Minkälaisia on automaatti opelit?
Olen suunnitellut ostaa etuvetoisen Opelin ja kiinnostaisi automaatti. Onko kellään tietoa minkälainen mahtaa olla ajaa automaatti vectra/omega? Onko niissä normaalia enemmä vikoja? Viekö paljon enemmän bensaa kuin manuaalivaihteistoinen. Mulla on ollut yksi automaatti Carina ja se oli mainio peli. Tuli vaan ikävä automaattia...
-
EVO-500
- OCF Yhteyshenkilö

- Viesti:
Itselläni oli V6 Vectra A 6 vuotta, eikä ole minkäänlaista moitteen sijaa ja loota toimi kuin unelma kovassakin käytössä...
Se on tietenkin yksi huomioitava seikka, että automaatti syö vähän tehoa, joten aivan pikkukoneista ajokkia ei välttämättä kannata ottaa automaattina, mutta sehän on taas makuasia...
T: K.Vilen
Se on tietenkin yksi huomioitava seikka, että automaatti syö vähän tehoa, joten aivan pikkukoneista ajokkia ei välttämättä kannata ottaa automaattina, mutta sehän on taas makuasia...
T: K.Vilen
Kyllä minä voin sanoa kanssa, että on sillä automaatilla mukava ajella. Eikä se minun mielestä syö ainakaan senussa tehoa manuaaliin nähden kun 0- 40 km/h kiihyttäessä, mutta sen jälkeen ero on aika pieni.
Ja sitten jos sattuu rekan taakse niin ompa mukava kun ei tartte ohituspaikkaa kytätä pienellä vaihteella. Pistää vaan sportin päälle ja oottelee ohituspaikkaa.
Varsinkin 120 km/h on hyvä nopeus lähteä sportilla ohittaamaan. Kaasu pohjaan loota vaihtaa 2- vaihteelle ja silloin se elämä vasta hymyileekin
Ja sitten jos sattuu rekan taakse niin ompa mukava kun ei tartte ohituspaikkaa kytätä pienellä vaihteella. Pistää vaan sportin päälle ja oottelee ohituspaikkaa.
Varsinkin 120 km/h on hyvä nopeus lähteä sportilla ohittaamaan. Kaasu pohjaan loota vaihtaa 2- vaihteelle ja silloin se elämä vasta hymyileekin
-
Sakkeus
- 'Admiral'

- Viesti:
Hiukan ohi aiheen. Joskus tuli oltua kyydissä autossa, jossa oli muistaakseni 1.6:n kone ja maatti. Oli muuten KAUHEAN kuuloista. 
Itselläni on jenkki, 4.3l V6 ja vaihto on pehmeää. En ole ajanut paljoa uusilla automaatti vehkeillä ja onhan kehitystä varmasti tapahtunut.
Tutulla on 2.0l Omega automaatilla ja kertoi että syö semmoiset 13l satasella ja se on minusta paljon, oma autoni vie n. 10 litraa/100:lla.
Itselläni on jenkki, 4.3l V6 ja vaihto on pehmeää. En ole ajanut paljoa uusilla automaatti vehkeillä ja onhan kehitystä varmasti tapahtunut.
Tutulla on 2.0l Omega automaatilla ja kertoi että syö semmoiset 13l satasella ja se on minusta paljon, oma autoni vie n. 10 litraa/100:lla.
Face Your Fears and Live Your Dreams!
mulla on 2.0l 16v Opel Vectra Automaatti. Hyvin pelaa, mukava ajaa erityisesti sportilla. On se vaan niin mahtavaa kun vaihteisto tiputtaa pari pykälää pienemmälle ja kierrokset nousee kattoon ohitustilanteessa. Hyvä ajaa eikä ongelmia ole ollut. Autolla on ikää 6 vuotta.
Opel Vectra 96 2,0 CD 16V Automaatti
-------------------------------------
-------------------------------------
Meinaatko ruposen kadettia vai?On 2002-10-12 11:25, Rami wrote:
Onhan niitä c-mallin kadettejakin automaatilla..mm. yhdellä kaverillani..kone se tuttu ja turvallinen 1.2S!
Se on kokemus kun sillä ajaa lenkin!!
(hyvin on kuulemma toiminut..)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rami on 2002-10-12 11:26 ]</font>
Omega vuosimallia 98 3.0 mv6 , ajettu 495tkm, laatikossa ei mitään vikaa, eli kai se automaatti ainakin omegassa kestää.Palatakseni tuohon moottorin kokoon niin jos mahdollista niin mitä isompi kone automaattilaatikkoiseen autoon niin sitä parempi, ei tarvii sillon huuvattaa konetta.Kulutus on aina 0,5-1l enemmän kuin manu laatikkoisessa autossa.Kiihtyvyydessä on eroja tosiaan johonkin 50km/h asti, mutta siinä vaiheessa on tosiaan eroa jo riittävästi.Huonoina puolina pidän talvi ajoa, herkkä jäämään kiinni jos ei ole puhdas tie ja uudet renkaat!