Okei, kiitti tiiostasamsa87 kirjoitti:apusähis kirjoitti:Hei!
Onko tuo etutukivarsien vaihto millainen savotta oikein (aikaa ja tupakkaa palaa?)? Tuossa renkaita vaihtaessa huomasin, että epäsymmetrinen reikä ilmestynyt yläpuolelle tuki vartta apukuskinpuolelle...
Itse tukivarret oli oikein mukava vaihtaa kun ensin purin tieltä pois kaiken, koiranluut, tolpat, jarrut ja navan irti alapallosta. Ja oli muuten mukavan tiukassa pultit kun ei ollut pulttipyssyä käytössä.
Joskus t3mu:a autoin tukivarsien vaihdossa ja oli siinä aika murjominen kun tolppa ja navat oli paikoillaan, vaikka auto oli nosturilla.
Kaivelin vanhoja kuitteja sen verran että -06 vaihdatin korjaamolla ja veloittivat 2h työstä. Eli jos hommaat itse tukivarret ja viet vaihdettavaksi niin pääset varmasti helpoimmalla ilman verta ja kyyneliä![]()
Itse tilasin ebaysta tukivarret hintaan 63,70€ toimitettuna.
Omega B1 irmscher x20xev
Re: Omega B1 irmscher x20xev - Hitsaa,hitsaa ja jaksaa ja hitsaa
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
- Paska Omena
- OCF Member

Ei se mun mielestä ihan älytön homma ollu kun ite tein tuola parkkihallin lattialla, ja myös ilman pyssyä. Ite otin vaan alapallon irti navasta ja sit revin tukivarren pois. Kyllähän siinä hetken sai taiteilla että sen sai sieltä pois mutta kyllä mä sen mielummin ite teen kun maksan jollekkin siitä, eihän siinä loppujen lopuks tarvi kun 3 pulttia avata/puoli. + rengas tietystisamsa87 kirjoitti:apusähis kirjoitti:Hei!
Onko tuo etutukivarsien vaihto millainen savotta oikein (aikaa ja tupakkaa palaa?)? Tuossa renkaita vaihtaessa huomasin, että epäsymmetrinen reikä ilmestynyt yläpuolelle tuki vartta apukuskinpuolelle...
Itse tukivarret oli oikein mukava vaihtaa kun ensin purin tieltä pois kaiken, koiranluut, tolpat, jarrut ja navan irti alapallosta. Ja oli muuten mukavan tiukassa pultit kun ei ollut pulttipyssyä käytössä.
Joskus t3mu:a autoin tukivarsien vaihdossa ja oli siinä aika murjominen kun tolppa ja navat oli paikoillaan, vaikka auto oli nosturilla.
Kaivelin vanhoja kuitteja sen verran että -06 vaihdatin korjaamolla ja veloittivat 2h työstä. Eli jos hommaat itse tukivarret ja viet vaihdettavaksi niin pääset varmasti helpoimmalla ilman verta ja kyyneliä![]()
Itse tilasin ebaysta tukivarret hintaan 63,70€ toimitettuna.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
se taaempi pusla osaa ahistaa jos ei mahdu suorassa vetämään tukivartta pihalle.. 
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Ei se paha homma ole vaihtaa itse. Samalla siinä vaihtelee sitten myös raidetangonpäät jos niitä ei ole hetkeen vaihdeltu. Käy ostamassa pitkävartisen vääntimen niin aukeaa muuten pultti kuin pultti ilman ylimääräistä piereskelyä ja punnertamista. 
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Jatketaan tukivarsi kokemuksia vaikka sitten täällä jos on tarvetta.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=212132
Tänään kasasin takajarrut "uusilla" satuloilla ja levyillä. Satulat kyllä täytyi hiekkapuhaltaa ennen maalausta kun olivat niin kuppaiset.
Jarruputket ja ilmausnipat samaan vaivaan uusin.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=212132
Tänään kasasin takajarrut "uusilla" satuloilla ja levyillä. Satulat kyllä täytyi hiekkapuhaltaa ennen maalausta kun olivat niin kuppaiset.
Jarruputket ja ilmausnipat samaan vaivaan uusin.

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d

Tossa kohtaa on jo hyvä voittaja fiilissamsa87 kirjoitti:Jotain takaoven tekoa... Siinä oli muuten viimeiset hitsaukset![]()
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Re: Omega B1 irmscher x20xev
No nii. Hyvähän siitä vielä tuli!
Pääsee Liisan liukkaille sutia jäpöstelemään.
Pääsee Liisan liukkaille sutia jäpöstelemään.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Muutama kilo kittiä vielä ja sopivasti hiontaa ennen kuin maalausta voi suunnitella.. 

Aijai! Se on pyörillään taas
Tuli aika hyvä fiilis.

sehän on talven liukkaiksi ajos 
taitaa olla ruosteettomampi nyt kun uutena 
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Huomenna tarttis kokeilla kopan maalausta.. Etulokarit vedin jo aplarille
Katotaan mitä tosta kopasta tulee etää meneekö lokarit uuskis vai nou..
Ja en muista toista saman väristä omegaa nähneeni
Katotaan mitä tosta kopasta tulee etää meneekö lokarit uuskis vai nou..
Ja en muista toista saman väristä omegaa nähneeni

-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Re: Omega B1 irmscher x20xev _ 3.12 väriä päälle
Meinasin jo laittaa että ei se valkoses niin näy vaikka olis huonompikin pinta. Mutta kai siitä sitten jonku toisen värinen on tulos... 
Re: Omega B1 irmscher x20xev _ 3.12 väriä päälle
mites se aplarille? lämmitä maali vaikka pannuhuoneessa lämpimäksi nii menee notkeeksi nii saa vit*n hyvän pinnan
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut