Astra K
-
ascona_c
- 'Diplomat'

- Viestit: 9687
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00
Re: Astra K
1800km Lapin reissu tuli käytyä.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
-
1,2sorsa
- 'Diplomat'

- Viestit: 15164
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-
Juntuilija
- 'Admiral'

- Viestit: 147
- Liittynyt: 19 Helmi 2025, 23:36
Re: Astra K
Saattaa 1.6 dieselkoneella mennä vielä pienemmällä kulutuksella. Ainakin ajotietokone näyttää monesti alle 4 l /100km kulutuksia jo lyhyilläkin matkoilla. Viimeksi kun ajettiin sadekelillä niin heti nousi keskikultus ihan selleästi, se on pienestä kiinni.1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
-
1,2sorsa
- 'Diplomat'

- Viestit: 15164
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Menee nekin pienellä mutta dpf poltto niissäkin. 6-vaihteisella manuaalilla varmaan pääsee alle 4-litran.Juntuilija kirjoitti: 16 Kesä 2026, 21:02Saattaa 1.6 dieselkoneella mennä vielä pienemmällä kulutuksella. Ainakin ajotietokone näyttää monesti alle 4 l /100km kulutuksia jo lyhyilläkin matkoilla. Viimeksi kun ajettiin sadekelillä niin heti nousi keskikultus ihan selleästi, se on pienestä kiinni.1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
Mun corsa E 1,3cdti ennätys on 3,61l mitattuna tankkauksesta edestakaisella matkalla talvella, -3c ja lumisadetta. Sen ongelma on ajonopeus. 84-86km/h taloudellisin vauhti. Nopeuden kun nostaa sataseen niin kulutus nousee puolilitraa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-
Juntuilija
- 'Admiral'

- Viestit: 147
- Liittynyt: 19 Helmi 2025, 23:36
Re: Astra K
Juurikin tuo dpf-poisto nostaa litralla keskikulutusta. Testerillä.katsoin niin on tehnyt usein, jotain 200 km välein ja tais kestää keskimäärin 10 minuuttia kerrallaan tai 5 min. Ei ne saasteenpoistot ja siihen liittyvät laitteet ilmaisia ole, siksipä pikkudieselit poistuu autovalmistajien valikoimista.1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 21:09Menee nekin pienellä mutta dpf poltto niissäkin. 6-vaihteisella manuaalilla varmaan pääsee alle 4-litran.Juntuilija kirjoitti: 16 Kesä 2026, 21:02Saattaa 1.6 dieselkoneella mennä vielä pienemmällä kulutuksella. Ainakin ajotietokone näyttää monesti alle 4 l /100km kulutuksia jo lyhyilläkin matkoilla. Viimeksi kun ajettiin sadekelillä niin heti nousi keskikultus ihan selleästi, se on pienestä kiinni.1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
Mun corsa E 1,3cdti ennätys on 3,61l mitattuna tankkauksesta edestakaisella matkalla talvella, -3c ja lumisadetta. Sen ongelma on ajonopeus. 84-86km/h taloudellisin vauhti. Nopeuden kun nostaa sataseen niin kulutus nousee puolilitraa
Onneksi on itsellä vielä muutama niin voi siirtyä suoraan sähköautoihin kun saavat niistä ensin suunniteltua ja tehtyä valmiita tuotteita ettei asiakkaiden tarvitse itse toimia testaajina.
-
Juntuilija
- 'Admiral'

- Viestit: 147
- Liittynyt: 19 Helmi 2025, 23:36
Re: Astra K
Siis DPF polttoa tarkoitin.
-
DEAD
- OCF Member

- Viestit: 4257
- Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kuuslahti
Re: Astra K
1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.
1.4T 150hv manuaali 2017
1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh
Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
Itellä tuo vm2019 1.4 automaatin ajotietokone näytti samaa kuin laskennallinen jos ajoi pitkää siivua ja taas kun ajoi pientä pätkäajoa niin ajotietokone näytti muistaakseni 2dl enemmän kuin laskennallinen. 90tkm ajalta tuota tuli seurattua ja kirjattua sovellukseen kaikki mahollinen. 5.3l/100km oli pienin kulutus tankilliselle tuo tuli kun kolmeen pekkaan ajettiin tampereelle ja takas eikä tullut körryyteltyä
-
LHBeikko
- 'Kadett'

- Viestit: 11
- Liittynyt: 19 Heinä 2025, 17:06
Re: Astra K
Kokemuksia -16 1.0 Enjoy Astrasta automaattikopalla?
-
Ztrim
- OCF Member

- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:59
Re: Astra K
Astra K:n kojelauta natisee varsinkin vasemmasta reunastaan. Onko muilla samaa ja oletteko paikallistaminen äänen lähdettä? Onkohan natinoille mitään tehtävissä?
-
Opelinno
- 'Admiral'

- Viestit: 147
- Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31
Re: Astra K
Mittariston alapuolella olevat muovilistat. Työnsin niiden väliin ohuen kangaspalan niin natina loppui. Myös sisäpeilin muovikehys voi natista.Ztrim kirjoitti: Eilen, 18:14 Astra K:n kojelauta natisee varsinkin vasemmasta reunastaan. Onko muilla samaa ja oletteko paikallistaminen äänen lähdettä? Onkohan natinoille mitään tehtävissä?
-
SB9x
- OCF Member

- Viestit: 113
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21
Re: Astra K
Aurinko lämmittää ja autoon mentäessä sisälle vastassa on kevyt kosteuden tuntu. Ilmeisesti kannattaisi tarkistaa ilmanvaihdon ja ilmastoinnin vedenpoistot. Kuinkahan nämä tarkistaisi? Uusi suodatin tuossa jo odottaa vaihtoa.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
-
LHBeikko
- 'Kadett'

- Viestit: 11
- Liittynyt: 19 Heinä 2025, 17:06
Re: Astra K
Robottiautomaatti kelvollinen vekotin vai täysi susi?