Hei. Opel astra 1.6 vm.2010 16xer
Öljyn lauhduttimen ja lohkon välistä vuotaa öljyä,
vaihdettu tiivisteet 2 kertaa vuoden sisällä ja rupeaa vuotamaan
muutaman kuukauden jälkeen suoraan kuumalle pakoputkelle.
Onko mahdollisesti lauhduttimen tiiviste pinta vääntynyt kuumuuden takia,
jos autoa käytetään pitkään tyhjäkäynnillä. Vuoto suoraan kuuman pakoputken
yläpuolella öljyn lauhduttimen laipasta.
Onko kokemuksia moisesta viasta?
Öljyvuoto
-
1,2sorsa
- 'Diplomat'

- Viestit: 15165
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Öljyvuoto
On. Huonolaatuiset tiivisteet. Vaihda kaikki öljytiivisteet alkuperäisiin tai pierburg lämmönvaihdin missä tulee sen tiiviste mukana
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-
anter62
- 'Kadett'

- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Kesä 2014, 19:51
Re: Öljyvuoto
Vaihdettu eka kerralla Opel marmori tiskiltä ostettu tiiviste sarja ,puhdistettu kaikki pinnat viimmeisen päälle ja toisella kerralla samalla varaosa numerolla olevat tiiviste o-renkaat varaosana. Ongelma jatkui muutaman kuukauden päästä.
Onko kellään ko viasta henkilökohtaista kokemusta?
Onko kellään ko viasta henkilökohtaista kokemusta?
-
1,2sorsa
- 'Diplomat'

- Viestit: 15165
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Öljyvuoto
Tuliko aivan kaikki tiivisteet uusia?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-
anter62
- 'Kadett'

- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Kesä 2014, 19:51
Re: Öljyvuoto
Kysyit,että tuliko kaikki tiivisteet uusia? Et tiedä,sitä että olen tehnyt autonasentajan töitä yli 30 vuotta,niinkuin viestistäni selviää vaihdoin tiiviste sarjan.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Öljyvuoto
Vitustako täällä nimimerkeistä tietää ammatin.anter62 kirjoitti: 10 Kesä 2026, 22:52 Kysyit,että tuliko kaikki tiivisteet uusia? Et tiedä,sitä että olen tehnyt autonasentajan töitä yli 30 vuotta,niinkuin viestistäni selviää vaihdoin tiiviste sarjan.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
Jos 30v ammattitaitoa takana niin paskaakos täällä ammattimies tolloilta kyselee. Painu vittuun vittuilemasta
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
1,2sorsa
- 'Diplomat'

- Viestit: 15165
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Öljyvuoto
Pysytäämpäs asiallisena. Jos vaihdoit kaikki tiivisteet, opel kun ei myy tiivisteitä sarjana. Ja ne oli alluperäisiä eikä elring tarvikesarja minkä ne möi niin sittenhän on täytynyt tulla jokin asennusvirhe tai muu kämmi. Niitä sattuu ammattimiehillekkin joskus.Juho M-P kirjoitti: 11 Kesä 2026, 17:52Vitustako täällä nimimerkeistä tietää ammatin.anter62 kirjoitti: 10 Kesä 2026, 22:52 Kysyit,että tuliko kaikki tiivisteet uusia? Et tiedä,sitä että olen tehnyt autonasentajan töitä yli 30 vuotta,niinkuin viestistäni selviää vaihdoin tiiviste sarjan.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
Jos 30v ammattitaitoa takana niin paskaakos täällä ammattimies tolloilta kyselee. Painu vittuun vittuilemasta
Terveisin merkkikoulutettu opel asentaja 10-vuoden työkokemuksella ja varmaan yli 20-lämmönvaihtimen tiivistesarjan vaihtaneena eri malleihin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC