hmm... seuraava tm:ä opel kusessa?

Keskustelua Opeleista
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Vielä jatkoa tolle offtopicille,että mun mielestä toi 307 cc on kyllä hieno peli ja tosiaan taaksekin taitaa mahtua...tutulla oli joskus 206 cc.Kyllä tollanen kovakatto napista kontiin on hieno systeemi :smile:

Kuva

Ilmeisesti hintalapultaan vaan liian köykäinen vaihtoehto? :wink:
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2004-01-26 00:45, Megaman wrote:
Vielä jatkoa tolle offtopicille,että mun mielestä toi 307 cc on kyllä hieno peli ja tosiaan taaksekin taitaa mahtua...tutulla oli joskus 206 cc.Kyllä tollanen kovakatto napista kontiin on hieno systeemi :smile:

Ilmeisesti hintalapultaan vaan liian köykäinen vaihtoehto? :wink:
väärin...tai no onhan toi ihan hieno, mut muuten meni vikaa. takapenkille tuskin ihmistä saa mahtumaan jos edessä ei istu menninkäistä. lisäksi auto painaa niin uskomattoman paljon että 180hv:n moottorilla mennä 0-100kmh 10 sekuntia (tämä on muistin perusteella...en tarkastanut faktaa)...siitä on wrc aika kaukana.

noo...jos o mb slk imagoauto niin, niin on tt suprakin. kuka haluu sit imagokseen uramiehen ja kuka F&F tatuointeja kantavan teinin... (suuttukaa pois)

edit: turhat kuvat pois lainauksista.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2004-01-26 01:17 ]</font>
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2004-01-26 01:16, Veeksi wrote:
väärin...lisäksi auto painaa niin uskomattoman paljon että 180hv:n moottorilla mennä 0-100kmh 10 sekuntia (tämä on muistin perusteella...en tarkastanut faktaa)...siitä on wrc aika kaukana.
Siis haloo? Menee aihe kokoajan vaan enempi ohi aiheen...Avoautoa ei yleensäkään ole tarkoitettu mihinkään kaahailuun.Avoautolla yleensä cruistataan hitaasti ja vaihteistokin on yleensä mieluiten automaatti.Suuri paino selittyy sillä,koska avoauton korirakenne on toteutettu ylimääräisillä jäyksiteillä yms.

Ylikellotettuja kehonkuljettimia löytyy varmasti kyllä,mutta avoauto on tarkoitettu mun mielestä hitaaseen ajoon kesällä :smile:

Kuva
Tila-autoksi en toki tota väittänytkään,mutta eiköhän tonne joku mahdu,jos vähän tinkii,avoautohan on samalla jonkunsortin kompromissi monessakin asiassa...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Joo..onhan tää 100% offtopiccia jo..mutta sen verran vielä sanon tähän aiheeseen että ihmettelenpä hiukan jos jostain löytyy hemmo joka valitsee SLK:n sijaan Pösön..

Varmaan joku..tai moni niin voi sanoa tässä ja nyt..mutta luulenpa että kun mennään valintatilanteeseen jossa samassa tilassa, vierekkäin seisoo SLK ja Pösö 307cc ja valitsijalle sanotaan "ota noista kumpi vain.." niin kuinkahan moni siinä vaiheessa ottaisi innosta hihkuen pösön..

Kunhan vaan ihmettelin.. :smile:
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-01-26 06:38, mä wrote:
niin kuinkahan moni siinä vaiheessa ottaisi innosta hihkuen pösön..

Ranskalaisia vaan ketsupin kans... :grin: jäätyyköhän tuossakin huohotin..?
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Kyllä mäkin mersun ottaisin,hölmöhän olisin jos en,koska pösön kalleimman ja mersun halvimman mallin väliin jää vielä uuden perusauton hinta...mutta kun ite pitäis käydä summaa maksamaan,niin valinta tietysti muuttuis :smile: No onneksi ei ole noita ongelmia.Tuttu tyyppäs muuten aikoinaan 206cc ostoa ennen myös SLK:n ja ihmettelin kun sanoi SLK:n ajettavuuden häviävän pösölle,olin ihmeissäni.Slk ei vaan mahtunut kuulemma budjettiin.

