Calibran ovipahvien irroitus -> 6,5"
Olen koittanut pähkäillä tätä ja etsiä foorumilta ja muualtakin. En ole löytänyt oikein mitään kunnollista.. jossain oli juttua että ne muovit hajoaa siitä ovesta jos sen irrottaa ja joku taas sano jossain että saa sen hajoamattakin irti. Tähän uskon itekki enemmän, mutta en silti uskalla alkaa repimään tota ovee. ELI calibran omistajat jotka ovat tämän tehneet niin voisitteko antaa neuvoja miten se kannattaa irroittaa.. Tarkotuksena olisi pistää peruskökköpoppien tilalle DLS B6 erillissarja.
Miten ovi lähtee nätisti irti?
Mahtuuko 6,5" kajarit sinne oveen ilman mitään isompaa kikkailua. Korokepalat ymmärrän, mutta mista materiaalista se tehdään jos se on tarpeellista?
kiitos jos joku jaksaa kirjotella ja jos löytyy jostain valmista infoa tästä ni antakaa linkkejä!
- Jonne
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pforce on 2004-08-12 17:27 ]</font>
Mahtuuko 6,5" kajarit sinne oveen ilman mitään isompaa kikkailua. Korokepalat ymmärrän, mutta mista materiaalista se tehdään jos se on tarpeellista?
kiitos jos joku jaksaa kirjotella ja jos löytyy jostain valmista infoa tästä ni antakaa linkkejä!
- Jonne
-
hauvavauva
- 'Admiral'

Joo, täällä kuulemma on valmiit: http://www.soundworks-shop.com/ Siellä Tarvikkeet --> Kaiutinadapterit. Maksaa 19 euroa. En tosin tiedä toimivuudesta kun en itse ole kokeillut. Vielä. Taitavat olla halvat muovilärpykkeet mutta eipä tarvi itse tehdä. Tosin eiköhän sitä levystä itse tekemällä saa paremmat. Muuten en Calibraa tunne joten en kommentoi muuta.
Korokepalat ymmärrän, mutta mista materiaalista se tehdään jos se on tarpeellista?
- calibra_16V
- 'Kapitän'

Noi pahvit tosiaan lähtee irti ilman, että mitään hajoaa, eli kaikki ruuvit irti, siinä oven lokerossa on pari, niiten muovisten "nastojen" alla, sitte on siinä kahvassa yksi,sittehän siellä on niitä muovisia tappeja, mutta itellä ei ainakaan hajonnut yhtään... sitte vaa tukevasti kiinni ja määrätietoinen nykäisy ja pahvi on irti... Noi 6.5" ei taida mennä heittämällä, pitää varmaan vähän leikellä sieltä sun täältä, ite laiton 5.25" ja niilläkin teki jo vähän tiukkaa...On 2004-08-12 17:26, Pforce wrote:
Olen koittanut pähkäillä tätä ja etsiä foorumilta ja muualtakin. En ole löytänyt oikein mitään kunnollista.. jossain oli juttua että ne muovit hajoaa siitä ovesta jos sen irrottaa ja joku taas sano jossain että saa sen hajoamattakin irti. Tähän uskon itekki enemmän, mutta en silti uskalla alkaa repimään tota ovee. ELI calibran omistajat jotka ovat tämän tehneet niin voisitteko antaa neuvoja miten se kannattaa irroittaa.. Tarkotuksena olisi pistää peruskökköpoppien tilalle DLS B6 erillissarja.
- Jonne
- Miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan oravan häntä edes hulmuaisi. -
-
hauvavauva
- 'Admiral'

