Opel corsa 1.0 ecotec

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
C.W
'Agila'

Opel corsa 1.0 ecotec

Viesti Kirjoittaja C.W »

Heipähei,

Tyhmä täällä taas kyselee, paljon on tältä palstalta apuja saanut ja niitä taas kaipailisin. Nyt tuli tilanne että pitäisi kakkosautoksi saada joku pienruokainen kauppakassi(tai siis talliauto ! En kuulemma meän bimmerillä saa tallilla käydä kun haisee hevosenpaska sen jälkeen autossa, uskomattomia juttuja.. :o o :lol: ) jolla pääasiallinen ajelu olisi sitä 'tallille ja takasin' pitkin hiekkateitä joissa nopeusrajoitus 40km, plus toisinaan ehkä olisi kaupungissa käytävä ruokaostoksilla. Entisenä opelin omistajana (omega <3) ehdotin tietysti pientä corsaa ja nyt bongattiinkin pienenpieni( tämä tyttönen ajellut korotetulla boxerilla ja isolla farkkubemarilla viimeisen vuoden..) corsa, vm 99, rapiat 100tkm ajettu 1.0 litran koneella oleva vallan söötti ooppeli ! Nyt arvon harrastajat, jos kertoisitte minulle mitkä tämän auton heikkoudet ovat, kun tuo ja toinen vastaava käydään koeajamassa niin mistä mun pitäis huolestua ? (Toki osaan nää perusasiat katsoa, mm huoltokirjat jne) mutta onko jotain mihin kiinnittää erityistä huomiota ? Ruoste ilmeisesti näissä hieman ongelmana ainakin ? Tekeekö tuollaisella 1.0 koneella yhtään mitään vai meneekö polkupyörätkin tallitiellä mun ohi ? :lol:

Tosiaan yksin lähinnä autolla ajelisin, joskus ehkä satula pääsisi mukaan kyytiin huoltoa varten tai joku kaveri etupenkille kun noita innokkaita hepan paijaajia tuntuu löytyvän kausiluontoisesti.

Kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen, mielipiteitä on toki ja autot on yksilöitä, tosin parhaat ranskalaiset saa edelleen grilliltä. . 8)
sorsastaja 87
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Opel corsa 1.0 ecotec

Viesti Kirjoittaja sorsastaja 87 »

luukujen reunat b mallisessa ruostuu, kyllä litran koneellakin kerkeää kun ei ole auto täynnä rojua (eli auton osia)
itellä sorsan "vauhdikkuus" tippui aika olemattomiin kun kyytillä 2 aikuista + 3 lasta + 4kpl aluvanteita renkaineen + työkalupakki 30-40kg + matkatavarat
vertailun vuoksi vanhempi 1,2s vie bensaa 5,7l /100km 30% kaupunki ajoa,
corsa 1,2s 87 + oopelia suvussa jo 60- luvulta lähtien
SorsaB
'Senator'
'Senator'

Re: Opel corsa 1.0 ecotec

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Kampiakselin asentotunnistin ja ilmamassamittari ainakin tyyppivikoina näissä. Molemmat viat kokemuksesta jättää auton tien varteen. Vesipumpusta meni minulla laakeri ja ajovaloautomatiikan rele hajosi kanssa. Lisäksi ihmeellisiä polttimon palamisia niin mittaristosta kuin muualtakin. Ohittamaan en ainakaan tiukkaan paikkaan suosittele tällä laitteella lähtemään. Vaatii aika pitkän suoran, että onnistuu.
Vastaa Viestiin