Luisukuningatar 2012 Omega b MV6 caravan "Complexslut" -95

Esittele Opel-projektisi tai autosi
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Luisukuningatar 2012 Omega b MV6 caravan "Complexslut" -

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Ei kait se nyt puolta kierrosta ole :D mut on se joo jonku verran ku siitä on kulmat säätämättä vielä. Alustan hierominen jäi vielä kesken kun se tarviis ne uretaanipuslat. Sitä ennen on turha lähtee niitä säätämään lopullisesti. Ne kulmat on vielä camberia lukuunottamatta vielä niissä säädöissä kun se oli vielä vakiokorkeudessa. Senki säätö loppui vähän kesken kun enempikin sitä varmaan kelpais. Ei muuta kuin vinku käteen ja tekemään lisää säätövaraa ni näkee todellisen tarpeen.
Kun se tuntui kulkevan suoraan eikä syöny renkaita epätasaisesti ni en kokenu tarpeelliseks alkaa niitä muuttamaan mihinkään ennen ku oisin tehny loput muutokset.

Tuo on ollu ainut Omega joka mulla on kulkenu suoraan. Kaikki muut on hakenu just oikeelle vähän. Jos se hakee nyt niin ainut syy mikä mulle vois tulla mieleen on se että se vaihdettu koiranluu ei ois saman mittainen kuin ne Fk:n joten vois vääntää vähän vakaajaa.
Mä en kyllä edes usko että se katsurin vaihdattamakaan ois ollu väljä kun ei se ollu edellisessäkään leimassa eikä sillä oo ajettu sen jälkeen ku ehkä 500 km. En sit tiedä kun en oo sitä vaihdettua nähny. Kuulin vaan puhelimessa että oli tullu korjauskehoitus tjsp.

Siinä lienee talvirenkaat jo alla jos täristää. Ei ainakaan pitäis olla rikki mitään kun ei täristäny viimeeks kun oon sillä ajanu kesäpyörillä. En tiedä edes onko ne talvirenkaat tasapainossa kun en ole sillä juuri talvella ajanu ja nekin vähät tässä kaupunkialueella. Nehän on muutenki aika paskat. Voi sanoo että on talvirenkaat, ei paljon muuta :D
Siihen on kyllä jossain vaiheessa perä vaihtunu koska siinä on se vähän tiheempi välitys mitä alunperin. Liian pitkä vieläkin mun makuun. Se 4,22 ois tuohon käyttöön omiaan.

Laita sinne voimamoottori ni ei tarvi viritellä mitään hydraulikässäreitä. Voi ajaa kaasulla poikittain niiku takavetosilla kuuluu. Kässäriliipit on etuvetosia varten :D

Se laivan ruori on kyllä hirvee. Ei sovi ajoon eikä sisustaan. Itelläkin oli mokkaratti hommattuna jo.

Missä päin Suomea tää on nyt?
Todennäköisesti väärässä.
retro
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja retro »

omega16T kirjoitti:Tuo on ollu ainut Omega joka mulla on kulkenu suoraan. Kaikki muut on hakenu just oikeelle vähän.
Kaikki autot menee oikeelle, kun tiet kaataa vedet ojaan. Toiset enemmän, toiset vähemmän.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo tuon kans huomannu, jos tie vähänki kallistaa ojaan ni vetää hiukan sinnepäin, mut jos on justiin päällystetty tie ja suoras viel jotenkuten ni uskaltaa päästää ratista irti ni ei vie ojaanpäin :)
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Itekkin kuullu tosta että tiet ois kallellaan ojaan päin. Toi kuitenki ollu ainut joka on selkeesti kulkenu suoraan. Liekö joku vika jossain :D
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Laittaa eteen oikeelle vähä enemmä negatiivista camberia ni ei vedä ojsšn
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
NKT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja NKT »

omega16T kirjoitti:Ei kait se nyt puolta kierrosta ole :D mut on se joo jonku verran ku siitä on kulmat säätämättä vielä. Alustan hierominen jäi vielä kesken kun se tarviis ne uretaanipuslat. Sitä ennen on turha lähtee niitä säätämään lopullisesti. Ne kulmat on vielä camberia lukuunottamatta vielä niissä säädöissä kun se oli vielä vakiokorkeudessa. Senki säätö loppui vähän kesken kun enempikin sitä varmaan kelpais. Ei muuta kuin vinku käteen ja tekemään lisää säätövaraa ni näkee todellisen tarpeen.
Kun se tuntui kulkevan suoraan eikä syöny renkaita epätasaisesti ni en kokenu tarpeelliseks alkaa niitä muuttamaan mihinkään ennen ku oisin tehny loput muutokset.

Tuo on ollu ainut Omega joka mulla on kulkenu suoraan. Kaikki muut on hakenu just oikeelle vähän. Jos se hakee nyt niin ainut syy mikä mulle vois tulla mieleen on se että se vaihdettu koiranluu ei ois saman mittainen kuin ne Fk:n joten vois vääntää vähän vakaajaa.
Mä en kyllä edes usko että se katsurin vaihdattamakaan ois ollu väljä kun ei se ollu edellisessäkään leimassa eikä sillä oo ajettu sen jälkeen ku ehkä 500 km. En sit tiedä kun en oo sitä vaihdettua nähny. Kuulin vaan puhelimessa että oli tullu korjauskehoitus tjsp.

