jos kiinnostaa....

Janne
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Hiukan ohi aiheen. Joskus tuli oltua kyydissä autossa, jossa oli muistaakseni 1.6:n kone ja maatti. Oli muuten KAUHEAN kuuloista. :smile:

Itselläni on jenkki, 4.3l V6 ja vaihto on pehmeää. En ole ajanut paljoa uusilla automaatti vehkeillä ja onhan kehitystä varmasti tapahtunut.

Tutulla on 2.0l Omega automaatilla ja kertoi että syö semmoiset 13l satasella ja se on minusta paljon, oma autoni vie n. 10 litraa/100:lla.
Face Your Fears and Live Your Dreams!
Rami
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Rami »

Onhan niitä c-mallin kadettejakin automaatilla..mm. yhdellä kaverillani..kone se tuttu ja turvallinen 1.2S!

Se on kokemus kun sillä ajaa lenkin!! :wink:

(hyvin on kuulemma toiminut..)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rami on 2002-10-12 11:26 ]</font>
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Yrityksen nimistä löytyy vuoden -99 Omega farkku 2,5 v6 tomaatilla, kulutuksista en tiedä kun vain kerran olen sillä ajanut, on meinaa hirvittävä ajaa kun vertaa Senatoriin, on aika vaikeaa ellei mahdotonta löytää parempaa autoa ajaa kuin sena (ja toihan on vain mun mielipide).
veka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veka »

Sakkeus ei 13/100km kuluta kuin mondeo matikit. Itselläni omega 2.0 16v matic kaupungissa tarkka 10 ja maantie 8/100km.
Talvella kun leikitytti niin söi 11.5, mutta koko ajan sladissa;))
nikikari
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nikikari »

mulla on 2.0l 16v Opel Vectra Automaatti. Hyvin pelaa, mukava ajaa erityisesti sportilla. On se vaan niin mahtavaa kun vaihteisto tiputtaa pari pykälää pienemmälle ja kierrokset nousee kattoon ohitustilanteessa. Hyvä ajaa eikä ongelmia ole ollut. Autolla on ikää 6 vuotta.
Opel Vectra 96 2,0 CD 16V Automaatti
-------------------------------------
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

On 2002-10-12 11:25, Rami wrote:
Onhan niitä c-mallin kadettejakin automaatilla..mm. yhdellä kaverillani..kone se tuttu ja turvallinen 1.2S!

Se on kokemus kun sillä ajaa lenkin!! :wink:

(hyvin on kuulemma toiminut..)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rami on 2002-10-12 11:26 ]</font>
Meinaatko ruposen kadettia vai?
seastar
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja seastar »

Omega vuosimallia 98 3.0 mv6 , ajettu 495tkm, laatikossa ei mitään vikaa, eli kai se automaatti ainakin omegassa kestää.Palatakseni tuohon moottorin kokoon niin jos mahdollista niin mitä isompi kone automaattilaatikkoiseen autoon niin sitä parempi, ei tarvii sillon huuvattaa konetta.Kulutus on aina 0,5-1l enemmän kuin manu laatikkoisessa autossa.Kiihtyvyydessä on eroja tosiaan johonkin 50km/h asti, mutta siinä vaiheessa on tosiaan eroa jo riittävästi.Huonoina puolina pidän talvi ajoa, herkkä jäämään kiinni jos ei ole puhdas tie ja uudet renkaat!
AstraSi
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstraSi »

Kyllä nuo Opelin tomaatit on mun mielestä ihan hyvin pelannu... 1.8 Zafiraa, 2.0 Astra farccua ja 2.2 Omenaa on tullut ajettua tomaatilla ja ihan hyvin nuo jaksoivat kulkea...

Muutaman kerran olen ajanut 1.6 8v GAstraa, mutta se oli jo sitten aika laiska... Riippuu paljonko tahtoo suorituskykyä...
KL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KL »

Mulla on Corsa C Easytronic vaihteistolla ja on kyllä niin nanna että. Tehoa kyl vois olla enempi mutta mutta...
Se on niin makeeta kun voi tuosta vaan ajaa manuaalisesti tai sitten vaihtaa täysin automaatille. Ohituksissa vain hipaisu ja manuaali on käytössä. Hyvin on kyllä toiminut.
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

PAras automaatti mitä itse olen ajanut on chevyssä. On tullut kokeiltua Opel,Mersu,Audi, Dodge, Nissan.

Mitä isompi kone sitä jouhevamin vaihto sujuu... ?
Face Your Fears and Live Your Dreams!
Vastaa Viestiin