Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
DEAD
OCF Member
OCF Member

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Liekkö vasta tullut opeli takas deltalle? Kesällä olin vielä että vain hedinillä ois

Tainut hedini ostaa delta-auton vähän aikaa sitten
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... t#p2489660

Kirjoitelkaas jälleenmyyjistä tuonne
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

tetammi kirjoitti: 21 Loka 2023, 12:03 Liikaa lukenu corsan juttuja. Siihenhä tuli 1.2turbo(puretech) 2019 kun astrassa näemmä
GM E-turbo :bonk:
Juu hämäävästi iskutilavuus ja sylinteriluku ovat samat kuin PSA:n moottoreissa. Moottorin valmistajasta oli aikoinaan mediassakin sekaannusta: https://tekniikanmaailma.fi/opelin-uude ... -tulekaan/

Moottorin vaihto ei nykypäivänä tietenkään onnistu tuosta vain, kun moottori on sidottu moottorinohjausyksikköön, joka taas on sidottu auton muuhun sähköjärjestelmään. Astra K:n sähköjärjestelmän arkkitehtuuri on käsittääkseni GM:n Global A, joten PSA:n moottoreita ei olisi saanut otettua käyttöön ilman sähköjärjestelmän täydellistä vaihtoa. Lisäksi faceliftin suunnittelu lienee alkanut jo ennen PSA-kauppoja.
Kirvehinen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kirvehinen »

Kirjoitellaas tähän lyhyesti omat kokemukset. Ostin viime vuonna maalis/huhtikuun vaihteessa vuosimallin 2016 Astra K farkun 1.6t bensakoneella. Tässä reilun puolentoista vuoden aikana yhteisiä kilometrejä on ehtinyt tulla noin 22-23tkm. Nyt mittarissa on reilut 65tkm. Viime talvena huomasin, että kun keli on ollut nollan paikkeilla ja on tullut hieman kosteutta ja pakkanen jälleen hieman kiristyy, niin tämän jälkeen auto välillä herjaili kaarrevalojärjestelmästä ja ajovalon suuntausjärjestelmästä. Mitään ongelmaa itse valojen toiminnassa en ole huomannut herjasta huolimatta ja ilmoitus on aina poistunut itsestään. Lämpimämmillä keleillä auto ei ole herjannut valoista mitään. Kesäisin puolestaan on pari-kolme kertaa käynyt niin, että kun auto on seissyt kuumana päivänä peräpää aurinkoon päin, niin auto on saattanut antaa herjaa peruutuskamerasta. Eli ajovalot eivät tykkää kylmästä ja kosteasta ja peruutuskamera ei tykkää kuumasta. Eteen joutui viime talvena uusimaan jarrulevyt ja -palat, kun toinen etulevyistä oli mennyt kieroksi.

Em. asioita lukuunottamatta harmeja ei ole toistaiseksi ollut. Kaiken kaikkiaan erittäin käytännöllisen pätevä ja hyvin varusteltu auto ja mukava ajella. -40mm jousisatsi laski autoa omaan silmään sopivasti ja pääsi eroon kamalasta maasturilookista, mutta ei kuitenkaan tee autosta mitään teinilinttaa vaan käytettävyys on säilynyt mielestäni oikein hyvin. Äänenvaimennustakin on kohennettu, muistaakseni noin 11-12 neliötä meni vaimennusmattoa oviin, ovipahveihin, takakonttiin ja pyöränkaariin. Ajomelu vaimeni jossakin määrin, mutta ei niin paljoa kuin olisin toivonut. Paljon huomattavampi muutos äänimaailmaan tuli kun hankin täksi talveksi uudet Pirellin kitkat. Nyt auto kulkee melkein kuin sukkasillaan. Tämä tuli käytännössä todettua kuluneella viikolla noin 1000km reissulla.

Välillä on tullut jo katseltua vaihdokkeja, mutta toistaiseksi Astra on pessyt kokonaisuutena muut vaihtoehdot.
Elämä on täynnä valintoja ja itsehän valitsin Opelin.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Itselläni nyt olisikohan 65tkm takana mallin 2017 Astralla (mittarissa 110tkm) ja meno ollut huoletonta. Valoihin ajettiin pari vuotta sitten huollossa jokin päivitys, sen jälkeen ei ole herjannut kerran kertaa. Ja kanssa sellainen hellekelien huomio, että parkkitutkat ottavat kovalla helteellä nokkiinsa ja ilmoittavat häiriöstä. Mutta se korjautuu aina itsestään, liittyy juuri tilanteisiin kun auto seissyt suoran auringon alla, ja tapahtuu vain todella kuumilla säillä. Hinta-laatu-ajettavuus-toiminnallisuussuhteeltaan olen pitänyt K-farkkua viiden tähden hankintana.
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
Laguna00
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Laguna00 »

Uutena ostettu 12/19 rekattu Innovation Astra K ollut ajossa kohta 80 tkm.
Ekat renkaat alkaa olla loppu ja pks seudun ajotaidottomat etupuskurin eteen liittyvät ovat saaneet hiekkapuhallettua tuulilasiin jonkin verran käytön jälkiä. Muuten tää menis vielä vähän käytetystä/uudehkosta tälläkin iällä. Vähän jopa harmittais alkaa tätä myydä pois, mutta ajatus oli tällä se 4 vuotta ajella ja se neljä alkaa olla kasassa.
2017 Astra K farkku vaihtui jo patteri passattiin. Siinäkään Farkussa ei mitään ihmeellisempää nurisemisen aihetta ei ollut. Soiva peli. Siitä jäi kyllä kattokaiteet nurkkiin (thulet tai montplänkit) vaivoiksi.

