Mitä öljyä käytätte c20ne koneessa?
Öljynvaihto lähestyy, mutta mitä oljyä, siinä kysymys. Oon aina ennen käyttänyt Mobil 1 tai Mobil Synt S -öljyjä edellisessä c20ne- ja 20seh koneessa. Mutta jotenkin tuntuu että noi parilitraset motit tuntuu syövän tota mobilin oljyä! Nyt mulla on jotkut Shellin synteettiset öljyt, eikä öljyä ole palanut yhtään, saati sitten edes tummuneet! ...ja Mobilin öljyt on aika hinnoissaan...
Janne
Janne
Tuosta öljyjen tummumisesta kun aina puhutaan, niin tuli mieleen että jos öljy ei tummu, niin silloin se moska joka öljyä normaalisti likaa ei olekaan sitoutuneena öljyyn vaan jossain muualla, todennäköisesti semmoisessa paikassa missä siitä on vain haittaa.
Öljythän ovat nykyään peseviä, eli ne pitävät koneen sisuskalut puhtaana. Jos öljy pysyy vaihtovälin puhtaana, niin silloin kone on likaisempi...
Öljythän ovat nykyään peseviä, eli ne pitävät koneen sisuskalut puhtaana. Jos öljy pysyy vaihtovälin puhtaana, niin silloin kone on likaisempi...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Siis eihän noi öljyt nyt mitkään uuden kirkkaat oo, vaan muutoin vaan kirkkaat, ei mustat. Mä oon ite aina vaihtanu öljyt 7tkm:n tai max.8tkm:n jälkeen. Ohjekirjahan neuvoo vaihtoväliksi 15tkm, mutta sehän tarkoittaa tasaista matka-ajoa. Hyvä esimerkki on tuttu jolla oli myös 2.0i -93 vectra. Oli ajanut melkein 14tkm samoilla öljyillä, kun auto heitti yht`äkkiä 3 pytylle; nokka-akseli paskana ja muuta kivaa. Otti yhteyden Ooppelille jossa sanottiin että voivoi, 15tkm tarkoittaa tasaista matka-ajoa.=) Mutta mun mielestä vika oli tietty auton omistajassakin. Oli kuulemma tullut aika kalliiksi uuden kannen ostaminen.=) Itse en ikinä laiminlöisi öljynvaihtoa, ja sen vuoksi vaihdan ne riittävän usein.
Janne
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2002-10-01 10:15 ]</font>
Janne
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2002-10-01 10:15 ]</font>
Aika erikoista jos kone hajoaa 14 tkm ajettujen öljyjen huonon kunnon takia, ellei siihen matkaan sitten ole käytetty useita vuosia. Kyllä siinä on vika ollut jossain muualla...On 2002-10-01 10:08, jamboy wrote:
nokka-akseli paskana ja muuta kivaa. Otti yhteyden Ooppelille jossa sanottiin että voivoi, 15tkm tarkoittaa tasaista matka-ajoa.=)
Itse en ikinä laiminlöisi öljynvaihtoa, ja sen vuoksi vaihdan ne riittävän usein.
Viime vuonna tuli ajettua 20 tkm samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 6 kk / 15 tkm, ja tuossa 6 kk:ssa tulikin 20 tonnia täyteen
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017