Ensimmäisen käsittelyn tein Volkkarin 1.9 TD koneeseen. Siinä siis mekaaninen jakajapumppu ja ainoa sähköjohto menee sammutusolenoidille.Juho M-P kirjoitti:Voi herrajumala sua. Nytkin sivuutetaan mun asialliset kommentit ihan kympilla ja niihin ei voida vastata mitään järkevää. Ja edelleen, tiedän tuosta tökötistä just yhtäpaljo ku sinäki. Minä vaan suhtaudun siihen kriittisesti ja yritän perustella mystisiä kierroslukumuutoksia ja hydroja muulla. Mutta te ette kykene siiheen vaan ohitatte aiheen alkamalla itkeä ja haukkua ihmisiä. Minusta ylläpito olisi jo oikeutettu sanktioihin.
Voitko nyt vastata suoraan ja asiallisesti:
Voisiko ulkoilman lämpötila muuttaa ko. Omegan kylmäkäyntikierroksia eikä RVS?
Voisiko olla että uudet öljyt ja lämmennyt säähiljensivät hydraulinostimet eikä RVS
Voisiko olla että hiljentyneet hydrot ja kierrosluvun muutos aiheuttavat mielikuvan koko moottorin muuttumisesta jo 300km ajon jälkeen vaikka tuossa ajassa ei muutoksia ole edes odotettavissa(ei edes RVS:n mukaan)
Vai trollaatko tämänkin?
Selitäppä nyt sitten parhaasi mukaan, mistä johtuu tämä ilmiö:
Koneeseen olen vaihtanut varmaan 15 kertaa öljyt, vasta RVS-käsittelyn yhteydessä tyhjäkäyntikierrokset nousivat niin paljon, että niitä oli pakko laskea. Tätä ei siis ole milloinkaan ennen tapahtunut. Ja tyhjäkäynti on ollut samoissa säädöissä yli 10tkm.
Tähän ei siis mitenkään voi vaikuttaa lämpötila (paitsi jos en huomannut, että lampötilamuutos oli yli 50 astetta..) eikä mitkään moottorinohjausjärjestelmät. Jos TD-konetta yhtään tuntee, sen säädöt ei muutu tyhjäkäynnillä jos jotain radikaalia ei tapahdu.