Siinä lienee talvirenkaat jo alla jos täristää. Ei ainakaan pitäis olla rikki mitään kun ei täristäny viimeeks kun oon sillä ajanu kesäpyörillä. En tiedä edes onko ne talvirenkaat tasapainossa kun en ole sillä juuri talvella ajanu ja nekin vähät tässä kaupunkialueella. Nehän on muutenki aika paskat. Voi sanoo että on talvirenkaat, ei paljon muuta :D
Siihen on kyllä jossain vaiheessa perä vaihtunu koska siinä on se vähän tiheempi välitys mitä alunperin. Liian pitkä vieläkin mun makuun. Se 4,22 ois tuohon käyttöön omiaan.

Laita sinne voimamoottori ni ei tarvi viritellä mitään hydraulikässäreitä. Voi ajaa kaasulla poikittain niiku takavetosilla kuuluu. Kässäriliipit on etuvetosia varten :D

Se laivan ruori on kyllä hirvee. Ei sovi ajoon eikä sisustaan. Itelläkin oli mokkaratti hommattuna jo.

Missä päin Suomea tää on nyt?
No ei se ihan puolta kierrosta ole mutta aika reilusti kuitenkin :D Sen verran katoin että säädettävä se uus koiranluu ainakin oli että eiköhän sen jiiriin saa vielä. Menee kulmien säätöön tässä lähipäivinä ni saa uuden ratin sitte suoraan! Kesäpyörillä mä vielä oon päästelly menemään ku kelit on mitä on...laitetaan sitte nastaa ku on tarvetta :lol: Hämeenlinnaan muutti ooppeli nyt ainakin täks talveks. Katotaan pidetäänkö ajoautona vielä ens kesä vai mitä tehään. Ilmastoinnin kompura oli tiensä päässä ja piti hirveetä meteliä ni vaihdoin lyhkäsemmän moniurahihnan ja ohitin koko kompuran ainakin toistaseksi
janne___
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja janne___ »

Ei perkele, pitäsköhä sitä jossai kohtaa tulla pällisteleen kerra melke naapurissa auto :bye:
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Mukavia tämmöset projekti osiot kun uudet omistajat luettelee vaan vikoja :lol: Ja tuninki miehiä ei lakisääteiset talvirengas pakot koske? :)
jusa_^
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

Woody kirjoitti:Mukavia tämmöset projekti osiot kun uudet omistajat luettelee vaan vikoja :lol: Ja tuninki miehiä ei lakisääteiset talvirengas pakot koske? :)
Ei näköjää :lollis:
C Vectra 2.0t GTS
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Paremmat pidot on kyllä kesäpyörilla täälläpäin Suomea.
Topicin auto muuten tänään vastaan hanko-hyvinkää tiellä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
NKT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja NKT »

Kyllä aina kattomaan saa tulla jos vaan kotosalla ollaan! :D taisi viime talvenakin mennä jo tammikuun puolelle ennenkuin vaivauduin talvipyöriä vaihtamaan ku ei niille ollu tarvetta :lol:
NKT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja NKT »

?! kirjoitti:Paremmat pidot on kyllä kesäpyörilla täälläpäin Suomea.
Topicin auto muuten tänään vastaan hanko-hyvinkää tiellä.
Tulit kaiketi sillä hopeisella B2 ompulla vastaan? Oli tyylikkään näkönen! :thumbsup:
NKT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja NKT »

Ja ens viikonloppu on kyllä erittäin pyhitetty isolle öljyhuollolle! Ajoin Hämeenlinnasta Porvooseen niin laatikko ja perä huutaa kilpaa niin paljon ettei viitti kuunnella :lol: kylmänä äänettömät mutta kun lämpiää niin kuulostaa ihan kamalalta. Ei se seisottaminen nähtävästi hyvää tee autolle :oops:
janne___
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja janne___ »

Auto tykkää kun sillä ajetaan :)
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

NKT kirjoitti:Ja ens viikonloppu on kyllä erittäin pyhitetty isolle öljyhuollolle! Ajoin Hämeenlinnasta Porvooseen niin laatikko ja perä huutaa kilpaa niin paljon ettei viitti kuunnella :lol: kylmänä äänettömät mutta kun lämpiää niin kuulostaa ihan kamalalta. Ei se seisottaminen nähtävästi hyvää tee autolle :oops:
Perä ei oo kyl mulla pitäny ylimääräistä ääntä ikinä. Olis sen kyllä kuullu kun eihän tossa ollu mulla soitintakaan.
Laatikkohan siinä piti meteliä jo mulle tullessa ja se ei ole ollu kyl mikään salaisuus kun siitä oon kertonu kyl ostajaehdokaillekin silloin ku joku on satunnaisesti autoa kyselly. Lootan ääntely oli kuulemma asettunu uusilla öljyillä mutta eihän tuota ole kyl täällä edes ajaa niillä lämpimäksi kun ei sillä ole ajettu muutenkaan kuin nuo remppa- ja katsastusreissut, yht. 12km. Mullahan on tuohon ollu varalla vain muutamia satoja kisoja ajettu laatikko odottamassa vaihtoa joten en tuolle nykyiselle antanu muuta kuin selkäsaunaa :D
Vastaa Viestiin