Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

Jape76 kirjoitti: 20 Helmi 2021, 17:05 Ihan kivasti varusteltuja nämä GS-varastomallit, joita nyt kampanjoivat. Se vaan voi monella tökkästä, kun lasketaan välirahaa vaihtoauton kanssa. Hyvitykset nimittäin selkeästi nyt naapuriliikkeitä heikompia. Tämän myöntävät myyjätkin, etteivät pysty samaan hyvitykseen tässä kampanjassa. Mikähän ilo näissä varusteiden pakkomyynneissä on, kun käytännössä niistä ei juurikaan ostaja hyödy. Ilman vaihdokkiakaan ei varmasti alennusta ole luvassa, kuten normaalisti. Voihan tuo "tarjous" jollekin upotakin.
"Pakkomyynti" tarkoittaa sitä että autoissa on tehdasvarusteet valmiina eikä niitä oteta pois. Sehän on selvää koska ovat jo varastossa olevia autoja. Ja juuri kuten ascona_c sanoi, niin kyllä varmasti lähtee suoralla kaupalla prosentteja pois.
jarijiipee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jarijiipee »

Astra taitaa olla alijäähtyneessä vedessä oikein kunnolla, ja anturit jäänpeitossa. Eilen alkoi valittamaan, että paikoitustutka(t)? eivät toimi, katso ohjekirjasta lisätietoa. Loppu joo parkkipiippaukset. Tänään menee plussalle, jos se ikijää siitä poistuu.

Kysymys: Niitä ultraääni-antureita on monta,jotka ovat korin värisiä. Ihan keulassa on kaksi eteenpäin olevaa pyöreätä hieman erilaista "juttua". Ovatko nämäkin ultraääni antureita? IR-anturi? Hieman erilaisia ovat kooltaan, kuvittelin aluksi että niissä olisi värillistä läpinäkyvää muovia. Kaikki jääkerroksessa, niin kuin koko autokin.
arpe
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja arpe »

Astra K 2018 Kun ajoin auton ulos liikkeestä ekan kerran kotiin,ja,parkkiin talliin,ja käynnistin moottorin uudelleen,niin ne " tervetulovalot " (jos on oikea nimi ) paloivat oikein ja normaalisti. Myyjä vielä sanoi " Laitetaas sulle tähän nämä älykkäät valot,se näppäili ne " No,ne sitten aikansa välkkyivät aina ajoon lähtiessä,kunnes sitten katosivat,sanoin tästä hultovastaavallekkin,joka totesi " Joo,ne on semmosia " Kysyin tietenkin että voiko sen saada sinne takas Huoltovastaava ei oikein sanonu siihen mitään,eli se asia siis silleen,on totta,ei vaikuta auton käyttöön,ainakaan estävästi

NYT tossa äsken innostuin siivoamaan autoa,eli imurointi JA kojalaudan pölyt,siinä sitten käsi hipaisi pitkänvalon viikseä,ja pitkävalo meni päälle JA ne tervetulovalot V Ä L Ä H T I siten ja niin kuten silloin uutena,nythän moottori EI ollu käynnissä,kokeilin se useamman kerran,ja kyllä, siellä ne vaan on,eli ei ne ole mihinkään kadonnu/hävinny eli,voiko ne saada sinne alkuperäiseen käynnistyksen yhteyteen,jossa ne olivat
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Sieltä auton räätälöintivalikostahan ne laitetaan päälle ja pois.
Ja ovat avainkohtaisia asetuksia.
Lue ohjekirjasta.
arpe
OCF Member 2020

kadett90 kirjoitti: 01 Maalis 2021, 12:26 Sieltä auton räätälöintivalikostahan ne laitetaan päälle ja pois.
Lue ohjekirjasta.
Jäi mainitsematta, EN ole koskenut niihin,vai onko se itsestään pudonnu ?
jarijiipee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jarijiipee »

arpe kirjoitti: 01 Maalis 2021, 12:48
kadett90 kirjoitti: 01 Maalis 2021, 12:26 Sieltä auton räätälöintivalikostahan ne laitetaan päälle ja pois.
Lue ohjekirjasta.
Olen huomannut, että välillä joutuu tekemään resetointeja ja muuta. Ei ole tämä(kään) tietotekninen härpäke ole aina 100%-toimiva.
Tarkista ne asetukset vielä, ja laita vaikka asetus pois päältä ja sitten päälle. Jos on bitti poikittain, niin voihan se tuosta taas lähteä toimimaan.
Viimeksi asetusten palautus kirjaimellisesti palautti radio ja känny pikavalinnat takaisin, ja radio ennen sitä toimi virheellisesti.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Mukava jakaa myös positiivisia fiiliksiä. Tuli heitettyä pitkä hiihtolomareissu (1200 km suuntaansa) Astralla, ensimmäinen kunnon road trip itselleni tuolla kulkineella. Neljä henkeä kamoineen kyydissä (murtsikka- ja laskettelukamat boksissa katolla). Totesin Astran tosi mukavaksi ja nöyrästi vetäväksi matka-autoksi. Plussaa ergonomisista ”sporttipenkeistä” ja kaukovaloautomatiikasta. Kaikkinensa oli helppoa ajamista, mielelläni lähden pitkälle reissulle Astran rattiin toistekin.
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
arpe
OCF Member 2020

