Öljyvuoto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
anter62
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Kesä 2014, 19:51

Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anter62 »

Hei. Opel astra 1.6 vm.2010 16xer
Öljyn lauhduttimen ja lohkon välistä vuotaa öljyä,
vaihdettu tiivisteet 2 kertaa vuoden sisällä ja rupeaa vuotamaan
muutaman kuukauden jälkeen suoraan kuumalle pakoputkelle.
Onko mahdollisesti lauhduttimen tiiviste pinta vääntynyt kuumuuden takia,
jos autoa käytetään pitkään tyhjäkäynnillä. Vuoto suoraan kuuman pakoputken
yläpuolella öljyn lauhduttimen laipasta.
Onko kokemuksia moisesta viasta?
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15165
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

On. Huonolaatuiset tiivisteet. Vaihda kaikki öljytiivisteet alkuperäisiin tai pierburg lämmönvaihdin missä tulee sen tiiviste mukana
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
anter62
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Kesä 2014, 19:51

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anter62 »

Vaihdettu eka kerralla Opel marmori tiskiltä ostettu tiiviste sarja ,puhdistettu kaikki pinnat viimmeisen päälle ja toisella kerralla samalla varaosa numerolla olevat tiiviste o-renkaat varaosana. Ongelma jatkui muutaman kuukauden päästä.
Onko kellään ko viasta henkilökohtaista kokemusta?
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15165
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tuliko aivan kaikki tiivisteet uusia?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
anter62
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Kesä 2014, 19:51

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anter62 »

Kysyit,että tuliko kaikki tiivisteet uusia? Et tiedä,sitä että olen tehnyt autonasentajan töitä yli 30 vuotta,niinkuin viestistäni selviää vaihdoin tiiviste sarjan.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
Avatar
Juho M-P
OCF Member
OCF Member
Viestit: 16151
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

anter62 kirjoitti: 10 Kesä 2026, 22:52 Kysyit,että tuliko kaikki tiivisteet uusia? Et tiedä,sitä että olen tehnyt autonasentajan töitä yli 30 vuotta,niinkuin viestistäni selviää vaihdoin tiiviste sarjan.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
Vitustako täällä nimimerkeistä tietää ammatin.

Jos 30v ammattitaitoa takana niin paskaakos täällä ammattimies tolloilta kyselee. Painu vittuun vittuilemasta
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15165
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Juho M-P kirjoitti: 11 Kesä 2026, 17:52
anter62 kirjoitti: 10 Kesä 2026, 22:52 Kysyit,että tuliko kaikki tiivisteet uusia? Et tiedä,sitä että olen tehnyt autonasentajan töitä yli 30 vuotta,niinkuin viestistäni selviää vaihdoin tiiviste sarjan.
Toivon asiallisia ja asioista tietävien vastauksia. Kiitos.
Vitustako täällä nimimerkeistä tietää ammatin.

Jos 30v ammattitaitoa takana niin paskaakos täällä ammattimies tolloilta kyselee. Painu vittuun vittuilemasta
Pysytäämpäs asiallisena. Jos vaihdoit kaikki tiivisteet, opel kun ei myy tiivisteitä sarjana. Ja ne oli alluperäisiä eikä elring tarvikesarja minkä ne möi niin sittenhän on täytynyt tulla jokin asennusvirhe tai muu kämmi. Niitä sattuu ammattimiehillekkin joskus.

Terveisin merkkikoulutettu opel asentaja 10-vuoden työkokemuksella ja varmaan yli 20-lämmönvaihtimen tiivistesarjan vaihtaneena eri malleihin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC