Miten konin jäykkyyssäädettävä alustan kiristys toimii?
-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'

Siinäpä se kyssäri olikin. Eli mulla on semmonen muovinen ja valkonen "kiristin", missä lukee FIRM ja nuoli yhteen suuntaan. Tällä ilmeisestikki kiristys tapahtuu, mutta pitääkö auton olla ilmassa? Entä pitääkö jostain löysätä jotain mutteria/pulttia? Tiedolla olisi hieman kiire, ku haluan päästä takas tielle......
Että sellasta tällä kertaa...
Iskarien yläpäissä on "nupukat" joihin toi työkalu sopii, ja sillä saa kierrettyä tuota nupukkaa, käsittääkseni auto saa olla ihan pyörät maassa, ja kaikki ruuvit/mutterit kiinni.
Itellä kanssa tuollaiset iskarit kaddussa, ja ainakin siinä säätö on tuollainen.
En ole kyllä 100% varma, kun ei ole vielä tarvinnut säätää...
Viisaammat, korjatkaa jos olen väärässä...
Itellä kanssa tuollaiset iskarit kaddussa, ja ainakin siinä säätö on tuollainen.
En ole kyllä 100% varma, kun ei ole vielä tarvinnut säätää...
Viisaammat, korjatkaa jos olen väärässä...
"Mikäs tähän nyt... voi voi, sehän lähti irti..."
- Kadett_gsi
- 'Admiral'

-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'

- Kadett_gsi
- 'Admiral'

Se säätönuppi on aika napakka, mutta kyllä se sillä muoviavaimella kääntyy ihan hyvin. Tuon nupin kiertäminen sinne FIRM suuntaan jäykistää iskarin paluuvaimennusta. Muistelen KONI:n oman ohjeen olevan: soratie => 1/2 kierrosta löysimmästä Firm:iin päin, asfaltti => 1 kierros löysimmästä ja rata 1,5 kierrosta löysimmästä. Yli 1,5 ei suositella käännettävän. Kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa säätää ja hakea itselle mieluinen asetus. Mulla Astra F, jossa kesällä takana löysimmästä vain neljänneskierros ja edessä 60 astetta. Talvella takana löysimmillään ja edessä varttikierros.
Paljonko moisesta säädöstä on tosiaan hyötyä? Eli paljonko säätö tuntuu autossa?
sport16, millainen alustasarja ja millainen Fastra?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Koni on aika hyvä ajaa, mutta säädöllä in ole mitään vaikutusta. Radalla saattaisi huomata, mutta en ole vielä ehtinyt. Alusta on 2-3 vuotta vanha, joten sekin voi tässä tapauksessa vaikuttaa.On 2004-07-09 16:04, Ahnuld wrote:
Paljonko moisesta säädöstä on tosiaan hyötyä? Eli paljonko säätö tuntuu autossa?
Ajotuntumalle antaisin 9+. Kaikki muut opelin "alustasarjat" joilla minä olen ajanut on olleet huonompia (ei tietoa valmistajista).
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Itselläni on myös Koni sportit mutta ei säätötyökalua sillä iskarit ei ole "pikasäädettävät". Iskari pitää irroittaa säätöä varten ainakin edessä. Takana säätö on helppoa. Alakiinnitys vaan irti ja kiristämään.On 2004-07-09 20:39, Enochian wrote:
Kertokaas vielä kumpaan suuntaan se firm on?Kun Koni Sportit on kyllä autossa, mutta tuollaista muovista säätötyökalua en ole ikinä nähnytkään.
Omani ovat ihan pikasäädettävät, joten niitä ei tarvitse irrotella.On 2004-07-12 14:57, Fotze wrote:Itselläni on myös Koni sportit mutta ei säätötyökalua sillä iskarit ei ole "pikasäädettävät". Iskari pitää irroittaa säätöä varten ainakin edessä. Takana säätö on helppoa. Alakiinnitys vaan irti ja kiristämään.On 2004-07-09 20:39, Enochian wrote:
Kertokaas vielä kumpaan suuntaan se firm on?Kun Koni Sportit on kyllä autossa, mutta tuollaista muovista säätötyökalua en ole ikinä nähnytkään.