Keskustelua OCF:stä ja sen toiminnasta

Keskustelua tapahtumista sekä OCF:stä
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Keskusteua OCF:stä ja sen toiminnasta3

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jos minä joskus meen naimisiin ni jokainen saa tuoda omat pussikaljat mukanaan.

Mut asiaan...mulle nää kaikki foorumilla vähänkään enemmän kirjoitelleet on ihan yhtä paljon kerholaisia kuin jäsenmaksun maksaneetkin...no, okei; ne on vaan foorumilaisia mut ihan sama kuitenkin. Kuten jo sanoin, niin tapahtumissa käyneenä tiedän että sinne tulee edelleenkin porukkaa jotka tulee sinne pelkästään ryyppäämään eli ovat kännissä paikalle tullessaan ja samaas kunnossa poistuessaankin ja se on mulle ihan okei. Itte oon ollu aina selvin päin niin kauan kuin on jotain autoiluun liittyvää nähtävää tai suoritettavaa ollut ja alottanut sen jälkeen vasta illan vieton. Silti on välillä lipsahtanut ylikunnon puolelle siinä missä monilla muillakin. Niin kerhon bileissä kuin muissakin autoiluun liittyvissä tapahtumissa. Melkein voisin sanoa että olen käynyt useammassa tapahtumassa kuin sinä olet myynyt autohifiä yhteensä :lollis:
No läppä, ei herneitä.

Edelleenkään en ymmärrä sitä että mikä tekee eron jäsenen ja ei jäsenen välillä siinä että ryyppää tai haastaa riitaa. Ei yhtään mikään. Kannattaa oikeasti käydä tapahtumissa toteamassa tilanne millaista yhteen hiileen puhaltamista se on aamuyöstä. Saatat huomata että jos leirialueelle sattuu joku ulkopuolinen henkilö, paitsi nainen, niin ihan perus nakkikoppi meininkiä se siinä vaiheessa on vaikka kuinka porukalla on jäsenkortti taskussa. Vai meinaatko että kerhon jäsenyys muuttaa ihmistä niin paljon että automaattisesti osaa käyttäytyä siinäkin vaiheessa kun överikännissä itsekontrolli pettää?

Kun ei tuolla osa porukasta saa edes kysytyksi foorumin nimimerkkiä muilta niin tuskimpa sen enempää kyselis jäsenyyttäkään jos vaan Opelilla tulee paikalle. Silloin tuskin pystyy kenestäkään sanomaan käytöksen perusteella onko jäsen vai ei. Jos vastaat kyllä, niin sulle olis hyvä testi ollut silloin kun Mikkelissä oli isompi tapahtuma ja itte olin paikalla ilman jäsenyyttä. Ihan yhtälailla heiluttiin kännissä munasillaan pitkin illanviettoaluetta erään nimeltä mainitsemattoman jäsenen kanssa. Yllättävää kyllä, niin vain minusta muistettiin jauhaa paskaa selän takana tuolla jäsenpuolella...tiedät kyllä varmasti missä topicissa :wink: :no:
Että sellainen yhteishenki siellä kyllä on.

Se nyt olis kuitenkin hyvä olla vaatimuksena että tulee edes merkkikerhon tapahtumaan kyseisen merkin autolla, eiköhän se riitä sisäpiiriläisyyteen kelpaavaksi. Olkoonkin ostanut sen vaikka vaan siksi että pääsee kännäämään, ihan sama.
Ootko siis vakavissasi sitä mieltä että Saksan Opelkinkereidenkin jälkeen kaikilla on ihan paskan maku suussa vain siksi että siellä on porukkaa ihan vitusti ja vähän ylikin. Itte ainakaan en ehtis edes kännäämään jos OCF:n partyissa olis edes puolet siitä kaluston määrästä. Ihmisiäkin olis silloin pakko olla paikalla aika paljon koska ei nää vielä niin kehittyneitä ole(onneksi)että osaisivat ilman kuskia tulla paikalle.
Totta kai isommassa porukassa tulee suhteessa enemmän järjestyshäiriöitä mutta melkoisessa usvassa elät jos kuvittelet että jäsenkortti erottaa hyvin ja huonosti käyttäytyvät.
Todennäköisesti väärässä.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Offtopic

