Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tai sit ne on ne juuttuvat takajarrut jotka kiusaa lähes kaikkia automerkkejä kun asuu täällä loskapaskasuolamoska-länsi-suomessa. Vaikka kuinka yrität käyttää takajarrujakin niin ei tunnu auttavan. Kaikista mun autoista on takajarrut menny vaihtoon nopeammin kuin etu, sama vaimon autossa. Ei ne taida merkkihuollossakaan tehdä jarruille valohoitoa kummempaa enää nykyään, parempaa bisnekselle ku antavat jumittua ja tulee nopeammin vaihtokuntoon.
Vuonna 2019 ensikatsastuksessa hylkyprosentti oli Astrassa 3,3% ja suurin hylkäyssyy käyttöjarru. Luulen että tyyppivika ja nuo jarrusatulat on jo ranskalaisten tekoa kun ne ei kestä. Ikinä oireillut jarrut missään aiemmassa Opelissa itsellä näin nopeasti. Kuluu käytössä ja iän myötä mutta ei näin uutena voi jarrulevyt vaan yksinkertaisesti mennä ellei ne ole paskaa laatua. Ihan naurettava juttu. Eräälle tutulle vaihdettiin juurikin 2016 malliin takajarrut, kun ne vain jumitti ja kilsoja vähän päälle 60 000.
Onkohan jarrujen kulumisessa eroa siinä että onko sähköinen vai perinteinen käsijarru?
- Jouni
- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Mulla 2018 ja 46670 km ja alakerta on Tehtaan jäljiltäkjans kirjoitti: 13 Marras 2020, 17:54Sama homma mun autossa, 4v/65tkm huolto oli elokuun lopussa ja huoltolapussa merkintä että takalevyt ja palat vaihtokunnossa...
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Yhtään satulaa ei ole tarvinut astraan vaihtaa.ics kirjoitti: 13 Marras 2020, 23:33 Vuonna 2019 ensikatsastuksessa hylkyprosentti oli Astrassa 3,3% ja suurin hylkäyssyy käyttöjarru. Luulen että tyyppivika ja nuo jarrusatulat on jo ranskalaisten tekoa kun ne ei kestä. Ikinä oireillut jarrut missään aiemmassa Opelissa itsellä näin nopeasti. Kuluu käytössä ja iän myötä mutta ei näin uutena voi jarrulevyt vaan yksinkertaisesti mennä ellei ne ole paskaa laatua. Ihan naurettava juttu. Eräälle tutulle vaihdettiin juurikin 2016 malliin takajarrut, kun ne vain jumitti ja kilsoja vähän päälle 60 000.
Takajarrupalat voi laahata kun pala jumittaa liukupellin alla ruostuvaan olkaimeen. Ja tätä vikaa on muissakin automerkeissä
viewtopic.php?t=268901
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
J Astraan tehtiin iso jarruremontti jo 60 tkm hujakoilla. Viisastuin vahingosta ja olen sen jälkeen aina vuosihuollossa teettänyt lisätyönä jarrujen avaus+putsaus+herkistys kaikille neljälle nurkalle. Nyt on K Astralla ajettu 140 tkm, eikä muistaakseni ole vielä tarvinut levyjä vaihtaa.
Kyllä ne siis huollossakin tekee muuta kuin valohoitoa, jos vaan älyää tilata tämän lisätyön.
Itselläni on sähköinen käsijarru, toiminut täysin moitteetta tämän 140 tkm / 4 vuotta. Duunissa on kyl lämmin talli, jossa auto sulaa&kuivaa päivän aikana, eikä täällä Uudellamaalla pitkiä pakkasjaksojakaan ole tämän 4 vuoden aikana ollut.
Kyllä ne siis huollossakin tekee muuta kuin valohoitoa, jos vaan älyää tilata tämän lisätyön.
Itselläni on sähköinen käsijarru, toiminut täysin moitteetta tämän 140 tkm / 4 vuotta. Duunissa on kyl lämmin talli, jossa auto sulaa&kuivaa päivän aikana, eikä täällä Uudellamaalla pitkiä pakkasjaksojakaan ole tämän 4 vuoden aikana ollut.
