jAuuso kirjoitti:jarkkis kirjoitti:adix kirjoitti:Harmi että luovut, mutta dieselcorsa on
saako teiltäpäin re85 lientä? nostat vähän bensanpainetta ja sitä vectran tankkiin =D
mulla menee 9.5litraa sadalla sitä eli 100km ajoa maksaa 10e. Luultavasti tippuu vähän kun egr tulppaa ja kattois noi alipaineletkut läpi...
Alavus ja siellä abc-liikenneasema(olis kyllä työmatkan varrella jos kulkisin tuota toista reittiä) taitaa olla lähin mistä saa re85.
Tuo suutin homma kävi mieles kyllä, kun hieman harmittaa hyvästä pelistä luopua, mut se hitusen lisääntyvä kulutus taas kompensoi sitä hommaa melkeen +-0
Egr tosiaan kannattaa tukkia alkuunsa heti vaikkei vikaa oliskaan, se kuitenkin alkaa renaan ennemmin tai myöhemmin, omegastaki piti jo het alkuunsa tukkia

Nyt kun mainitsit egr:n nii miten toteutit tukkimis operaation? Foorumeilta löysin liian monta mielipidettä en osaa päättää mikä hyvä..

Mä tukin silleen, et alipaineletku tukkoon(eli letku poikki puolivälistä ja sit sopiva pultin pätkä letkunsisään ja letkunpäät takas kiinni ja se pienitasakärkinen ruuvi egr:n päältä ruuvata kiinniasti varovasti.
Oli mulla siellä sokea laippakin hetken jossa oli reikä vain sille pikku männälle, mut otin sen laipan käyttöön tuohon perheen uuteen käyttöautoon, ku siinä ei saanu, ku pelkästään sokealla laipalla eliminoitua egr:n pois pelistä.
Jos sokealla laipalla tukkii egr:n ni siitä pitää avata ne kaksi kappaletta olikohan t45 torxia ja ottaa koko egr käteen ni saa sen laipan sinne egr möltin alle ja se reikä puoli sokeasta tiivisteestä mäntään päin ja umpinainen tyhjän reijän päälle(olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty)

.
On toiminut mulla tuolleen alipainepuolen pelkästään tukkimallakin mainiosti = kulutus laskenut ja vastaa kaasuun ilman nypytyksiä hyvin
Eikä vikavalo ole loistanut vaikka tolleen tukittu joten siitä ei ole huolta.
Kuviakin täällä tais olla moottorit ja voimansiirto puolella tuosta hommasta tarkemmin jos ei homma tästä mun höpinästä auennut
Voin kyllä heittää sen egr topicin linkin tähän vielä hetken päästä jatkoksi.
Edit. täs linkki siihen topicciin--->
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =4&t=15032