Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
kjans
'Senator'
'Senator'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Tai sit ne on ne juuttuvat takajarrut jotka kiusaa lähes kaikkia automerkkejä kun asuu täällä loskapaskasuolamoska-länsi-suomessa. Vaikka kuinka yrität käyttää takajarrujakin niin ei tunnu auttavan. Kaikista mun autoista on takajarrut menny vaihtoon nopeammin kuin etu, sama vaimon autossa. Ei ne taida merkkihuollossakaan tehdä jarruille valohoitoa kummempaa enää nykyään, parempaa bisnekselle ku antavat jumittua ja tulee nopeammin vaihtokuntoon.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT | Mokka-e
ics
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ics »

Vuonna 2019 ensikatsastuksessa hylkyprosentti oli Astrassa 3,3% ja suurin hylkäyssyy käyttöjarru. Luulen että tyyppivika ja nuo jarrusatulat on jo ranskalaisten tekoa kun ne ei kestä. Ikinä oireillut jarrut missään aiemmassa Opelissa itsellä näin nopeasti. Kuluu käytössä ja iän myötä mutta ei näin uutena voi jarrulevyt vaan yksinkertaisesti mennä ellei ne ole paskaa laatua. Ihan naurettava juttu. Eräälle tutulle vaihdettiin juurikin 2016 malliin takajarrut, kun ne vain jumitti ja kilsoja vähän päälle 60 000.
JJH
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja JJH »

Onkohan jarrujen kulumisessa eroa siinä että onko sähköinen vai perinteinen käsijarru?

- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
arpe
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja arpe »

kjans kirjoitti: 13 Marras 2020, 17:54
toukopouko kirjoitti: 13 Marras 2020, 16:52 Vaikea uskoa että levyt olisi loppu noilla metreillä...
Sama homma mun autossa, 4v/65tkm huolto oli elokuun lopussa ja huoltolapussa merkintä että takalevyt ja palat vaihtokunnossa...
Mulla 2018 ja 46670 km ja alakerta on Tehtaan jäljiltä
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ics kirjoitti: 13 Marras 2020, 23:33 Vuonna 2019 ensikatsastuksessa hylkyprosentti oli Astrassa 3,3% ja suurin hylkäyssyy käyttöjarru. Luulen että tyyppivika ja nuo jarrusatulat on jo ranskalaisten tekoa kun ne ei kestä. Ikinä oireillut jarrut missään aiemmassa Opelissa itsellä näin nopeasti. Kuluu käytössä ja iän myötä mutta ei näin uutena voi jarrulevyt vaan yksinkertaisesti mennä ellei ne ole paskaa laatua. Ihan naurettava juttu. Eräälle tutulle vaihdettiin juurikin 2016 malliin takajarrut, kun ne vain jumitti ja kilsoja vähän päälle 60 000.
Yhtään satulaa ei ole tarvinut astraan vaihtaa.
Takajarrupalat voi laahata kun pala jumittaa liukupellin alla ruostuvaan olkaimeen. Ja tätä vikaa on muissakin automerkeissä

viewtopic.php?t=268901
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Askoik
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Askoik »

J Astraan tehtiin iso jarruremontti jo 60 tkm hujakoilla. Viisastuin vahingosta ja olen sen jälkeen aina vuosihuollossa teettänyt lisätyönä jarrujen avaus+putsaus+herkistys kaikille neljälle nurkalle. Nyt on K Astralla ajettu 140 tkm, eikä muistaakseni ole vielä tarvinut levyjä vaihtaa.

Kyllä ne siis huollossakin tekee muuta kuin valohoitoa, jos vaan älyää tilata tämän lisätyön.

