t3mun 2.0T Vectra C1 -04 Facelift "OPC-line"MYYTY!

Esittele Opel-projektisi tai autosi
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: t3mun 2.0T Vectra C1 -04

Viesti Kirjoittaja t3mu »

No se laajakaistan kytkentähän meni sitte ihan nappiin. Ensin purin taas kaikki, rupesin kokeilemaan laajakaistaa. Kas eipä tullut mitään valoja mittariin, VITTU.
Ei käsitä koitettu suoralla virralla, herätteellä yms mutta ei ni ei. Pistin nyt mamasanille viestiä että miten tehää, pakkohan sen takuusee on mennä :banghead:
Mutta sitte vielä että toi ei toiminu ni auto päätti sytyttää kausauksen jälkeen ja vakiolambdan paikalle laiton jälkeen airbagin valon ja sitte vielä vitun vikavalon. On taas kyllä niin hyvä fiilis tän kaa että harvoin voi näin kivaa ollakkaan!!!
Mikä hauskaa vielä tekee ni oma op-com on vissiin paskana ni sillä ei voi edes lukea mikä vaivaa :banghead:
Timba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Timba »

Pystyykö vectralla tekemään poljintestin? Eli jarru ja kaasu pohjaan ja virrat päälle.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Timba kirjoitti:Pystyykö vectralla tekemään poljintestin? Eli jarru ja kaasu pohjaan ja virrat päälle.
Näköjään pysty, en tiiä mitä piti käyä mutta vikavalo vilkku hetken ja sit lopetti ja sammu kokonaa :D
Vielä jäi bägin valo mut sehän pitää testerillä nollata muutenki. Pitää selvittää mistä toi johtuu...
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt tuli P.Lanttolalta uudet käypäset kehät eteen, nyt saadaan siis eteenkin 9" vanne et:llä 23. Kuhan nyt saa purettua noi vanteet niin seuraavaks pitäis miettiä maalaamista. Kehiä en halua kiillotettuna kun ne ei kuitenkaan pysy siistinä kun niitä ei joka päivä jaksa pestä ja kiillottaa. Aluksi mielessä oli mustat kehät ja keskiö pronssilla tähän tyyliin:
http://kuvamaja.kuvat.fi/kuvat/Tapahtum ... G_8050.JPG

Mutta nyt on mieli vähän muuttunut, ei oikein natsaa mustat vanteet mustassa autossa. Antakaas ehdotuksia mitä noille nyt tehdään, mitään överiä ei kuitenkaa lähetä tekemään eli mitään räikeetä tuskin tulee??
zaptori
'Senator'
'Senator'

Re: t3mun 2.0T Vectra C1 -04 (vanteiden väritys ongelma)

Viesti Kirjoittaja zaptori »

http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-Phot ... 799xxx.jpg
tossa ois siistit :)
pakko mainostaa ko ite ollu tekeen pohjatöitä ja kaveri maalas :oops:
Käyttis -(z)- Astra g 1.6 16v -01
-(z)- Vectra C 2.8T V6 -06

Harraste: Nissan Stagea -99 2.5T 4wd
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Onhan ne joo, mutta
t3mu kirjoitti: Kehiä en halua kiillotettuna kun ne ei kuitenkaan pysy siistinä kun niitä ei joka päivä jaksa pestä ja kiillottaa.
mitään överiä ei kuitenkaa lähetä tekemään eli mitään räikeetä tuskin tulee??
zaptori
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja zaptori »

kehät jollain matta hopeella :) ei tarviis kiillotella.
Käyttis -(z)- Astra g 1.6 16v -01
-(z)- Vectra C 2.8T V6 -06

Harraste: Nissan Stagea -99 2.5T 4wd
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

t3mu kirjoitti:
Timba kirjoitti:Pystyykö vectralla tekemään poljintestin? Eli jarru ja kaasu pohjaan ja virrat päälle.
Näköjään pysty, en tiiä mitä piti käyä mutta vikavalo vilkku hetken ja sit lopetti ja sammu kokonaa
no eihän se toimi kun Saab trionic. taitaa vain boschin bokseissa toimia.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Alpha kirjoitti:
t3mu kirjoitti:
Näköjään pysty, en tiiä mitä piti käyä mutta vikavalo vilkku hetken ja sit lopetti ja sammu kokonaa
no eihän se toimi kun Saab trionic. taitaa vain boschin bokseissa toimia.
Mitä siitä ois pitäny tapahtua? Tosin eipä sillä enään merkitystä kun vikavalon sai nollattua kun päivitin op-comin ohjelman. Moottorin vikavalo oli lambdan lämmitys mikä ei nollauksen jälkeenkään syttynyt ja airbagin valo kerto että kuskin airbag jännite alhainen ja jännite korkea. Kai siellä joku piikki on ollut ku ei syttyny enää uudestaan.

