P. Lanttola kirjoitti:Sama yhdistelmä käytössä, mullakin noita muita periä kyllä löytyy, dieseliin vaan ei ole nyt yhtään edes lukotonta olemassa.
Joo bensan perään sopii ihan hyvin 3.9 tai 3.7, jos ois enempi ruutia niin miksei vaikka se 3.45, mutta pitäis alkaa tehot jos kolmosella, että jaksais mennä.
MantaGsi kirjoitti:Mä en tiiä, et mikä mahtaa huippunopeus olla nykyisellä kombinaatiolla, 2.5TD+R25D+?? perä+ 235/40ZR18 kumit? 208km/h tolla on navigaattoriin ajettu. 110 vauhdissa (navin mukaan 107) ni kierroksia koneessa on noin 2250.
Harmittaa, kun nyt virittelyn jälkeen pärjää useimmille autoille kiihdytyksessä, mut sit ku mennään yli 200 vauhteihin, ni loppuu omegan koneesta kierrokset
Sitten vaan jostain b2:sta se y-perä 3.2x väleillä. Eiköhän tossa ole jo nyt se 3.45 välitys, jos ei ole vaihdettu. Taitaa olla vaan aika harvassa, ku ei edes Lanttolalla ole.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Mul on nyt sellanen ongelma, että mulla on tossa diisselissä se 3.45? lukoton perä, ja sit mulla on toisessa diisselissä 3000 24v senaattorin lukkoperä, välitystä en tiedä, olisko 3.9? ja sit vielä tuossa MV6 ompussa on lukkoperä, mikäs välitys siinä on?
MantaGsi kirjoitti:Mul on nyt sellanen ongelma, että mulla on tossa diisselissä se 3.45? lukoton perä, ja sit mulla on toisessa diisselissä 3000 24v senaattorin lukkoperä, välitystä en tiedä, olisko 3.9? ja sit vielä tuossa MV6 ompussa on lukkoperä, mikäs välitys siinä on?
MV6 on 3.7 tai 3.9.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Oliskohan mulla tuo 3,7 välitys omassa MV6 farkussa joka on alkuperäinen manuaalilaatikkoinen. Ainakin se sattuis hyvin noihin kierroksiin satkun vauhdissa(2450rpm vitosella).
On kyllä ihan tolkuttoman pitkä välitys tollaseen vajaatehoiseen...kakkosella menee pikkusen yli satkun ja kolmosella muistaakseni ~170km/h.
Missä Omegoissa on niitä 4,22 välityksiä? Jos jollakin löytyy sellainen perä lukolla ja haluaa harvemmalla välityksellä olevan tilalle, niin mulla olis mielenkiintoa tuollaiseen tiheämpään koska oma käyttö on suurimmalta osalta kaupunkiajoa.
omega16T kirjoitti:Oliskohan mulla tuo 3,7 välitys omassa MV6 farkussa joka on alkuperäinen manuaalilaatikkoinen. Ainakin se sattuis hyvin noihin kierroksiin satkun vauhdissa(2450rpm vitosella).
On kyllä ihan tolkuttoman pitkä välitys tollaseen vajaatehoiseen...kakkosella menee pikkusen yli satkun ja kolmosella muistaakseni ~170km/h.
Missä Omegoissa on niitä 4,22 välityksiä?
4.22 välitys on kaikissa muissa 2.2 bensoissa paitsi vm. -00 manuaalissa, tai siis Y22XE koneisessa manuaalissa, siinä on 3.9. Z22XE koneen kanssa on aina 4.22.
Lisäksi sellainen löytyy 2.6 V6 automaatista.
Ihan "pakko" ykkösellä koetin ja renkaat on 245/40-18 takana ja 225/40-18 eessä. Mistäs tiiän et mikä loota? ja autohan on 3.0mv6, automaatti. Ja kun ajaa 100km/h ni kierrokset on n:2400rpm/min
No se selittääki. En jotenki tullu ajatelleeks et se on vaihtoehto, ku iteltä vaihdoin pois.
Sittenpähän se onki 3.7 välitys. 3.9 jäis nopeus 82:een. Ja taas käytin vertailussa niitä 225-45r17 kumeja.
Edit. Todellinen nopeus @6500 rpm ja nuo 245-40r18 kumeilla ois 90km/h, eli menee kovempaa mitä mittari näyttää, olettaen, että on mittarista katsottu tuo 87km/h.