Itselläni on sähköinen käsijarru, toiminut täysin moitteetta tämän 140 tkm / 4 vuotta. Duunissa on kyl lämmin talli, jossa auto sulaa&kuivaa päivän aikana, eikä täällä Uudellamaalla pitkiä pakkasjaksojakaan ole tämän 4 vuoden aikana ollut.
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

60tkm hujakoilla omaan jarrupalat vaihdoin kun huollon mukaan pintaa enää 5mm. Vaihdoin palat niin pintaa likemmäs 7mm eli olis menny viel vuoden päivät mun ajoilla. Noh vaihdoin ne silti. Sähköinen käsijarru autossa. Ens kerral vaihtuu palojen yhtyedes levytkin sitten.
Askoik
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Onkos kukaan säätänyt lasinpyyhkijän varsia? Olen jo pari kertaa huollossa pyytänyt, että voisko niitä vääntää tai jousia kiristää, jotta kaareva sulka painuisi keskeltäkin lasiin asti. Mutta ovat ainoastaan vaihtaneet sulat ja väittäneet, että nyt pyyhkii paremmin. Asia tuli taas mieleen, kun viime viikolla vaihdoin Boschin sulat ja taas sama juttu, sulan päissä pyyhkii hyvin, mutta ei sulan keskeltä.
jarkkis
OCF Member 2021

Ei oo moista ongelmaa ollu sulkien kans, lähinnä suöan käyttöikä tosi lyhyt eli raitaa tekee tasasesti kokomatkalta
jarijiipee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jarijiipee »

Ensimmäistä kertaa tuli eilen "matrix ledien kaarreajovalojärjestelmän ja ajovalojen suuntauksen herja". Tilanne oli liikennevaloissa pyssähtyessä ja käänsin rattia, ja auton moottori sammui automaattisesti. Tätä ennen oli siis tullut kaarrevalojärjestelmän ilmoitus, ja kun lähdin liikkeelle, niin hetkeksi tuli oranssi suuntaus-merkkivalo. Onhan tuolla k:lla jo 17kkm ajettu, että menee matrix-ledit rikki?

Vaimo ilmoittanee tänään onko astra valitellut valoista, vai tapahtuiko tuossa ihan liikaa, kun auton moottori pysähtyi ja starttasi, ja josko samalla olisi pitänyt ajovalojakin suunnata, mutta sähköt män? En tiedä vaikuttaako moottorin pysäytys siihen, että suuntaus ei toimi.
PolarSeaBlue
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Ana11 kirjoitti: 13 Marras 2020, 17:00
PolarSeaBlue kirjoitti: 12 Marras 2020, 19:22
Ana11 kirjoitti: 12 Marras 2020, 18:32 Käytin Länsiautossa ihmeteltävänä, [clip]
Jep, siis vikakoodeja todennäköisesti mullakin löytyy ja pumpun vaihtotyö selvästi alle satasen, thanks!
Kai ne suostuu mukana viedyn käytetyn osan siihen vaihtamaan?
En kysynyt mutta kuulemma asennus on aika yksinkertainen 30min juttu.
PP-autossa tämä maksaa 250 EUR pelkkä työ!
Eli vikakoodien luku (löytyi pumpun herjoja) + vaihtotyö 1.0 h (á 99€) + pumpun opetus testerillä yht. 250,-
Siinäkin kuulemma jo viiden kympin alennus, hah.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
a.karppa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja a.karppa »

Opeliin huoltotarjouksia! Opel Uutiset lehdessä linkin takana kun ensaanut kuvaa liitetyä.
https://www.opel.fi/experience-opel/opel-uutiset.html

Lehti ei ainakaan minulle ole tullut kotiin? Täytyykin soitella tuosta ensitilassa
Astra J 1.4T 120Hv 5d Hb -14 EX Opel Astra 5-ov Innovation 1.4T S/S 150hv (A6) -18
a.karppa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja a.karppa »

a.karppa kirjoitti: 16 Marras 2020, 22:26 Opeliin huoltotarjouksia! Opel Uutiset lehdessä linkin takana kun ensaanut kuvaa liitetyä.

Lehti ei ainakaan minulle ole tullut kotiin? Täytyykin soitella tuosta ensitilassa

Edit: tarjoukset sivulla 10
Astra J 1.4T 120Hv 5d Hb -14 EX Opel Astra 5-ov Innovation 1.4T S/S 150hv (A6) -18
kjans
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kjans »

a.karppa kirjoitti: 16 Marras 2020, 22:26 Opeliin huoltotarjouksia! Opel Uutiset lehdessä linkin takana kun ensaanut kuvaa liitetyä.

Ei jaeta enää kotiin, vain nettiversio...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT | Mokka-e
jarkkis
OCF Member 2021

Mulle ainaki jaettu kotiin asti viimesin opel uutiset.
Vastaa Viestiin