Keskustelua OCF:stä ja sen toiminnasta

Keskustelua tapahtumista sekä OCF:stä
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Keskustelua OCF:stä ja sen toiminnasta

Viesti Kirjoittaja ipa »

Timonen kirjoitti:
harza kirjoitti:En edes ollut noteerannut sitä että, ei jäsenet eivät pääse iltakemuihin, joten kaverini olisi jäänyt ulos. No onneksi ei jääty sitten ollenkaan...
Tietääkseni OCF-jäsenen kanssa pääsee sisään avec, oli se sitten mies- tai naispuolinen.
ei oo mittää aveceja
täysi-ikäiset "perheenjäsenet" maksaa 4€vuodessa rinnakkais jäsenmaksua.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

No kun itse olin tosiaan samaan aikaan toisen kerhon (jossa olen itse myös jäsenenä) vastaavassa tapahtumassa, niin sielläkin hallituksen valinta-pokaalit jaettiin vasta sunnuntaina puolen päivän aikaan ja jos oli sitä ennen lähtenyt pois paikalta, niin pokaalia ei olisi voinut voittaa vaikka olisi ollut kuinka tapahtuman hienoin auto. Tämä nyt ei liittynyt tähän OCF:n tapahtumaan, mutta vähän samankaltainen tilanne kuitenkin. Vain ne jotka ovat palkintojenjakoaikana paikalla voivat voittaa. Siis siellä toisessa ihan toisen kerhon järjestämässä toisessa tapahtumassa (sen kerhon summer party siis eli vastaava kyllä, mutta ei mitään nopeuskilpailua, vaan OCF:lläkin usein ollut hallituksen valinta), mutta periaatteessa muutenkin. Itsekin lähdin sieltä viime vuonna ennen palkintojenjakoa pois, joten vaikka olisi ollut hienoin auto, niin palkinnot menivät paikalla palkintojenjaon aikaan paikalla olleille. Toistan vielä kerran, että tämä siis eri tapahtumassa ja eri kerhon järjestämässä, mutta samantapainen tilanne kyseessä kuitenkin. Kukaan ei tuota ongelmana ole koskaan pitänyt ainakaan siellä.

Kalajoella tuli melkein aina virheitä tuloksissa, kun ei voi tietää jokaista autoa ja kuskia kauhean hyvin, yhtenä esimerkkinä tuo vectraTBO:n Vectran laittaminen väärään luokkaan (koko luokkajako oli oikeastaan turha) kun tiedoissa luki että Vectra A turbo ja tietenkin tästä oletti auton olevan nelivetoinen kun paperille kirjoitetusta listasta kauheassa kiireessä jossain auton takapenkillä istuessa ei heti tiennyt että juuri mikä auto se oli. Tuo oli oma mokani tuolloin, mutta se oli ikävää että sen virheen korjaaminen osoittautui mahdottomaksi.
Kaksi kertaa tosiaan ajanottajat eivät osanneet laskea ET:tä ja reaktiota yhteen saadakseen selville eliminaattorilähdön voittajaa (tai laitteissa ei ollut voittajan tunnistusta maalikennoissa). Toisella kertaa näistä olin itse kärsinyt osapuoli...
Kerran siellä oli kahdessa eri autossa sama numero ikkunassa, joka yllättäen aiheutti sen että palkinto tai eliminaattoripaikka meni väärälle autolle (en nyt muista oliko jompi kumpi vai molemmat).
Kaikkea melkein on tapahtunut.
Tänä vuonna FHRA:n EM-kisoissa meni ajanottolaitteet rikki ja taisi sielläkin olla joku vähän vihainen ja kyseessä oli sentään oikea mestaruuskisa eikä vain mikään testipäivä ja kesäbileet.

Mutta toisaalta arpajaisissakin tehdään yleensä niin, että jos ei voittaja-arpaa löydy niin arvotaan uusi arpa jos ei alkuperäisen voittaja-arvan omistaja ole paikalla.

Koitan itse koittaa ymmärtää sekä pettyneitä kun pokaali jäi saamatta kun ei ole ollut palkintojenjakohetkellä paikalla sekä järjestäjiä kun tiedän miten hektistä se homma voi olla ja myös on kun samalla yritetään pitää järjestelyitä hanskassa mutta pitää myös itse hauskaa eikä ketään ole palkattu hommaan.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

ipa kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
harza kirjoitti:En edes ollut noteerannut sitä että, ei jäsenet eivät pääse iltakemuihin, joten kaverini olisi jäänyt ulos. No onneksi ei jääty sitten ollenkaan...
Tietääkseni OCF-jäsenen kanssa pääsee sisään avec, oli se sitten mies- tai naispuolinen.
ei oo mittää aveceja
täysi-ikäiset "perheenjäsenet" maksaa 4€vuodessa rinnakkais jäsenmaksua.
Itse asiassa mä en itsekään ollut asiasta täysin varma ennen tätä viikkoa! Eli tapahtumien vain-jäsenille illanviettoihin voi tuoda avecin.

