shamrock kirjoitti:Mä en vaan jaksa ymmärtää sitä, että kun sovitteista ei todellakaan ole haittaa ainakaan kukaan todistanut, ja niitä saa tilattua melkein joka mitassa parillakympillä kotiin toimitettuna ... Niin miten hemmetissä ilman niitä kukaan ees jaksaa leikkiä. Voihan niitä pultteja kiristellä puoli kierrosta kerrallaan todistakaakseen että on oikeassa, mutta se on vaan lapsellista pelleilyä parempaa tietoa vastaan.
Niinkuin tossa aikaisempana kirjoitin itselläkin eka kerta ilman sovitteita oli vähän niinkuin pakkorako kun oli jotkut pyörät saatava alle. Sitten huomasin ettei ne sovitteet olekaan pakolliset joten jäi hommaamatta. En mä nyt tietenkään niitä sovitteita poiskaan ota jos sellaiset on olemassa mutta ei ne pakollisetkaan ole.
Se onkin todella vaivalloista kerran vuodessa kiristää ne pyörät ilman sovitteita
Sun tekstistä käy kyllä ilmi ettet ole ole ilman sovitteita vanteita kiristellyt. Kyllä ne pultit saa pyöritellä ihan kerralla kiinni saakka sormivoimin eikä tarvi puolta kierrosta kerralla väännellä. Lopullisessa kiristysvaiheessa täytyy kiristellä tasaisesti ihan niinkuin sovitteidenkin kanssa. Pointtina vaan se ettei pulttipyssyllä ammu kiinni.
Jos oikeen mietitään niin taitaa siinä max noin 30sek enemmän aikaa mennä per vanne ilman sovitteita, eli 2min koko hommassa kerran vuodessa. Mun aikataulu ei ole niin kireä etteikö tohon venyisi