2022 syksyllä päätin että semmoinen pitää nyt hommata ja sattumalta myynnissä oli yksi mielenkiintoinen yksilö jossa tosin pyynti aika roima mutta totesin että käyn katsomassa ja jos oikeasti hyvä niin pitää kaivaa lisää rahaa.
No eihän se niin hyvä ollut että pyyntihintaa olisin ollut valmis maksamaan joten ilmoitin summan jonka olen valmis maksamaan ja auto tarttui matkaan.
Tarinan mukaan olisi toinen 1986 myyty GSE Suomessa mutta tästä ei ole mitään faktaa eikä asia nyt varsinaisesti ole mitenkään edes oleellinen. Teknisesti täysin vakio ja ainoat muutokset oikeastaan matala alusta ja vanteet, sekä ikävä kyllä uutena asennettu jälkiasenteinen kattoikkuna
Loppuvuosi 2022 ja oikeastaan koko 2023 tuli autolla vaan ajettua, vesipumpun ja perushuollon tein mutta muuten pelkkää ajoa koska tämä on muutenkin taloudellisin minun autoista. Kulutus on muuten seka-ajossa aina ollut alle 10l/100km.
Viime syksynä ajoin auton huvikseen dynossa ja 122 villiä hevosvoimaa oli takarenkaalta. Olin jo pitkään miettinyt mitä tälle tehdä kun suorituskyky on aika heikko.
Ostin Chevyn 4.2 litraisen rivikutosen eli 4200 vortecin.
Tämmöisiä alettu viime vuosina virittää jenkeissä paljon ja täysin alumiinisena se olisi suht kevyt paketti. Tämä kuitenkin hylättiin koska se on niin ruman näköinen että en halunnut autoa alkaa pilaamaan ja koska se olisi pitänyt ahtaa niin olisi mennyt koko voimansiirto myös uusiksi.
Sitten laitoin ostoilmoituksen cih viritysosista ja lopputulema oli se että nyt on pitkäiskuinen cih läppärungoilla tulossa ensi kesäksi.

Muutama kuva autosta lisää, pohjasta auto on ihan ok tuoreena tehtyjen ruostesuojakäsittelyiden takia.
Akselistot on puhallettu/maalattu ja oikeastaan kaikki kuluvat osat on uusittu. Iskareina nykyään kuvista poiketen spaxin tuotteet.
https://www.lehtiluukku.fi/esikatselu/k ... 10584.html
Joskus tämä esitelty myös klassikot lehdessä.