Astra K

Keskustelua Opeleista
ascona_c
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 9687
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

1800km Lapin reissu tuli käytyä.

1.4T 150hv manuaali 2017

1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh

Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15164
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.

1.4T 150hv manuaali 2017

1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh

Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Juntuilija
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 19 Helmi 2025, 23:36

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Juntuilija »

1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18
ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.

1.4T 150hv manuaali 2017

1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh

Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
Saattaa 1.6 dieselkoneella mennä vielä pienemmällä kulutuksella. Ainakin ajotietokone näyttää monesti alle 4 l /100km kulutuksia jo lyhyilläkin matkoilla. Viimeksi kun ajettiin sadekelillä niin heti nousi keskikultus ihan selleästi, se on pienestä kiinni.
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15164
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Juntuilija kirjoitti: 16 Kesä 2026, 21:02
1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18
ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.

1.4T 150hv manuaali 2017

1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh

Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
Saattaa 1.6 dieselkoneella mennä vielä pienemmällä kulutuksella. Ainakin ajotietokone näyttää monesti alle 4 l /100km kulutuksia jo lyhyilläkin matkoilla. Viimeksi kun ajettiin sadekelillä niin heti nousi keskikultus ihan selleästi, se on pienestä kiinni.
Menee nekin pienellä mutta dpf poltto niissäkin. 6-vaihteisella manuaalilla varmaan pääsee alle 4-litran.

Mun corsa E 1,3cdti ennätys on 3,61l mitattuna tankkauksesta edestakaisella matkalla talvella, -3c ja lumisadetta. Sen ongelma on ajonopeus. 84-86km/h taloudellisin vauhti. Nopeuden kun nostaa sataseen niin kulutus nousee puolilitraa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Juntuilija
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 19 Helmi 2025, 23:36

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Juntuilija »

1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 21:09
Juntuilija kirjoitti: 16 Kesä 2026, 21:02
1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18
ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.

1.4T 150hv manuaali 2017

1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh

Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.
Saattaa 1.6 dieselkoneella mennä vielä pienemmällä kulutuksella. Ainakin ajotietokone näyttää monesti alle 4 l /100km kulutuksia jo lyhyilläkin matkoilla. Viimeksi kun ajettiin sadekelillä niin heti nousi keskikultus ihan selleästi, se on pienestä kiinni.
Menee nekin pienellä mutta dpf poltto niissäkin. 6-vaihteisella manuaalilla varmaan pääsee alle 4-litran.

Mun corsa E 1,3cdti ennätys on 3,61l mitattuna tankkauksesta edestakaisella matkalla talvella, -3c ja lumisadetta. Sen ongelma on ajonopeus. 84-86km/h taloudellisin vauhti. Nopeuden kun nostaa sataseen niin kulutus nousee puolilitraa
Juurikin tuo dpf-poisto nostaa litralla keskikulutusta. Testerillä.katsoin niin on tehnyt usein, jotain 200 km välein ja tais kestää keskimäärin 10 minuuttia kerrallaan tai 5 min. Ei ne saasteenpoistot ja siihen liittyvät laitteet ilmaisia ole, siksipä pikkudieselit poistuu autovalmistajien valikoimista.
Onneksi on itsellä vielä muutama niin voi siirtyä suoraan sähköautoihin kun saavat niistä ensin suunniteltua ja tehtyä valmiita tuotteita ettei asiakkaiden tarvitse itse toimia testaajina.
Juntuilija
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 19 Helmi 2025, 23:36

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Juntuilija »

Siis DPF polttoa tarkoitin.
Avatar
DEAD
OCF Member
OCF Member
Viestit: 4257
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Kuuslahti

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2026, 14:18
ascona_c kirjoitti: 15 Kesä 2026, 23:43 1800km Lapin reissu tuli käytyä.

1.4T 150hv manuaali 2017

1800.3km
Keskikulutus mittarissa 4.6L/100km (Kuitilla laskettuna todellinen 4.97L/100km)
Keskinopeus 79.6kmh

Renkaat (Nokia) Nordman South, 205/55-16, paineet 2.6-2.7bar.
On se kova. Ja vakiot 10% kaunistelee ajotietokone.
Tuota vähemmällä ei taida päästä kuin 1,2 koneisella facelifitillä.

Itellä tuo vm2019 1.4 automaatin ajotietokone näytti samaa kuin laskennallinen jos ajoi pitkää siivua ja taas kun ajoi pientä pätkäajoa niin ajotietokone näytti muistaakseni 2dl enemmän kuin laskennallinen. 90tkm ajalta tuota tuli seurattua ja kirjattua sovellukseen kaikki mahollinen. 5.3l/100km oli pienin kulutus tankilliselle tuo tuli kun kolmeen pekkaan ajettiin tampereelle ja takas eikä tullut körryyteltyä
LHBeikko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Heinä 2025, 17:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja LHBeikko »

Kokemuksia -16 1.0 Enjoy Astrasta automaattikopalla?
Ztrim
OCF Member
OCF Member
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Ztrim »

Astra K:n kojelauta natisee varsinkin vasemmasta reunastaan. Onko muilla samaa ja oletteko paikallistaminen äänen lähdettä? Onkohan natinoille mitään tehtävissä?
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Ztrim kirjoitti: Eilen, 18:14 Astra K:n kojelauta natisee varsinkin vasemmasta reunastaan. Onko muilla samaa ja oletteko paikallistaminen äänen lähdettä? Onkohan natinoille mitään tehtävissä?
Mittariston alapuolella olevat muovilistat. Työnsin niiden väliin ohuen kangaspalan niin natina loppui. Myös sisäpeilin muovikehys voi natista.
Avatar
SB9x
OCF Member
OCF Member
Viestit: 113
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja SB9x »

Aurinko lämmittää ja autoon mentäessä sisälle vastassa on kevyt kosteuden tuntu. Ilmeisesti kannattaisi tarkistaa ilmanvaihdon ja ilmastoinnin vedenpoistot. Kuinkahan nämä tarkistaisi? Uusi suodatin tuossa jo odottaa vaihtoa.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
LHBeikko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Heinä 2025, 17:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja LHBeikko »

Robottiautomaatti kelvollinen vekotin vai täysi susi?