Muistaakseni noita uusia tyttöystäviä on useampikin tuonut tapahtumiin avecceina.
TobyR kirjoitti:Nykyisinkin jokainen voi tuoda avecina jonkun kaverinsa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Timonen kirjoitti:
Ha, ha, niin ei kai siinä mitään seuralaisen sukupuolta pitäis tutkia, varsinkaan OCF jäsenen.. :D
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

tursas kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
Ha, ha, niin ei kai siinä mitään seuralaisen sukupuolta pitäis tutkia.. :D
Meinaatko, että jos joku tois joskus ladyboyn? :lollis: :lollis:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

ata kirjoitti:No kun itse olin tosiaan samaan aikaan toisen kerhon (jossa olen itse myös jäsenenä) vastaavassa tapahtumassa, niin sielläkin hallituksen valinta-pokaalit jaettiin vasta sunnuntaina puolen päivän aikaan ja jos oli sitä ennen lähtenyt pois paikalta, niin pokaalia ei olisi voinut voittaa vaikka olisi ollut kuinka tapahtuman hienoin auto. Tämä nyt ei liittynyt tähän OCF:n tapahtumaan, mutta vähän samankaltainen tilanne kuitenkin. Vain ne jotka ovat palkintojenjakoaikana paikalla voivat voittaa. Siis siellä toisessa ihan toisen kerhon järjestämässä toisessa tapahtumassa (sen kerhon summer party siis eli vastaava kyllä, mutta ei mitään nopeuskilpailua, vaan OCF:lläkin usein ollut hallituksen valinta), mutta periaatteessa muutenkin. Itsekin lähdin sieltä viime vuonna ennen palkintojenjakoa pois, joten vaikka olisi ollut hienoin auto, niin palkinnot menivät paikalla palkintojenjaon aikaan paikalla olleille. Toistan vielä kerran, että tämä siis eri tapahtumassa ja eri kerhon järjestämässä, mutta samantapainen tilanne kyseessä kuitenkin. Kukaan ei tuota ongelmana ole koskaan pitänyt ainakaan siellä.
Hienoin ja nopein on eriasia. Hienoimman auton palkintoon vaikuttaa ihmisten äänet, mutta nopeuteen ei vaikuta vaikka 100 ihmistä sanois mitä tahansa, eli niinkuin jo kerran aiemmin sanoin niin ymmärrän minä sen että hienoimman auton pokaali menee kakkoselle jos ykkönen ei ole paikalla, mutta nopeimman ei.. Mutta minä jätän tämän keskustelun tältä osin tähän :D
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jos kilpailija lähtee vaikka rallikilpailusta ennen palkintojenjakoa ilman kilpailunjohtajan lupaa jää silloin palkinto saamatta.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ata kirjoitti:Kaksi kertaa tosiaan ajanottajat eivät osanneet laskea ET:tä ja reaktiota yhteen saadakseen selville eliminaattorilähdön voittajaa
Ei sillä reaktioajalla ole mitään merkitystä mihinkään eliminaattorissa eikä kyllä missään muussakaan eli sitä ei lasketakaan mihinkään vaan kun valo vaihtuu niin molemmat lähtee sen mukaan kuin reagoi vihreeseen ja ensin maalissa on voittaja. Jos nukkuu viivalla niin se on oma moka ja jos ei voima piisaa ohittaa herillä ollutta kuskia niin silloin on hävinnyt lähdön.

Ainut missä reaktioajalla on merkitystä, on nuo nykyiset ns. bracket-luokat joissa pudotuskaaviot tehdään reaktioiden mukaan eikä et:n perusteella niinkuin heads up-luokissa.
Todennäköisesti väärässä.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

omega16T kirjoitti:
ata kirjoitti:Kaksi kertaa tosiaan ajanottajat eivät osanneet laskea ET:tä ja reaktiota yhteen saadakseen selville eliminaattorilähdön voittajaa
Ei sillä reaktioajalla ole mitään merkitystä mihinkään eliminaattorissa eikä kyllä missään muussakaan eli sitä ei lasketakaan mihinkään vaan kun valo vaihtuu niin molemmat lähtee sen mukaan kuin reagoi vihreeseen ja ensin maalissa on voittaja. Jos nukkuu viivalla niin se on oma moka ja jos ei voima piisaa ohittaa herillä ollutta kuskia niin silloin on hävinnyt lähdön.

