2008 Vectra 2.2 "Black Sapphire" | fiilistelykuvia!

Esittele Opel-projektisi tai autosi
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Re: 2008 Vectra 2.2 "Black Sapphire" | wax on - wax off

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

apache kirjoitti:Niin no, tässä autossa ei ole mitään sen kummempaa kuin se että omistaja osaa käyttää kameraa.
Reilu jätkä :hammer: :lol:

Rojektihan on vasta aluillansa, ja eiköhän se mopo kohta keuli enempiki :lol:
Kuva
-Roy-
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja -Roy- »

On komia peli pari kertaa livenä nähny vantaalla, ja kateellinen olen kaverin kameran käsittelykyvyistä! :thumbsup:
How low can you go?
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Eihän tossa vielä mitään kummoista olekaan, mutta kyllä se on omasta mielestä jo tähän mennessä näillä pienillä muutoksilla muuttunut rutkasti parempaan suuntaan orggiksesta (kyllä ne valssit ja tontitus tekee ihmeitä):

Kuva

Kuva

Vai eikö? :D

Ja vastahan tässä on alkuun päästy, kuten yllä mainittiin. Tarkoitushan tässä on vielä muutella tuota, oman maun mukaiseksi ja ihan vaan sen vuoksi, että erottuisi tuosta liikennemassasta :yes:

Ja mitä valokuviin tulee, niin mieluummin otan sen mukaan mitä kykenen hyviä ja edustavia kuvia kuin "perusräpsyjä". Tuossa alemmassa kuvassakaan ei oo mitään muuta ihmeellistä, kuin että auto on just pesty ja puunattu ennen kuvausta, horisonttia hieman kallistettu ja lisäksi kahdella salamalla valaisin noi vanteet kuten etukaaren heijastuksestakin voi päätellä (vinkkinä vaan, mikäli kuvausta harrastelet) ;)
Tuolla auton puhtaudellakin on suuri merkitys näyttääkö se hyvältä valokuvassa vai ei (varsinkin vanteet näyttävät nopeasti latteammilta paskaisina).

Pikkujuttuja niin valokuvauksessakin kuin auton laitossakin, mutta niistä yleensä se hyvä kokonaisuus syntyy :peukku:
Kuva
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

Juuri näin, eli auto on kuin kaupasta ulos ajettu, mutta kun kuvaaja osaa käyttää kameraa niin lopputulos näyttää paremmalta kuin maajussin kamerakännykän otokset.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Oonks mä kussu sun muroihin vai mikä on?
Kuva
marqus
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja marqus »

jeppe jääkarhu kirjoitti:Oonks mä kussu sun muroihin vai mikä on?
:lollis: Ei saatana!! Harmittaa?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Pienillä muutoksilla saa ihmeitä aikaan hienolta näyttää :peukku: Mitä tulee apache.sen kommentointiin niin 95% on pilkun nu..in..a/viisastelua/kritisointia....semmosta se on kun sulla ei oo volvo :lol:
J4NT3
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja J4NT3 »

jeppe jääkarhu kirjoitti:Oonks mä kussu sun muroihin vai mikä on?
Apaattisella mahtaa olla vulvassa joku kallis vika päällä niin pitää täällä vetää kauhee angst.. :D :lollis:
Zafira B 1.9 CDTI 120 -07
Ex: Astra G 2.0 DTI -02, Corsa A 1.0 TR -83
Juutas
OCF Member
OCF Member
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juutas »

En muuta sano kun että on hieno. Kateellisia vaan noi osa jostain syystä... :lollis:
Ja jätkä osaa kuvata! Saako kysyä että millaisella laitteistolla kuvaat? Meillä on pari järkkäriä mutta ei ne ihan tuohon taivu... :wink:
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16

"Acta Non Verba"
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

Olen mä kateellinen, kun en osaa kuvata noin hyvin :)
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 2008 Vectra 2.2 "Black Sapphire" | 5000K xenonit tilattu

Juutas kirjoitti:Ja jätkä osaa kuvata! Saako kysyä että millaisella laitteistolla kuvaat? Meillä on pari järkkäriä mutta ei ne ihan tuohon taivu... :wink:
Toki saa kysyä! Kyllähän tota "kuvauskalustoa" on jonkin verran kerääntynyt, osittain syytän siitä Ebayn ihmeellistä maailmaa :D Mut juu, runkona mulla on Canon EOS 7D (ja vanha EOS 450D) ja taas linsseinä sekalainen kokoelma Canonia ja Sigmaa:

- Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
- Canon EF 75-300mm f/4-5.6 II ("kittizoom" - "suttuzoom")
- Canon EF 50mm f/1.8 II (hintaan nähden mahtava kuvanlaatu!)
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
- Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC MACRO OS HSM ("yleislinssin" virkaa hoitamassa)

Ja koska tykkään noista "strobisti" / salamakikkailuista, löytyy yllä näkyvien lisäksi käsisalamoita neljä kappaletta, (Metz Mecablitz 50 AF-1 ja kolme "kiinasalamaa", Yongnuo -merkkisiä). Salamoihin on lisänä kiinan poikien edulliset radiotriggerit (YN RF-601) salamoiden kaukolaukaisuihin. Lisäksi on jotain filttereitä (ND, pyöröpolat), heijastinvarjoja, pieni softbox, telinettä, värigeelejä sun muuta pientä :lollis:

Kuviin lisäksi tarvittavat perussäädöt (valkotasapaino, terävyys, käyrät yms.) tai joskus reilummat kikkailut tehdään joko Photarilla tai Canonin DPP:llä (Digital Photo Professional).

