Mitä öljyä käytätte c20ne koneessa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Öljynvaihto lähestyy, mutta mitä oljyä, siinä kysymys. Oon aina ennen käyttänyt Mobil 1 tai Mobil Synt S -öljyjä edellisessä c20ne- ja 20seh koneessa. Mutta jotenkin tuntuu että noi parilitraset motit tuntuu syövän tota mobilin oljyä! Nyt mulla on jotkut Shellin synteettiset öljyt, eikä öljyä ole palanut yhtään, saati sitten edes tummuneet! ...ja Mobilin öljyt on aika hinnoissaan...

Janne
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tuosta öljyjen tummumisesta kun aina puhutaan, niin tuli mieleen että jos öljy ei tummu, niin silloin se moska joka öljyä normaalisti likaa ei olekaan sitoutuneena öljyyn vaan jossain muualla, todennäköisesti semmoisessa paikassa missä siitä on vain haittaa.

Öljythän ovat nykyään peseviä, eli ne pitävät koneen sisuskalut puhtaana. Jos öljy pysyy vaihtovälin puhtaana, niin silloin kone on likaisempi...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Siis eihän noi öljyt nyt mitkään uuden kirkkaat oo, vaan muutoin vaan kirkkaat, ei mustat. Mä oon ite aina vaihtanu öljyt 7tkm:n tai max.8tkm:n jälkeen. Ohjekirjahan neuvoo vaihtoväliksi 15tkm, mutta sehän tarkoittaa tasaista matka-ajoa. Hyvä esimerkki on tuttu jolla oli myös 2.0i -93 vectra. Oli ajanut melkein 14tkm samoilla öljyillä, kun auto heitti yht`äkkiä 3 pytylle; nokka-akseli paskana ja muuta kivaa. Otti yhteyden Ooppelille jossa sanottiin että voivoi, 15tkm tarkoittaa tasaista matka-ajoa.=) Mutta mun mielestä vika oli tietty auton omistajassakin. Oli kuulemma tullut aika kalliiksi uuden kannen ostaminen.=) Itse en ikinä laiminlöisi öljynvaihtoa, ja sen vuoksi vaihdan ne riittävän usein.

Janne

<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2002-10-01 10:15 ]</font>
Omeletti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Omeletti »

Huoltokirjan mukaan oli käytetty näitä Mobilin diamondia (en nyt ole 100% varma, oliko näitä, kun huoltokirja ei oo käsillä) täyssynteettisiä (0w-50), joten samaa litkua kaadoin itsekin sisuksiin. Luulis olevan hyvät öljyt kun olivat niin prkleen kalliitkin. Ja kone oli c20ne.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2002-10-01 10:08, jamboy wrote:
nokka-akseli paskana ja muuta kivaa. Otti yhteyden Ooppelille jossa sanottiin että voivoi, 15tkm tarkoittaa tasaista matka-ajoa.=)

Itse en ikinä laiminlöisi öljynvaihtoa, ja sen vuoksi vaihdan ne riittävän usein.
Aika erikoista jos kone hajoaa 14 tkm ajettujen öljyjen huonon kunnon takia, ellei siihen matkaan sitten ole käytetty useita vuosia. Kyllä siinä on vika ollut jossain muualla...

Viime vuonna tuli ajettua 20 tkm samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 6 kk / 15 tkm, ja tuossa 6 kk:ssa tulikin 20 tonnia täyteen :smile: Hyvin toimi... Öljy oli sentään Esso Ultornia eikä mitään bilteman kuraa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Ajoi 10tkm kaupunki- ja 4tkm matka-ajoa. Ei ollut vuodenkaan vanhat öljyt. Sellasta sattuu.

Janne
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Mobilin diamondia
ettei vaan teboiln diamondia, vai mobilin formulaa??
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
jammu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jammu »

Mulla Mobil 1, hyvin pysyy sisällä vaihtovälin 15tkm.
Astra F -92
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Öljyissä ei kannata penniä venyttä. Kunnon öljtyt koneeseen. Mulle sanottiin että ei kannata alle 15tkm vaihtaa.

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Mobil mullakin oli mielessä. Mutta aattelin vaa nettä oisko jotain parempaa merkkiä jota voisitte suositella?

Janne
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

valvoline rasing 20w-50 on ainakin koneessa tykänny pysyy.. ja pitäs viikonloppuna laittaa valvolinen 10w-40:t noi 0w-50/50:et tulee syoraan läpi koneesta :grin:
Vastaa Viestiin