Ainut missä reaktioajalla on merkitystä, on nuo nykyiset ns. bracket-luokat joissa pudotuskaaviot tehdään reaktioiden mukaan eikä et:n perusteella niinkuin heads up-luokissa.
Jos vaikka molemmilla on samat ajat ja nopeudet, niin nukkunut tulee todennäköisesti myöhemmin maaliin ja häviää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Keskusteua OCF:stä ja sen toiminnasta3

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

omega16T kirjoitti: Kun ei tuolla osa porukasta saa edes kysytyksi foorumin nimimerkkiä muilta niin tuskimpa sen enempää kyselis jäsenyyttäkään jos vaan Opelilla tulee paikalle. Silloin tuskin pystyy kenestäkään sanomaan käytöksen perusteella onko jäsen vai ei. Jos vastaat kyllä, niin sulle olis hyvä testi ollut silloin kun Mikkelissä oli isompi tapahtuma ja itte olin paikalla ilman jäsenyyttä. Ihan yhtälailla heiluttiin kännissä munasillaan pitkin illanviettoaluetta erään nimeltä mainitsemattoman jäsenen kanssa. Yllättävää kyllä, niin vain minusta muistettiin jauhaa paskaa selän takana tuolla jäsenpuolella...tiedät kyllä varmasti missä topicissa :wink: :no:
Että sellainen yhteishenki siellä kyllä on.
Niin, millainen yhteishenki jäsenpuolella on? :P

Muistan tuon tapauksen ja siitä silloin mietittiin, että poistetaanko viestit ennenkuin saat jäsenoikeudet vai jätetäänkö myös sun nähtäväksi.
Viestit jätettiin, eikä niitä salattu poistamalla näkyvistä. Itsekin olit tyytyväinen, että jätettiin. :)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

omega16T kirjoitti:

Niin siis säännöissä sanotaan vain että se voittaa eliminaattorissa kumpi ylittää ensin maaliviivan siellä varttimailin päässä. Yleensä tämä ilmaistaan vilkkuvalolla tms. vielä että yleisökin näkee kumpi on voittaja. Tässä ei siis ET:llä ole sinänsä mitään merkitystä eikä reaktiollakaan, MUTTA käytännössä siis voittajalla on noiden summa pienempi kuin häviäjällä jos on lähdetty samalla valolla ilman handicappia.

Tuossa tapauksessa missä itse putosin väärin perustein silloin aikoinaan Kalajoella kilpakumppani nukahti viivalle, ja minä lähdin paremmilla reaktioilla liikkeelle, kilpakumppani ei saanut kiinni vartin matkalla ja minä ylitin maaliviivan ensin, mutta kilpakumppanin ET oli pienempi kun auto oli nopeampi ja ero oli tullut siitä että hän nukkui viivalla ja lähti liikkeelle myöhemmin. Ja sitten ajanottajat katsoivat vain ET:tä ja pistivät hänet jatkoon eliminaattorissa sääntöjen vastaisesti... Siis viivalla nukkunut jolla ei voima piisannut päästäkseen ohi ensin lähteneestä julistettiin lähdön voittajaksi sillä perusteella että ET-aika oli parempi, vaikka sillä ei ole merkitystä ja jälkeenpäin siis tuloslistoista pystyi toteamaan sen hitaan reaktion joka todisti että maaliviivakin oli ylitetty jälkeenpäin, mutta tätä ei suostuttu korjaamaan... oli siinä vähän kumma fiilis kun oli panostanut reaktioihin ja nähnyt maaliviivalla kun toinen auto on takana ja sitten ei päässyt jatkoon. Ja kaiken lisäksi jotkut jotka eivät ymmärrä koko lajia alkoivat sitten "naljailla" siitä että joku yleensä tietää mitä tarkoittaa reaktio, koska jos ei aja koskaan punavaloa, ei ole edes yrittänyt lähteä nopeasti. Se taktiikka toimii VAIN qualificationissa tai jos on TODELLA nopea auto ettei tarvitse välittää reaktioista.

