Löysin yhdestä rengasliikkeestä oikealla kierteellä olevat umpinaiset mutterit. Kierreosa oli siinä ja siinä että onko riittävästi kun kerran kirjoittelitte että pinnapultti on karkeasti 35-36mm pitkä. Niinpä kävin vielä ostamassa Biltemasta läjän 3mm spacereita, ihan varmuuden vuoksi.
Spacerit oli ihan hyvä ostos koska ilman niitä vanteet olisivat jääneet pahimmoilleen sisään, nyt ne ovat aika hyvin lähellä kaarta - toki ulommas voisivat tulla vieläkin jos mietitään ulkonäollisesti mutta ainakin edessä sisäloksu voi olla jo nyt tiukoilla. Positiivista on se että autoa ei tarvi ainakaan nostaa!! Laskea voi ja sen teen kunhan kerkeen, jos raapii niin otan yhdet spacerit välistä pois, nyt on siis 2x3mm spacerit / nurkka.
Mutta, taas kerran pieniä haasteita. Oikean takarenkaan, eli sen viimeisen nurkan kohdalla kaikki oli jo valmista ja olin laskemassa autoa alas tunkilta kun huomasin että prkl huolimattomalla tunkin asettelulla katkaisin polttoaineletkun
Kysymys kuuluu, onko tämä molikka polttoainesuodatin. Löytyy siis oikean takarenkaan etupuolelta:
(klikkaamalla isommaksi)
Laitoin tuon oletetun suodattimen päähän jeesusteippiä ettei sinne mene paskaa, letkuun työnsin puutikun ettei sieltä valu kaikki tiisselit pihalle.
Ja saako näitä muttereita, joihin siis tuo polttoaineletku kiinnittyy, irrallisena? Kun tuosta katkesi tuo korvakko, johon letku tulee kiinni. Jos saa irrallisena, kuka tietää sille varaosanumeron? Se olis tärkeä tieto koska olen itse huomenna työmatkalla ja passitan emännän hakemaan Opelilta varaosan, tarkalla nrolla voisi varmistaa että sieltä tulee oikea osa
Jos/kun tuo on polttoainesuodatin niin minkä verran se mahtaa maksaa, ja tuleeko sen mukana uudet nuo letkujen kiinnikkeet (mikä siis toinen on nyt poikki)?
Ja vielä viimeisenä, nyt kun saan letkun taas fiksattua niin pitääkö polttoainejärjestelmä nyt ilmata? Jos kyllä, niin miten se tapahtuu?
Dieseliä siis valui maahan tuosta letkusta, itse suodattimesta ei yhtään. Niinkö tuo siis katkesi ei painepuolelta eli moottorin puolelta?