Täytyy sanoa,että 60 tonnilla sais jo todella hienon ns."kunnon" auton.Pitäis olla aika paljon pätäkkää,että laittaisin sitten tollasen avokkaan sitten vielä lisäleluksi.
Kyllähän toi SLK:n keula näyttää siltä miljoonamersulta,erehdyttävästi :wink:
Top-1
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Top-1 »

Hiukan mietityttää nuo venttiili probleemat, kun kuitenkin tiedän monia esim. '01 vectroja 2.2 koneella joilla on ajettu yli 150tkm eikä niissä ole mitään ongelmia koneen suhteen ollut. Vai tarkoitettiinko tässä nyt ihan uusia koneita, näitä twinportteja..?
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-26 09:49, Megaman wrote:
Kyllä mäkin mersun ottaisin,hölmöhän olisin jos en,koska pösön kalleimman ja mersun halvimman mallin väliin jää vielä uuden perusauton hinta...mutta kun ite pitäis käydä summaa maksamaan,niin valinta tietysti muuttuis :smile: No onneksi ei ole noita ongelmia.Tuttu tyyppäs muuten aikoinaan 206cc ostoa ennen myös SLK:n ja ihmettelin kun sanoi SLK:n ajettavuuden häviävän pösölle,olin ihmeissäni.Slk ei vaan mahtunut kuulemma budjettiin.

Täytyy sanoa,että 60 tonnilla sais jo todella hienon ns."kunnon" auton.Pitäis olla aika paljon pätäkkää,että laittaisin sitten tollasen avokkaan sitten vielä lisäleluksi.
Kyllähän toi SLK:n keula näyttää siltä miljoonamersulta,erehdyttävästi :wink:
Edelleen menee 100% offtopic mutta.. :smile:

Se on varmasti totta että nyky-SLK perusalustalla häviää 206 pösölle ajettavuudessa..pösöä en ole ajanut, mutta kun turbo-Bertone vaihtui SLK:hon niin ero ajettavuudessa oli valtava. Sittemmin laitatin SLK:n alustaa hieman parempaan tikkiin,sekä panostin renkaisiin niin homma parani huomattavasti..sanoisin että nyt ollaan jo aika lähellä sitä mitä Astra coupe oli.
Tosin tuo "ongelma" on tiedostettu jo ajat sitten ja uuden SLK:n alusta pitäisi nyt olla kohdillaan jo ilman fiksaustakin..
Nähtäväksi jää..ja joka tapauksessa alusta vaihtuu seuraavaankin SLK:hon.

Sen verran vielä tuosta hintapolitiikasta että pösökauppa olisi tietty mun kannalta kannattava..jos ei muuten niin saisin uuden 307cc:n lisäksi vielä rahaakin..eikä itseltä menisi mitään..kun ei tuo vaihtoauto ihan ilmainen vielä tuon ikäisenä ja noilla kilsoilla ole sekään :smile:

Se on totta että sillä hintaa saisi aikalailla mehevän Audi A4:n tai A6:n..mutta kun tarkoitus ei olekaan hankkia "järkiautoa" arkikäyttöön vaan kuitenkin enemmän tai vähemmän "lelu" omaksi huviksi.. :smile:
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Megaman: sori toi lainaus ny oli vähän epäselvä ja epäonnistunut, mutta joku muu tuolla aiemmin sanoi kyseisen pelin olevan vielä sähäkkä. ja tiedän kyllä mistä se paino tulee, mutta minusta syy ei pyhitä seurausta.

mutta ei tuota tilavaks voi sanoo hyvällä tahdollakaan. joku 190cm pitkä kuski, niin kuskinpenkki o kiinni takapenkissä (ei mahdu ketään taakse). aika outoa, mutta näin on. näyttää kyllä isolta autolta, muttei oo sitä. tekisivät mokomat tuosta 307:sta jonkun kiinteän coupen ja wrc mallin...semmonen ois jo ihan mielenkiintoinen.

itse kyllä tykkäisin että avoautolla sais tukan putkelle, vaikka onhan se rullaaminenkin hienoa varsinkin jos isot kromit alla ja matalalta muriseva moottori. uus ford thunderbird ois aika messevä avo...tiedä sitten paljon hintaa tulee...ei välttämättä paljon (se uus mustangikin on pilkka hintainen).

eikös aika moniin avoihin oo saatavana joku irroitettava kovakatto. kyllähän se rätti kesällä kelpaa ja talveks sit asentaa sellasen. muistaakseni esim. boksteriin oli mahdollista saada sellainen?
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-26 16:42, Veeksi wrote:
eikös aika moniin avoihin oo saatavana joku irroitettava kovakatto. kyllähän se rätti kesällä kelpaa ja talveks sit asentaa sellasen. muistaakseni esim. boksteriin oli mahdollista saada sellainen?
Onhan se saatavana kova katto käytännössä jokaiseen rättikattoiseen.

Varmasti tiedän että Speedsteriin on saatavana,samoin Audi TT roadsteriin,BMW Z3:een sai..joten mitä luultavimmin sen saa myös sen seuraajaan eli Z4:seen.
Boxterista en ole varma..hämärä muistikuva on että siihenkin saa kovan katon..

Speedsterin ulkonäköön se jopa sopii..samoin Audiin kohtuu hyvin..Z3:een sitävastoin se kova katto ei mun mielestä sopinut alkuunkaan..