[/quote]
Noi 6.5" ei taida mennä heittämällä, pitää varmaan vähän leikellä sieltä sun täältä, ite laiton 5.25" ja niilläkin teki jo vähän tiukkaa...
[/quote]
Mitä jos hankkisi nuo DLS:n kaiuttimet Pro slim -mallia? Ainakin http://www.powerset.fi myy niitä 189 euron hintaan ja siitäkin saa alennusta.
Noi 6.5" ei taida mennä heittämällä, pitää varmaan vähän leikellä sieltä sun täältä, ite laiton 5.25" ja niilläkin teki jo vähän tiukkaa...
[/quote]
Mitä jos hankkisi nuo DLS:n kaiuttimet Pro slim -mallia? Ainakin http://www.powerset.fi myy niitä 189 euron hintaan ja siitäkin saa alennusta.
Itse vaihdoin -92 8v calibraani juurikin tuon saman DLS B6 erillissarjan, joka meni ihan heittämällä kiinni. Tosin uuden adapterin joudut oveen ostamaan koska vanhoissa kajareissa se on integroitu elementteihin. Vectran adapteri sopii calibraankin, itselläni maksoi paikallisesta hifiliikkeestä 11 euroa se adapteri. Asennettaessa ne kaiuttimen liittimet saattaa hiukan ottaa oveen kiinni, mutta pistä siihen jotain eristeeksi (itse laitoin vaan teippiä 
Mitä järkeä on tunkea ne kajarit korotusrenkaan kanssa ovipahvin alle.Se ritilän reikähän on vain noin 5".Itse tein tuon virheen ekana ja ääni kumisi ja ovipahvi rämisi tosi paljon.Nyt 6" midbassot on pahvissa kiinni ja alla on kaksi 22mm lastulevystä tehtyä koroketta jotka tulevat kiinni pahviin asti.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Joo, kiva tietää että jollaki on onnistunu 6,5" asennukset. Eli ne adapterit pitää ostaa ja adaptereilla nyt meinattiin just niitä koroterenkaita?
Siis kannattaako ne nyt ruuvata sinne oven sisälle vai suoraan pahviin? Kumpi rämisee enemmän.. tuntuu että se siellä oven sisällä vähemmän rätisis?
--> "Mitä järkeä on tunkea ne kajarit korotusrenkaan kanssa ovipahvin alle.Se ritilän reikähän on vain noin 5".Itse tein tuon virheen ekana ja ääni kumisi ja ovipahvi rämisi tosi paljon.Nyt 6" midbassot on pahvissa kiinni ja alla on kaksi 22mm lastulevystä tehtyä koroketta jotka tulevat kiinni pahviin asti."
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pforce on 2004-08-15 03:27 ]</font>
Siis kannattaako ne nyt ruuvata sinne oven sisälle vai suoraan pahviin? Kumpi rämisee enemmän.. tuntuu että se siellä oven sisällä vähemmän rätisis?
--> "Mitä järkeä on tunkea ne kajarit korotusrenkaan kanssa ovipahvin alle.Se ritilän reikähän on vain noin 5".Itse tein tuon virheen ekana ja ääni kumisi ja ovipahvi rämisi tosi paljon.Nyt 6" midbassot on pahvissa kiinni ja alla on kaksi 22mm lastulevystä tehtyä koroketta jotka tulevat kiinni pahviin asti."
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pforce on 2004-08-15 03:27 ]</font>
No mulla ainakin on siellä oven sisällä, ja miksiköhän ei vois sillä koroterenkaalla sinne niitä pistää, kun alkuperäiset kajaritkin semmoisilla siellä kiinni on? Ihan samankokoinen se on kuin se alkuperäinenkin, eri mallinen vaan hieman. Ikkunaveivin sokka on v-mäinen irroittaa mutta kyllä se siitä onnistuu kun hiukan väkertää.
Juups onhan noi pahvit tullu revittyä toistakymmentä kertaa irti eri asenusten takii ja vielä ehjät
itellä oli 6,5" spl dynamicsit siel ja mahtu korokkeitten avulla.. nyt on 5,25" infinityt ja mahtuu paremmin..
Ääni tosiaan komisee eikä kuulu opikeen tuolta ovipahvien sisältä.. ite en vaan oo raskinu ruuvata ite ovipahviin kiinni? ja rämisyttääkö tämä pahvia(siis jos kajari on pahvissa kii? melkeen kait kotelokin samalla pitäs tehä...
Ääni tosiaan komisee eikä kuulu opikeen tuolta ovipahvien sisältä.. ite en vaan oo raskinu ruuvata ite ovipahviin kiinni? ja rämisyttääkö tämä pahvia(siis jos kajari on pahvissa kii? melkeen kait kotelokin samalla pitäs tehä...
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)