Kaluston löytyy lisäksi semmonen mielenkiinto noidenkin asioiden itseopiskeluun ja kokeiluun (esim. valokuvausfoorumeista tämä on parhaita paikkoja oppia uutta IMO: http://photography-on-the.net/forum/)

Aikaa jos vaan olis enemmän käytettävissä, kun tuppaa tuo kuvailukin jääneen pikkusen vähemmälle nykyään. Että tällästä tällä kertaa :D
------------

Pistinpä tilaten tuollaisen Cobran xenonsarjan 5000K polttimoilla ja Canbus miniballasteilla. Toivottavasti tuossa C2 Vectrassa on lähivalot H7 -kannoilla, sillä sellaisena tuo satsi on tulossa :D Pääsee sitten juhannuksena asentelemaan xenoneita ja takavalojen kalvoja JOS ei juhannusjuhlinta vie mennessään :lollis:
Kuva
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Cobran xenoneita suosin itsekin ja tarkoitus olis syksyllä noihin 5000k valoihin siirtyä. Nyt paikallaan 4300k ja ovat liian keltaiset omaan makuun. Eikös tuossa h7 kanta pitäis olla. Pistäs kuva sit ku olet saanut valot paikalle, näkisi vähän miltä tuo 5000k näyttää.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

H7 kanta pitäis, ainakin tän foorumin mukaan, olla. Mä haluan just sellaset valkoiset valot, ei sinertävää eikä kellertävää ja vaikuttais siltä, että noi 5000K olis "puhtaimmat" valkoisuudessaan. Calibrassa mulla muistaakseni oli 6000K xenonit ja nekin toimi hyvin mut niissä oli tosiaan sellanen sinertävä sävy (jonka taas tuolloin halusinkin) :)

Laitan kyllä kuvia kun oon saanut valot asenneltua :yes:

Ai niin! Minkäslainen homma tuosta on irroittaa tuo etupuskuri?
Kuva
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

jeppe jääkarhu kirjoitti:H7 kanta pitäis, ainakin tän foorumin mukaan, olla. Mä haluan just sellaset valkoiset valot, ei sinertävää eikä kellertävää ja vaikuttais siltä, että noi 5000K olis "puhtaimmat" valkoisuudessaan. Calibrassa mulla muistaakseni oli 6000K xenonit ja nekin toimi hyvin mut niissä oli tosiaan sellanen sinertävä sävy (jonka taas tuolloin halusinkin) :)

Laitan kyllä kuvia kun oon saanut valot asenneltua :yes:

Ai niin! Minkäslainen homma tuosta on irroittaa tuo etupuskuri?

Mulla oli lyhyissä aluksi 6000k ja olivat hieman sinertävät. Nyt haluaisin ihan valkoiset valot. Pitkissä mulla on vielä 6000k 55 wattiset. Ne pitäis myös uudet ostaa. On muuten valoteho kohdillaan kun laitat vielä pitkiin 55wattiset. Tuosta c2 puskurin irrotuksesta en mene sanomaan mut c1:ssä riitti kun aukaisi kolme torxxia lokarin kaaresta ja vähän nyppäs puskuria sivulle. Sit sai umpion alimman kiinnitys pultin auki. Ei kai c2:ssa Sen pahempi tuo irrotus ole.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 2008 Vectra 2.2 "Black Sapphire" | 5000K xenonit asennettu

Tänään sain asennettua nuo xenonit kiinni. Etupuskurin ja umpioiden irroitus on oikeastaan aika helppo keissi, ens kerralla meneekin jo huomattavasti nopeammin tuo irroitus ja kasaus. Asennuksesta ei tullut otettua kuvia, mutta ballastit löytivät paikkansa umpioiden alapinnalta ja johdoille tein läpiviennin umpion reunaan, jolloin konehuoneesta ihmetellen ei näy mitään ylimääräistä xenoneihin liittyvää vaan kaikki on nätisti piilossa umpioiden alla / sivulla. Samalla vaivalla uusin kaikki polttimot (pitkät, parkit ja vilkut).

Cobran canbus -sarja ainakin vaikuttaa toimivan kuten pitääkin, mitään vikavaloja ei tauluun syttynyt eikä valot stroboile tms. Ainoa mikä oli, niin ensi sytytyksessä valojen värisävyt olivat erisävyisiä (toinen sininen ja toinen purppura), joten meinasin jo luulla että onko väärät tuikut sattunu mulle. Lämmettyään ne kyllä tasoittuivat tuollaisiksi aikalailla neutraalin valkoisiksi. Pitää vielä vahtailla ilmeneekö tuota värisävyjen muutoksia alkusytytyksissä uudemman kerran, vai oliko vaan joku uutuudenviba..

Muutama alivalottunut kuva noista lampuista, jotta valot käyvät paremmin kuvista ilmi:

Kuva
Kuva
Kuva

...ja yks fiilistelyn vuoks :D

Kuva

Pitää vielä tsekkailla optiikan kanssa noiden valojen suuntaukset tarkemmin. Lisäksi pitkiin tuli joku häikkä, sillä ne näyttää nyt päin p*rsettä:

Kuva

Kuskin puolen polttimoa koitin jo uudelleen irroitella & kiinnitellä, josko olis vaan ollu huonosti mutta ei vaikuttanut. Voihan se olla ihan polttimokin viallinen, joten pitää huomenissa kokeilla toisella lampulla (mulla oli pitkissä H1:set). Muutakaan en oikein keksi, sillä lyhyet ja pitkäthän on tuon korkeudensäädön suhteen samaa "kelkkaa". Onko kenelläkään ollut vastaavaa aiemmin?
Kuva
Vastaa Viestiin