Vielä pitäis yksi vanne tosiaan purkaa kun oli kaverilla kokeilussa ja sitten pitäisi maalia jo saada niskaan. Ainoa mikä tässä nyt mättää ni on tuo väri kun en osaa päättää :D
Tosta musta pronssi väristä en oikein tiiä mutta mitä mielessä muuta ollut niin:
-kokonaan mustat, on vaan vähän huono kun ei oikein erotu
-mustat huulet ja valkonen keskiö
-valkoset kokonaan
-musta keskiö ja valkoset huulet

Ei tässä tiiä mitä niille pitäis tehä :banghead: Pitäis opetella käyttämää tota photoshoppia ni sais jonku käsityksen ees miltä näyttää...
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

kiiltävän mustat keskiöt ja kiiltävän valkoiset kehät... toimii... :thumbsup:
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Mustat keskiöt ja oranssit lipat. 8)
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

omega 2.0turbo kirjoitti:kiiltävän mustat keskiöt ja kiiltävän valkoiset kehät... toimii... :thumbsup:
Tätä tässä on pähkäilty ja on kyllä vahvin vaihtoehto :ruoska:
Meinasin että vetäis raskaankaluston maaleilla niin vois pysyä vähän paremmin.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Nostellaas tätäki täältä.
Nyt on vanteet purettu ja viety maalattavaks. Vanteita purkaessa sattu pikku äksidentti ku edellinen omistaja oli liimannu vanteen keskiöt takakehiin ja vielä kehät sieltä pulttienvälistä kii ja sitte vetässy sauman nätisti kehien väliin :D No vedin sitte mattopuukolla polvilumpioon ja sairaslomaa nyt tää ja ens viikko ni on kerenny askartelemaa tässä...
Elikkäs nyt sain toimimaa sen laajakaistan, sytytti tosiaan vikavalon mitä en oo vielä jaksanu lukea. Luulen, että se on se lambdan lämmitys.
Vanteiden kehäpultit putsailin tänää sikamassasta, paskasta ja kierrelukitteesta ni on kivempi kasailla sitte ku vanteet tulee maalauksesta.

Kuva

Mittareille rupesin tekemää eilen mittari telinettä soittimen alle. Katotaan mitä siitäki tulee :D Nyt siis vasta haettu todella raa`alla kädellä muotoja :lol:

Kuva

Tossa hetki sitte tuli myös Irmscherin kopio maski ostettua ja pistin paikalleen. Saa nyt ollakkin hetken paikallaan että saa edes jotain näköä tohon pappalook talviasuun:

Kuva

Kuva

Tästä jatketaan, seuraavaks pitäis se vikakoodi selvittää ja tehä loppuun toi mittariteline.

E: Vikakoodin anto:
P0031-00 O2 sensor heater circuit low voltage (bank1 sensor1)
Eli lambdan lämmitys. Kun vikakoodin nollas ni ei enää sytyttänyt vikavaloa, mutta "vika" jäi tietenki vielä elämään sinne. Sitteku tarkemmin selasin noita livedatoja niin siellä oli kummanki lambdan lämmitys pois päältä ilmeisesti. Olivat muistaakseni "inactive" tilassa.

E2:syttyhän se vikavalo sieltä n. 2km ajon jälkeen :lol: Minkälaisella vastuksella sais huijauspiirin tehtyä?
marqus
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja marqus »

Pappa-look rules :D
Millä aineella putsasit nuo pultit törkystä?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Se oli jotain lem-kemin puhdistusspray hässäkkää. Sikamassat ainaki suli ihan silmissä, mutta muttereihin jäi paskaa vielä mutta eipä ne siellä vanteen sisällä mitään haittaa...
Vastaa Viestiin