Mietin tuossa, että kun tätä HatchBackkia on tullu huollettua vähintään kerta vuoteen ja oikea-aikaisesti. Pitäskö tätä vaivautua myymään pois yksityisenä. Tein tähän ekan 6kk kohdalla moottoriin "lisäöljynvaihdon" ja sen jälkeen kerta vuoteen tai 20 tkm, kumpi --> ennemmin <-- vastaan tulee. Takajarrupalat on jo vaihdettu ja pari kertaa vuoteen on auto pesty ja pinnoitettu. Pyyhkijät on vuosittain uusittavaa kapetta. Mahtaiskohan löytyä ostajaa? 1.0 Eco turbo, koukulla.

Tämä on siis vissiin viimeisiä ENNEN PSA aikaisia K-Astroja. Noi matriisi ledit on kyllä olleet ihan älyttömän hyvät. Ja AGR penkit kans. Jos ajoasentoa ei löydy, on asento vaan väärä tai säätäjä hukassa :yes:
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
petekkii
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja petekkii »

Moi,
Lähdin tänään farkku astralla ja ennen kuin menin autoon, niin pyyhkäisin peruutuskameran puhtaaksi. Istuin autoon ja laitoin virran päälle, samalla takaluukku aukesi (sähkötoiminen takaluukku). Tuli vain mieleen, jos autolla menee pesuautomaattiin, niin onko mahdollista että takaluukku aukeaisi ”itsestään” pesun aikana?
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

petekkii kirjoitti: 27 Loka 2023, 17:54 Moi,
Lähdin tänään farkku astralla ja ennen kuin menin autoon, niin pyyhkäisin peruutuskameran puhtaaksi. Istuin autoon ja laitoin virran päälle, samalla takaluukku aukesi (sähkötoiminen takaluukku). Tuli vain mieleen, jos autolla menee pesuautomaattiin, niin onko mahdollista että takaluukku aukeaisi ”itsestään” pesun aikana?
Minä olen pelannut sillä lailla varman päälle, että olen konepesuun ajaessa aina kääntänyt Astran sähkötoimisen takaluukun siitä kuskin oven kytkimestä off-asentoon. Eipähän ainakaan tarvitse sitten jännittää 😄
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

opelonparas kirjoitti: 27 Loka 2023, 20:38
Minä olen pelannut sillä lailla varman päälle, että olen konepesuun ajaessa aina kääntänyt Astran sähkötoimisen takaluukun siitä kuskin oven kytkimestä off-asentoon. Eipähän ainakaan tarvitse sitten jännittää 😄
Siittä samasta kytkimestä saa luukun hienosti auki jos on sopivasti romua matkassa
petekkii
'Kadett'
'Kadett'

opelonparas kirjoitti: 27 Loka 2023, 20:38
Jep, kytkin on tiedossa….mut ajattelin jos unohtaa laitta sen off asentoon :)
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Konepesun ohjeessa kehotetaan lukitsemaan ovet.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
petekkii
'Kadett'
'Kadett'

petekkii kirjoitti: 05 Loka 2023, 20:38
JKAVS kirjoitti: 05 Loka 2023, 14:30
petekkii kirjoitti: 04 Loka 2023, 18:04 Moi,

Löytyykö joku paikka, missä voi tarkistaa millä varusteilla auto on lähtenyt tehtaalta? Ford puolella taisi olla, missä voi tarkistaa oman auton varusteet.
Tuolta. Otsikossa lukee Astra H, mutta toimii K:llakin.
http://astra-3.pl/vin.php?lang=en
Kiitos linkistä, omaa autoa linkki ei löytänyt.
Vastataan itselle, auton varusteita en löytänyt. Mutta tästä linkistä voi tarkistaa mitä on ollut tarjolla https://www.nettiauto.com/autoarkisto/opel/astra/157389
arpe
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja arpe »

Harjakoneessa EI ole auennut (ainakaan tähänasti) mutta kun olen käynyt noissa itsepesupaikoissa ( painepesu) niissä on vesi avannut takaluukun kun olen pessyt rekisteterikilven valo / kameraa siis suunnannut suihkun sinne
Askoik
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Opelinno kirjoitti: 21 Loka 2023, 15:53 Onko foorumilaisilla kokemusta, kuinka kauan kestävät rengaspaine-antureiden paristot? Itsellä tulee 5 vuotta täyteen ja vielä toimivat. Ei taida kannatta asentaa noita enää uuteen rengaskertaan.
7 vuotta / 245 tkm ovat kestäneet ja matka jatkuu. Uusia gummeja kun Länsiautossa laittoivat, niin kyselin, että pitäiskös niihin antureihin samalla paristot vaihtaa. Ei kuulemma pysty paristoja vaihtamaan, vaan sit vaihtuu koko anturi ja olikohan 4 kpl yhteishinta jotain 200,- eur. Suosittelivat, ettei vaihdeta huvikseen, vaan vasta sitten jos tarvetta ilmenee.

Olen tässä koittanut katsella vähemmän ajettua Innovationia matriiseilla, koukulla ja webastolla. Vähänlaisesti on tarjontaa, mutta tänään tuli taas yksi myyntiin. Mutta millä ihmeellä jengi nakertaa ratit pilalle jo 56 tkm mittarilukemalla, kun minun 245 tkm ajettu on vielä lähes uutta vastaava!?

Kuva lainattu Nettiautosta:

Kuva
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Ei kannata vaihtaa vähempi ajettuun. Melkeen sama määrä tunteja kuitenkin istuttu ratin takana.

Ratti menee heti paskaksi näistä jos on minkäänlaisia sormuksia tai käsidesiä niin pinta kuoriutuu irti.
Vastaa Viestiin