Mutta aina ne menee pieleen jonkun mielestä jos yritetään kiihdytystä järjestää... itse olen ollut mukana sekä ajamassa että tuloslistoja sotkemassa... ehkä on parempi ettei kiihdytyksiä järjestetä jatkossa ollenkaan niin ei voi mennä sitten pieleenkään, paitsi korkeintaan pelkkänä aika-ajona ilman pokaaleita. En minä vaan tiedä. Show & Shinestä oli minulla kovat odotukset, se olisi ollut toisenlaista vastapainoa vähän erilaisella painotuksella, mutta ei sekään ketään sytyttänyt, joten ei sitäkään varmaan järjestetä uudestaan, multa meni ainakin maku.
|vectraman|
OCF Member 2021

ehkä on parempi ettei kiihdytyksiä järjestetä jatkossa ollenkaan niin ei voi mennä sitten pieleenkään
Joo ei muutako kiihdyttelyt pois vaan ja samantien koko partyt jättää järjestämättä jos ainoa vaihtoehto ongelmien ilmetessä on lopettaa koko homma eikä voida edes harkita jonkinlaista muuta muutosta asioihin, lisää väkeä järjestämään tapahtumaa, avoimempia tapahtumista yms. järkevämpää :roll: Ainiin anteeksi minun ei pitänyt enää kommentoida tänne.. :lollis: Jotenkin vaan kumma, joka kerta kun jostain vähän negatiivista sanaa tulee tai ei muuten vain välttämättä onnistu niin heti ollaan koko homma lopettamassa, ei pieni ihminen voi ymmärtää :bonk:
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

ata kirjoitti:
ehkä on parempi ettei kiihdytyksiä järjestetä jatkossa ollenkaan niin ei voi mennä sitten pieleenkään, paitsi korkeintaan pelkkänä aika-ajona ilman pokaaleita. En minä vaan tiedä. .

Tämähän se on helppoa, kun ei tee mitään ei tule virheitäkään. Miksi tänävuonna palkintojen jakamisesta vastanneiden on niin vaikea tunnustaa että pieleen meni? Olette jo aika monta vuotta reenannu, niin luulis jotakin jo opitunkin. Mutta jos asenne on tuo, "vika ei ole meissä" niin ei kait se mene jakeluun... :roll:

En käsitä miten se oli niin vaikeaa tuollakin asiaa kunnolla järjestää, kun senssit oli jo valmiina, ei tarvinnut niistä välittää. OIisi tarvinnut vain sopia järjestäväntahon kanssa aikataulu milloin ajetaan eliminaattori, milloin poltetaan kumia ja monelta jaetaan palkinnot. Mutta ku ei, edes mitään aikatalua tapahtumalle ei ole ilmoitettu, niin porukka vain hissuksiin valui pois pelipaikoilta. Ja esim minä jäin sinne hieman huulipyöreänä ihmettelemään kun väki vaan katos, eikä sitä eliminaattoria sitten ajettukkaan. :what: Ja kuminpolttokin tuli niin saatanan äkäseen eteen, että kumetkin jäi vaihtamatta, eikä omegan lukko jaksanu 275 kumia... :D
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Nää, noihin kiihdyttelyihin pitää vaan tulostaa muutamia kymmeniä kappaleita "sääntöjä" joista käy ilmi kuinka "voittaja" valitaan tai palkitaan.
Jokaiselle kiihdyttäjälle paperi käteen ennen ajoa.

Ei nyt mun korvaan ainakaan kuulosta oikealta, että säännöistä ruvetaan neuvottelemaan sen jälkeen, kun kisa on jo ohi.
Saati se, että oletetaan kaikkien tietävän säännöt. :)

Periaatteet paperille ja kaikkien osallistuvien tiedoksi etukäteen.

Josta päästään siihen, että kohta alkaa ryysis kun kaikki haluais kirjoittaa juuri omanlaisensa säännöt. :lollis:
Mutta onhan se tietysti perseestä, jos kilpaillaan vaikka leikkimielellä ja säännöt ei ole selvillä. :P
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
|vectraman|
OCF Member 2021

No säännöissä ei ainakaan tossa kiihdyttelyssä ollut epäselvää, nopein auto voittaa eikä otettu ollenkaan reaktioaikoja yms.. Yksinkertaisesti se jolla oli kovin kiire maaliviivan yli niin voittaa ja Ascona vetäsi parin vedon jälkeen jo 12.9xxsek ajan ja paras tais olla 12.7xxsek ja tuo Omega taisi ajaa 13.xxx parhaillaan, jääkö tuossa enää epäselvyyttä kenelle palkinto kuuluisi.. Ihan sama onko leikkimielellä vai ei, ei niitä pokaaleja muuallakaan "häviäjille" jaeta, edes leikkimielellä :D
Vastaa Viestiin