60tkm hujakoilla omaan jarrupalat vaihdoin kun huollon mukaan pintaa enää 5mm. Vaihdoin palat niin pintaa likemmäs 7mm eli olis menny viel vuoden päivät mun ajoilla. Noh vaihdoin ne silti. Sähköinen käsijarru autossa. Ens kerral vaihtuu palojen yhtyedes levytkin sitten.
Onkos kukaan säätänyt lasinpyyhkijän varsia? Olen jo pari kertaa huollossa pyytänyt, että voisko niitä vääntää tai jousia kiristää, jotta kaareva sulka painuisi keskeltäkin lasiin asti. Mutta ovat ainoastaan vaihtaneet sulat ja väittäneet, että nyt pyyhkii paremmin. Asia tuli taas mieleen, kun viime viikolla vaihdoin Boschin sulat ja taas sama juttu, sulan päissä pyyhkii hyvin, mutta ei sulan keskeltä.
Ei oo moista ongelmaa ollu sulkien kans, lähinnä suöan käyttöikä tosi lyhyt eli raitaa tekee tasasesti kokomatkalta
-
jarijiipee
- 'Kadett'

Ensimmäistä kertaa tuli eilen "matrix ledien kaarreajovalojärjestelmän ja ajovalojen suuntauksen herja". Tilanne oli liikennevaloissa pyssähtyessä ja käänsin rattia, ja auton moottori sammui automaattisesti. Tätä ennen oli siis tullut kaarrevalojärjestelmän ilmoitus, ja kun lähdin liikkeelle, niin hetkeksi tuli oranssi suuntaus-merkkivalo. Onhan tuolla k:lla jo 17kkm ajettu, että menee matrix-ledit rikki?
Vaimo ilmoittanee tänään onko astra valitellut valoista, vai tapahtuiko tuossa ihan liikaa, kun auton moottori pysähtyi ja starttasi, ja josko samalla olisi pitänyt ajovalojakin suunnata, mutta sähköt män? En tiedä vaikuttaako moottorin pysäytys siihen, että suuntaus ei toimi.
Vaimo ilmoittanee tänään onko astra valitellut valoista, vai tapahtuiko tuossa ihan liikaa, kun auton moottori pysähtyi ja starttasi, ja josko samalla olisi pitänyt ajovalojakin suunnata, mutta sähköt män? En tiedä vaikuttaako moottorin pysäytys siihen, että suuntaus ei toimi.
- PolarSeaBlue
- OCF Member

PP-autossa tämä maksaa 250 EUR pelkkä työ!Ana11 kirjoitti: 13 Marras 2020, 17:00En kysynyt mutta kuulemma asennus on aika yksinkertainen 30min juttu.PolarSeaBlue kirjoitti: 12 Marras 2020, 19:22Jep, siis vikakoodeja todennäköisesti mullakin löytyy ja pumpun vaihtotyö selvästi alle satasen, thanks!
Kai ne suostuu mukana viedyn käytetyn osan siihen vaihtamaan?
Eli vikakoodien luku (löytyi pumpun herjoja) + vaihtotyö 1.0 h (á 99€) + pumpun opetus testerillä yht. 250,-
Siinäkin kuulemma jo viiden kympin alennus, hah.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Opeliin huoltotarjouksia! Opel Uutiset lehdessä linkin takana kun ensaanut kuvaa liitetyä.
https://www.opel.fi/experience-opel/opel-uutiset.html
Lehti ei ainakaan minulle ole tullut kotiin? Täytyykin soitella tuosta ensitilassa
Lehti ei ainakaan minulle ole tullut kotiin? Täytyykin soitella tuosta ensitilassa
Astra J 1.4T 120Hv 5d Hb -14 EX Opel Astra 5-ov Innovation 1.4T S/S 150hv (A6) -18
a.karppa kirjoitti: 16 Marras 2020, 22:26 Opeliin huoltotarjouksia! Opel Uutiset lehdessä linkin takana kun ensaanut kuvaa liitetyä.
Edit: tarjoukset sivulla 10
Astra J 1.4T 120Hv 5d Hb -14 EX Opel Astra 5-ov Innovation 1.4T S/S 150hv (A6) -18
Ei jaeta enää kotiin, vain nettiversio...a.karppa kirjoitti: 16 Marras 2020, 22:26 Opeliin huoltotarjouksia! Opel Uutiset lehdessä linkin takana kun ensaanut kuvaa liitetyä.
Mulle ainaki jaettu kotiin asti viimesin opel uutiset.