jarijiipee kirjoitti: 01 Maalis 2021, 13:39
arpe kirjoitti: 01 Maalis 2021, 12:48
Lue ohjekirjasta.
Olen huomannut, että välillä joutuu tekemään resetointeja ja muuta. Ei ole tämä(kään) tietotekninen härpäke ole aina 100%-toimiva.
Tarkista ne asetukset vielä, ja laita vaikka asetus pois päältä ja sitten päälle. Jos on bitti poikittain, niin voihan se tuosta taas lähteä toimimaan.
Viimeksi asetusten palautus kirjaimellisesti palautti radio ja känny pikavalinnat takaisin, ja radio ennen sitä toimi virheellisesti.
Ennen kuin teen,kysyn,kuinka " raju " toimenpide tuo T E H D A S A S E T U S T E N nollaus on,ja,tuo avainkohtainen,sama avain on ollu alusta alkaen
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Katso nyt ensin sieltä räätälöintivalikosta mikä siellä noiden saattovalojen tila.
Rizhto
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Miekin pääsin viikonloppuna ekaa kertaa testaamaan Astran älykkäitä ajovaloja. Mielestäni hieman turhan aikaisin nakkaa lyhyille ja turhan herkästi taas pistää pitkille, jos vastavalo hetkeksi kaikkoaa. Yhen rekkakuskin kerkesi suututtaa heti Iin jälkeen, kun rekan valot hävis hetkeksi kumpareen taakse ja Astra läväytti heti pitkät päin näköä. Äly loppu lopullisesti, kun tultiin siltatyömaan kiertotien ohjausvaloihin. Astra yritti kovasti vilkuttaa valoja kilpaa tietyön välkkyvien keltaisten ohjausvalojen kanssa. :D Loppumatkan ajoinkin sitten perinteiseen tyyliin manuaaliohjauksella. :)
Askoik
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Askoik »

arpe kirjoitti: 01 Maalis 2021, 11:33 Astra K 2018 Kun ajoin auton ulos liikkeestä ekan kerran kotiin,ja,parkkiin talliin,ja käynnistin moottorin uudelleen,niin ne " tervetulovalot " (jos on oikea nimi ) paloivat oikein ja normaalisti. Myyjä vielä sanoi " Laitetaas sulle tähän nämä älykkäät valot,se näppäili ne " No,ne sitten aikansa välkkyivät aina ajoon lähtiessä,kunnes sitten katosivat
Ootko koittanut valokytkimen eri asentoja? Itse pidän aina siinä "yöasennossa", niin mulla ei pala mitään tervetulovaloja. Joskus kun pidin "autom" asennossa, niin silloin syttyi ajovalot aina kun kaukosäätimestä avasin ovet.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'

Askoik kirjoitti: 01 Maalis 2021, 18:31
arpe kirjoitti: 01 Maalis 2021, 11:33 Astra K 2018 Kun ajoin auton ulos liikkeestä ekan kerran kotiin,ja,parkkiin talliin,ja käynnistin moottorin uudelleen,niin ne " tervetulovalot " (jos on oikea nimi ) paloivat oikein ja normaalisti. Myyjä vielä sanoi " Laitetaas sulle tähän nämä älykkäät valot,se näppäili ne " No,ne sitten aikansa välkkyivät aina ajoon lähtiessä,kunnes sitten katosivat
Ootko koittanut valokytkimen eri asentoja? Itse pidän aina siinä "yöasennossa", niin mulla ei pala mitään tervetulovaloja. Joskus kun pidin "autom" asennossa, niin silloin syttyi ajovalot aina kun kaukosäätimestä avasin ovet.
Tossa vaikuttaa tosiaan myös oven avaustapa. Itse avaan aina siitä kahvan napista (miksipä kaivaisin avainta taskusta) eikä tuu mitään valoilmiötä. Mutta jos avaa kaukosäätimen napista, mun autossa ainakin valot syttyy.
arpe
OCF Member 2020

opelonparas kirjoitti: 01 Maalis 2021, 19:13
Tossa vaikuttaa tosiaan myös oven avaustapa. Itse avaan aina siitä kahvan napista (miksipä kaivaisin avainta taskusta) eikä tuu mitään valoilmiötä. Mutta jos avaa kaukosäätimen napista, mun autossa ainakin valot syttyy.
Olen avannut A I N A ovet napista,kaukosäädin ollut A I N A taskussa,ja,ne " tervetulo" valot,itse kutsuisin niitä LED :en testausvaloiksi,senhän se " valoshow " tekee
arpe
OCF Member 2020

Valokytkin on ollut A I N A Autom asennossa
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'

arpe kirjoitti: 01 Maalis 2021, 19:38
opelonparas kirjoitti: 01 Maalis 2021, 19:13
Olen avannut A I N A ovet napista,kaukosäädin ollut A I N A taskussa,ja,ne " tervetulo" valot,itse kutsuisin niitä LED :en testausvaloiksi,senhän se " valoshow " tekee
Ok eli mä en oo tuota valoshowta varmaan nähnytkään - olen juuri sellainen autoilija, joka ei jaksa selata ohjeita tai valikoita. Kaken napista mulla siis syttyvät etu- ja takavalot palamaan. Se on ihan hyvä ominaisuus ”takataskussa”, jos auto seisoo jossain pimeyden keskellä. Toki harvinainen tilanne.
Vastaa Viestiin