Timonen kirjoitti:Woody kirjoitti:Mitä tuohon civicin perään ajoon tulee, niin takaapäin tullut törmäys on sitten toiseksi pahin sivutörmäyksen jälkeen. Että ei tahdo niskat kestää. Onhan tääläkin foorumilla kokemusta kun Opelin perään törmäsi toinen... Olishan Opelin pitännyt pelastaa.
jarkkis kirjoitti:Turvallisia noi omegat ja muut isomman luokan autot ylipäätään on siitä ei pääse mihinkään vaikka kattos minkälaisten lasien läpitte.
Mikkelissähän pikkujoulujen (?) aikana Eikan Omegan perään ajettiin punaisissa liikennevaloissa. Ja aika paskat seuraukset Eikalle tuli siitä niskan heilahduksesta.
Eli sillä ei taida olla mitään merkitystä, että minkä kokoluokan auto on, jos kyseessä on peräänajo.
Ei mulle (eikä kyydissä olleelle kaverillekaan) tullu siitä mitään vammoja vaan käytettiin pelkästään tarkastuksessa varmuuden vuoksi ja kirjattiin piiskaiskuvamman seuranta varmuuden vuoksi. Kävin myöhemmin kipujen takia magneetissa ja kipujen syyksi ilmeni kolme rappeutunutta välilevyä kaularangassa mutta pehmytkudokset oli kunnossa vaikka niitä epäiltiin syyksi kipuihin.
Mähän ajoinki Omegalla vielä pari viikkoa sen jälkeen kun siinä toimi takavalotkin vielä vaikka olikin kontti rutussa:
http://omega16.kuvat.fi/kuvat/Ex-Omegat/25112007758.jpg
Peräänajajalla oli vauhtia jotakin kuuden- ja kahdeksankympin väliltä kun itse olin paikallani liikennevaloissa. Perään ajaneessa Fiatissa ei meinannu lähtee ovet auki ja se oli tuulilasia myöten kuin prässissä rutattu.
Olihan se muuten aika tälli ja muistan vieläkin ekat kommentit kaverilleni kun sanoin että on nää niskatuet hyvä keksintö, ajokohan joku perään...
Seuraavan Omegan perään tuli pakettiauto karjarautoineen vajaata viittäkymppiä kun olin kääntymässä kotipihalle ja siinä kävi mun kyydissä takapenkillä olleelle kaverille jotain kun hengittäminenki sattui. Pakukuski ei ehtiny jarruttaa mutta ehti vähän kääntää keskemmälle päin tietä joten osui enempi etukulmalla aika keskelle ja Omegan perä pomppas sen takia jonku verran sivuun ja siitä tuli tämmönen:
http://omega16.kuvat.fi/kuvat/Ex-Omegat/03052011599.jpg
Tuossa oli kontin pohja ihan haitarilla ja takakyljet kääntyny jonku verran sisäänpäin vaikkei näyttäny päällepäin niinkään pahalle.
Nuo kestää yllättävän hyvin tommosia kolareita mut katolleen en tuomosta ajais. Kaikki Omegat, niin aat kuin beetkin jotka tiedän menneen katolleen, on ollu oven yläreunaa myöten tasasesti kasassa.
Todennäköisesti väärässä.