Mun kohdalla ongelmaksi tulee sekä Speedsterin että Audin kohdalla lisävarusteena olevan kovan katon kohdalla sen..sanoisinko erittäin hunajainen hinta..
Eli ainakin Audin kohdalla homma kaatuu budjetin ylärajaan..

Ja toisaalta kyllä se vaan niin hiton vaivaton ja kätevä kuitenkin tuo "vario"-katto on. Noin puoli minuuttia ja auto on kovakattoinen coupe..eikä ole useimmille rattikatoille ominaisia suhinoita kuultavissa. Audissa nimittäin suhinat kuuluu melkein häiritsevänä..samoin CLK cabriossa (ainakin vanhassa..uudesta en tiedä) Muita rättikattoja en ole ajanut..mutta eipä kai ne juuri muuksi siitä muutu..
whpracing
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whpracing »

tää homma on näyttävästi edennyt tilaan 110 % oftopic mutta tulevan tm:än ostettua me kaikki varmaan tiedetään asia tarkkaan on...
mutta sitä tulevaa tm:ää odotellessahan tänne voisi vaikka kirjoittaa että olen omistanut jo 6 ranskalaista autoa(pakko oli ku tein niin paljon voittoa väh.200%) ja kaikki vat olleet täysiä paskoja!!! ei täs mitään odotellaan... :grin:
OSTIN PARHAAN ELÄN LEVEÄSTI - O P E L
ReiluMeininki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ReiluMeininki »

Offtopic jatkuu, voisko joku kohta vaihtaa otsikkoa taikka siirtää omaksi ketjuksi SLK -jutustelun :smile: (joo ymmärrän että me SLK -keskustelijat ollaan väärässä ketjussa ja pahoittelut siitä...)

SLK:sta...

http://www.usatoday.com/money/autos/200 ... echart.htm

Ei mulla oikeastaan tähän ketjuun muuta lisättävää ole. Juttuhan alkoi siitä kun nimimerkki "mä" kirjoitti että tuskin kukaan ostaisi muuta autoa kuin SLK:ta hänen housuissaan jos kriteereinä olisi avo+kovakatto ja budjettia 60K€. No, hyppäsin kaverin housuihin, hetero mielessä toki, ja vastasin että 60:llä kilolla mulla jäis SLK kauppaan. Ellei sitten puhuta SLK -malliston kalliimmista vehkeistä jotka meneekin jo budjetisya -viuuuh- yli...

Himoittavien roadsterien listaan lisäisin jo taululla mainittujen lisäksi Honda S2000 mallin...Ne ÄÄÄÄÄÄNET kun se kaksi litrainen ottaa KIERROKSIA :smile: :smile: :smile:

Täältä tähän ja anteeksi kaikille taas.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

voihan *ittu jauhakaa sitä paskaa jossai muualla mä haluun ainaki tietää onko nuissa opeleissa vikaa vai ei !!
millo se tm ilmestyy ??
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

On 2004-01-26 23:35, madi wrote:
millo se tm ilmestyy ??
Seuraava TM tulee 4.helmikuuta, jos se siinä on se juttu.
BeQ
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BeQ »

On 2004-01-26 06:38, mä wrote:
Joo..onhan tää 100% offtopiccia jo..mutta sen verran vielä sanon tähän aiheeseen että ihmettelenpä hiukan jos jostain löytyy hemmo joka valitsee SLK:n sijaan Pösön..

Varmaan joku..tai moni niin voi sanoa tässä ja nyt..mutta luulenpa että kun mennään valintatilanteeseen jossa samassa tilassa, vierekkäin seisoo SLK ja Pösö 307cc ja valitsijalle sanotaan "ota noista kumpi vain.." niin kuinkahan moni siinä vaiheessa ottaisi innosta hihkuen pösön..

On pakko itsekin yhtyä tähän offtopic keskusteluun kun täällä tuntui juttua ainakin riittävän... eli porukat on miettinyt toisen auton vaihtoa ja vaihtoehtoina nimenomaan 307 cc 2.0 ja SLK 230... ja tuota 307 kävin itse tyyppäämässä ja porukat SLK:ta mulkoilemassa... joten kyllä ne ainakin joskus voi olla samalla lähtöviivalla.. mutta kyllähän tuo 2 litrainenkin on mopo, vaikka olisi se RC:n kone.. näin sanoi pösön oma myyjä herttoniemessä...kun oli sitä tehokkaampaa testannut ja sanoi että eipä siinä mitään hirveää eroa ollut perus 2 litraseen, kierroskoneita kummatkin... mutta kyllähän ainakin mun mielestä toi 307 pesee SLK:n ulkonäössä 10 nolla... SLK on jo auttamatta vanhentunut.. ja 307:n takapenkistä vielä.. isompi kuin 206 cc:ssä mutta eipä sinne aikuinen mahdu kuin poikittain, jos on kuskina yli 150 cm ihminen...
Kuva Audi TTR 165kw quattro
Vastaa Viestiin