Juho M-P kirjoitti:
Taashan tästä alkaa kauhee vänkääminen ja ristiinnaulitseminen ku yrittää kommentoida objektiivisesti. Mutta sanompa kumminkin:
1. Miten RVS vaikuttaa moottorin ECU:n kylmäkäyntiohjelmaan? Eli miksi kierrokset laskee? Olisko syynä lämpimämmät ilmat eikä RVS?
2. Öljynvaihtohan ei tunnetusti vaikuta hydraulipainimien toimintaan? Sehän on tunnettu Opelin huoltoilmaisin kun painimet nakuttaa. Ja tähänkin vaikuttaa ulkolämpötila aika radikaalisti. Eli mitään johtopäätöksiä et voi vetää.
3. Sivistyminen ja tukkoisuus on lähinnä henkistä johtuen vaimentuneesta venttiilikoneistosta ja vankasta uskosta.
Noi asiat nyt tajuaa vaikka ei olisi vääräuskoinen kuten minä, sitä ei kukaan voi kieltää.(paitsi Tuomas ja mandula).
1. Ihan samanlaiset yöpakkaset on olleet koko toisen käsittelyn ajan. En tiedä tarkkaan, mitä arvoja ECU tarkkailee kylmäkäynnistysohjelmassaan, mutta veikkaisin öljynpainetta yhdeksi. Välysten poistuessa öljynpainekkin tuppaa nousemaan.
2. Olen tuohon nyt 4 kertaa öljyt vaihtanut (samaa merkkiä ja laatua), kumma kun ei aiemmin vastaavaa efektiä ole ollut havaittavissa. Ja kyllä, olen seurannut tuota nakutusta pitkään. Edelleen aamuisin ensimmäisen käynnistyksen jälkeen on ollut samoja yöpakkasia. Miksi sinä saat vetää johtopäätöksiä tässä asiassa, mutta minä en?
3. Kuten sanoitkin, venttiilikoneisto on vaimentunut. Muistakin moottoreista tuttu efekti käsittelyn jälkeen. Sano sinä sitä uskoksi, mutta minä sanon sitä kokemukseksi aineesta. Kumpaa sulla oli, uskoa vai kokemusta aineesta?