Olen uusi foorumilla ja tämä ei nyt ihan juuri tämän päivän akuutti hässäkkä ole, mutta olisiko täällä tietoa näihin kysymyksiin. Itse pohtineena näihin ei saa meinaa niitä vastauksia ellei kysy.
Tosiaan tulevaisuudessa haave olisi Elise tai Speedster, sama autohan se on ja kyse on lähinnä siitä; löytääkö hyvän yksilön sopu hintaan tulevaisuudessa vuoden kahden sisällä. AJoissa liikkeellä siis; MUTTA parempi selvittää ajoissa valmiiksi koko paketti kun ostaa sikasäkissä ja kiroilla sen jälkeen.
Haussa siis tulevaisuudessa sitten kun aika on oikea:
2,2 vapari Speedster alkuperäsellä tyylillä; ei tuunattu, ei viritetty, hyvin pidetty ja asian mukaisesti huolettu.
Eli ihan perus tietoa tässä tarvittaisiin:
1. Miten vakuutukset, Opeleita on kilvissä "riittävästi" Suomessa; vaikuttaako tämä vakuutuksen hintaan auton harvinaisuudesta huolimatta?
- Olisiko mahdollista saada "noin" hintaa näille niiltä kirjoittajilta, joilla asiasta on tietoa?
2. Miten on huoltojen suhteen hinnat?
Käsittääkseni suhteellisen edulliset osat ja suhteellisen edulliset huollot paitsi se isompi huolto, joka on kuulemma kuitenkin suhteellisen edullinen vs. Italia osaston tuotteet.
3. Osia on varmaankin tarjolla merkki ym.huolloissa suhteellisen helposti?
- en pysty itse huoltamaan autoa, joten siksi kysyn osista ja hinnoista.
4. MItä asioita pitää tietää autoa katsottaessa, kuulin jotain huhua männän renkaista ja nokka-akselien ketjun voitelusta, miten on näiden asioiden laita?
5. Taisi olla 2001vm tuo nokka-akselien ketjun ongelma; 2002ssa asia korjattu kuulemma, onko näin?
6. Mitä muuta on tarkastuslistalla, olettaen että autolla on ajettu suht siististi ilman suurempia rata driftauksia.
7. Onko miten näitä paikkoja PK-seudulla, jossa Speedsterin voi huoltaa? Tietenkin maahantuojalla, mutta onko muita?
8. Speedsterissä taitaa olla jarrutehostin, eikös?
9. Kaikenlaiset kokemukset, ajatukset pohdinnat, tiedot kaikki otetaan vastaan kiitollisena.
10. Etenkin ne käyttökokemukset ovat tervetulleita!
11. Onko kukaan tuonut viime vuosina Speedstereitä maahan ulkomailta, siitäkin olisi kiva kuulla kokemuksia.
Kiitän ajastanne ja toivottavasti tähän saadaan keskustelua aikaiseksi!