2.8t V6 viritys
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Re: 2.8t V6 viritys
Mukava kuulla että siellä ollaan hengessä mukana
nyt vihdoinkin vastasivat ja kysyivät että onko mulla vetokoukkua ja onhan se eli sen kiinnikkeet ottavat vastaan ja siksi ei putki sovi. Toivottavasti on siitä kyse, täytyy huomenna kurkata ja käydä pajalle varaamassa taas aika
kohta putki ei olekaan myytävänä vaan vetokoukku. Onkohan muuten iso homma irroittaa, kellään kokemusta?
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Eniten tässä koko putkijutussa ihmetyttää kun eivät heti kertoneet tuolta ESD-motorsportilta/ Friedrich- motorsportilta että putki ei sovi jos on peräkoukku ( saisi olla maininta myös tilauksen yhteydessä ). Lähetin tämän kuvan reilu viikko sitten kun kyselin että miksiköhän en saa putkea asennettua ja siinähän se selvästi näkyy tuo koukku ja kuitenkin kertoivat sen vasta nyt jahka viikon verran olivat vakuutelleet että kyllä se sinne sopii
. Toki olisi pitänyt itse myös tajuta tuo aikaisemmin
mutta aika surkeaa asiakaspalvelua kuitenkin kun eivät heti tuota kertoneet, tuskin olen ainoa joka heiltä putken tilaa ja jolla on koukku. Torstaina taas uusi yritys ja toivottavasti tuo koukku nyt on siihen syypää että putki ei mene paikalleen. Meikän tuurilla se ei auta kuitenkaan mutta keveneepähän auto ainakin 
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mikä osa tossa koukussa niinku tarkalleen ottaen sitten ahistaa?rottentothecore kirjoitti:Eniten tässä koko putkijutussa ihmetyttää kun eivät heti kertoneet tuolta ESD-motorsportilta/ Friedrich- motorsportilta että putki ei sovi jos on peräkoukku ( saisi olla maininta myös tilauksen yhteydessä ). Lähetin tämän kuvan reilu viikko sitten kun kyselin että miksiköhän en saa putkea asennettua ja siinähän se selvästi näkyy tuo koukku ja kuitenkin kertoivat sen vasta nyt jahka viikon verran olivat vakuutelleet että kyllä se sinne sopii. Toki olisi pitänyt itse myös tajuta tuo aikaisemmin
mutta aika surkeaa asiakaspalvelua kuitenkin kun eivät heti tuota kertoneet, tuskin olen ainoa joka heiltä putken tilaa ja jolla on koukku. Torstaina taas uusi yritys ja toivottavasti tuo koukku nyt on siihen syypää että putki ei mene paikalleen. Meikän tuurilla se ei auta kuitenkaan mutta keveneepähän auto ainakin
ittellä on irrotettava koukku joten kiinnostas tietää haittaako se sinne auton alle jäävä pelkkä kiinnike putkistohommia
autoni ei tosin ole farmari jos sillä sitten on vielä jotain vaikutusta asiaan.
minua hämmästyttää myös se miten se koukku estää sen... mun mielestä se otti helmaan kiinni eikä koukkuun....
toki en tie miten muilla on mutta mulla on koukku keskellä autoa ja putket reunoissa
kyllä mullekkin sanottiin ettei opc helma sovi koukun kanssa... sinne se vaan meni.... sanottiin ettei tuplaputkisto sovi koukun kanssa.... no siellä se kuitenkin jo tehtaalla asennettiin.... opc ja tämän putkissa ei muuta eroa kuin putken päät..
niin ja tämä farkkumallissa... sedanista en tie.
mulla ei ainakaan ole koukku ollut minkään tiellä vaikka sen olisi pitänyt olla.
toki en tie miten muilla on mutta mulla on koukku keskellä autoa ja putket reunoissa
kyllä mullekkin sanottiin ettei opc helma sovi koukun kanssa... sinne se vaan meni.... sanottiin ettei tuplaputkisto sovi koukun kanssa.... no siellä se kuitenkin jo tehtaalla asennettiin.... opc ja tämän putkissa ei muuta eroa kuin putken päät..
niin ja tämä farkkumallissa... sedanista en tie.
mulla ei ainakaan ole koukku ollut minkään tiellä vaikka sen olisi pitänyt olla.
- motorsport
- 'Diplomat'

Ja asentajat ei voineet sanoa, että ottaa kiinni peräkoukkuun? Pätevyys tai motivaatio hukassa tyypeiltä jos ei pysty täsmällisesti kertomaan mikä on asennuksessa ongelma. Tuommonen putkistoasennus kun ei ole kyllä mitään rakettitiedettä. Muutama yhtään ajatuksella otettu lisäkuva olisi voinut täällä forumilla esitettynä ratkaista heti asian ( tai valmistajalle postattuna ). Nyt on vaan kuvattu asentajan likaisia hanskoja ja takkuista tukkaa 
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Tässä olis pari kuvaa ja näistä kyllä näkee että tuollainen aika kookas rauta tuossa edessä on ja en tosiaan ole mikään asiantuntija mutta veikkaan että nuo liittyy tuohon peräkoukkuun koska eipä tässä muutakaan mahdollisuutta enään ole että miksi putki ei mene paikalleen koska tosiaan vakuuttavat että pitäisi sopia. Torstaina sit selviää kun menen pajalle taas
Nuo raudat estävät sen että pöntöt ei pääse nousemaan ylemmäs kiinnikkeilleen ja siksi putken päät ottaa takahelmaan kiinni. Silmämääräisesti kannattimet on kyllä oikeissa kohdin mutta pönttöjä ei tosiaan saa nostettua tarpeeksi ylös/ sivulle kun nuo raudat on tiellä. Mulla on tässä ihan kiinteä koukku ja se ei todellakaan ole sinitarralla perässä kiinni vaan pohjassa on kiinnikerautoja koukulle ihan reilusti 
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Heh kylläpä tämä putki nyt meinaa vastustaa. Otettiin tänään koukku pois ja se olikin tiellä ( ei siis turha poisto ) mutta siltikään ei mene putki paikalleen
Tässäpä olisi kuvia jos sieltä joku voisi antaa vinkkejä miten edetä. Onko nämä osat sit kuitenkin vääriä
Tästä näkee hyvin että katilta tulevaan putkeen ei saa T- haaraputkella näitä pönttöjä yhdistettyä. Pöntöt on kannattimillaan ja ulostulot jo hankaavat takahelmaan eli kuvissa näkyviä putkenpäitä ei saa laskettua niin että T-haaraan liittäminen onnistuisi.
Tässäpä olisi kuvia jos sieltä joku voisi antaa vinkkejä miten edetä. Onko nämä osat sit kuitenkin vääriä
Tästä näkee hyvin että katilta tulevaan putkeen ei saa T- haaraputkella näitä pönttöjä yhdistettyä. Pöntöt on kannattimillaan ja ulostulot jo hankaavat takahelmaan eli kuvissa näkyviä putkenpäitä ei saa laskettua niin että T-haaraan liittäminen onnistuisi.
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Lisää kuvia..
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Lisää kuvia..
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Tästä näkee hyvin mikä on homman nimi eli katilta tuleva putki ja takapönttö ovat molemmat kannattimillaan niinkuin pitääkin mutta miten nuo yhdistät T- haaraputkella kun korkeuseroa on jotain 5cm 
- motorsport
- 'Diplomat'

Näyttäisi äkkiseltään siltä, että loppupää on suunniteltu puskurille missä reunan muoto tekee syvän mutkan ylöspäin ulostulojen kohdalla, jolloin vaimennin ja T-haaran putket lasketuvat normaaliin asentoon ulostulojen noustessa. Mutta paha mennä sanomaan... onko putkistosta mitään myyntikuvaa miltä se näyttää myyjän mielestä asennettuna ?
tossa ei tosiaan ole niitä syvennyksiä mitä esim. opc mallin puskurissa on.motorsport kirjoitti:Näyttäisi äkkiseltään siltä, että loppupää on suunniteltu puskurille missä reunan muoto tekee syvän mutkan ylöspäin ulostulojen kohdalla, jolloin vaimennin ja T-haaran putket lasketuvat normaaliin asentoon ulostulojen noustessa. Mutta paha mennä sanomaan... onko putkistosta mitään myyntikuvaa miltä se näyttää myyjän mielestä asennettuna ?
Opc versioissa farkun ja hatchin loppuputkiston ero on se että ulostulo on heti vaimentajan jälkeen(hatch) ja farkussa vaimentajat jää enemmän alle; ovat viistosti siellä. Ajattelin että onhan sulla farkun putkisto?
Astra Z20LEH x2
-
rottentothecore
- 'Admiral'

Kiitoksia vastauksista. Tilasin kyllä nimenomaan farkun putkiston ja EI OPC. Kuitinkin sain meiliin maksusta ja siinäkin lukee ihan samat eli farkkuun ja serienheck ( ei OPC ). Lähetin sinne firmaan nämä samat kuvat mutta eivät ole vastanneet. Tuskin enään väittävät että putken pitäis sopia.
Kuvat kun kääntää "katolleen" niin siitä hahmotettuna nuo vaimentajat kyllä näyttäisivät sopivan kun ne vaihtaa puolelta toiselle ja 180-astetta ympäri käännettynä. Ainakin nuo vaimentajat tippuisivat jonkin verrankin alemmaksi, kumien kannakkeet jäävät oikeampaan asentoon ja ulostulo jäisi osoittamaan silti vähän yläviistoon edelleenkin.
Todennäköisesti väärässä.