|vectraman| kirjoitti:Minä tiedän useamman jotka eivät lähde sen takia kun partyt EI ole Kalajoella, ja tiedän myös monta jotka olisi 110% lähdössä pää kolmantena jalkana partyille jos ne olisi Kalajoella, aina sieltä joku jää sijainnin takia pois oli ne missä vain.. En olisi nyt itsekään lähtenyt jos nuo partyt olis ollu jossain muualla kuin Pudasjärvellä. Mä en ymmärrä mikä siellä voi niin kovasti pistää hanttiin siellä Kalajoella kun kuitenkin kaikki muut siellä tulee toimeen ja joka vuosi vaikka mitä suuria tapahtumia ilman sen kummempia valittamisia :what:
Tästä täytyy kyl sanoo sen verran että Pohjois-Suomen poukka ei tuntunut sisäistävän sitä että Kalajoen pois jäänti ei ollut Etelän vetelien suunnitelma pitää partyt lähempänä vaan vieläkin joutuu ajoittain tuota syytä kertomaan uudelleen ja uudelleen. Silti törmää edelleenkin samaan syytökseen ajoittain. No, onneksi suurin osa porukasta on kai sen jo ymmärtänyt ja sama porukka tulee myös bileisiin, oli ne missä tahansa.
Voin antaa vinkkinä että jos et edelleenkään ymmärrä Kalajoen boikotoinnin syytä, niin käytä hakua...vastaus löytyy kyllä.

Jos lompakko antaa myöten niin tulen ensi vuonnakin, oli ne missä asti tahansa. Ihan yhtä pitkä matka täältä on sinne kuin sieltä on tänne. Ei haittaa, mulla on sellainen auto millä tykkään ajella pitempiäkin matkoja kun ei tuo lompakko rajoittaisi liikkumista...ja ei, se ei sisällä niin paksua nippua seteleitä että liikkuminen olisi sen takia hankalaa :lol:
Mutta voin jo tässä vaiheessa sanoa etten varmasti tule Suomussalmella tai mihinkään, edes viereiseen kaupunginosaan jos tarjolla on Killroyn ehdotuksen mukaista ohjelmaa. Ei mulla teatteria vastaan mitään ole, päin vastoin vaan autokerhon kokoontumisiin meen autoihin liittyvien tapahtumien takia, sotaan, taiteeseen ja kulttuuriin liittyvät jutut sitten erikseen jos niitä koen tarvitsevani.
Killroy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Killroy »

No joo, en herneitä todellakaan vedä. Mut olis asiallista, jos kaikki ajtteleis noin, niinku sinä. Olis ihan oikeesti mukava kyllä, jos olis paljon porukkaa ihmettelemässä ja äplistelemässä keskenään. Ja toivottavasti asiat toimis noin. Vaan ku minä oon niin skeptinen luonne. Mut pittää järjestää niitä tapahtumia, ja pittää kokkeilla kaiken näkösiä variaatoita. Eihän sitä muuten tiedetä, et mikä toimii. Mut pääasia, että OCF elää, ja voi hyvin! -(z)-
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

rakentavaa keskustelua OCF tapahtumista offtopic osiossa..... :no:
kannustaa suuresti tekemään vapaaehtoistyötä kerhon/jäsenistön hyväksi

tai no mitäs muutamasta valittajasta :banghead:

onneksi teen myös työtä josta luulen saavani palkkaa.....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Niin...eihän semmosta hommaa pidä tehdä mistä ei tykkää.

Olisko keskustelu aiheeseen liittyvistä hyvistä ja huonoista puolista suvaitumpaa jos siitä keskustelunkohteena olevasta hommasta sais palkkaa? Pitäiskö noin yleisestikin asioiden jatkua aina samaan malliin vaikka asioissa vois olla vaihtoehtoja? Omasta mielestä ei sllä muuten jouduttais edelleenkin rälläköimään ja hitsaamaan ruosteisia Ooppeleita kynttilän valossa koska kukaan ei olis keksiny roikkalamppua.

Jäseniksi kuulumattomien on hiukan hankalaa keskustella aiheesta sille varatussa keskusteluketjussa.
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

omega16T kirjoitti:Niin...eihän semmosta hommaa pidä tehdä mistä ei tykkää. Koita nyt kuitenkin päättää valittaako kaikki vai vaan muutama :lol:

Olisko keskustelu aiheeseen liittyvistä hyvistä ja huonoista puolista suvaitumpaa jos siitä keskustelunkohteena olevasta hommasta sais palkkaa? Pitäiskö noin yleisestikin asioiden jatkua aina samaan malliin vaikka asioissa vois olla vaihtoehtoja? Omasta mielestä ei sllä muuten jouduttais edelleenkin rälläköimään ja hitsaamaan ruosteisia Ooppeleita kynttilän valossa koska kukaan ei olis keksiny roikkalamppua.

:roll: onko sinulla käsitys että kerhon toimintaa ei haluta tai yritetä kehittää??
mä taidan olla pöhlö
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

timok kirjoitti:

:roll: onko sinulla käsitys että kerhon toimintaa ei haluta tai yritetä kehittää??
Kieltämättä tuollainen on ajoittain käynyt mielessä. Itseasiassa useammankin kerran.

Muoks. Tai ei oikeastaan slltä ettei haluttais tai yritettäis vaan lähinnä siltä että on tahoja jotka kommenteillaan tuovat esiin etteivät koe sitä tarpeelliseksi. Jos kerhoon kuulumattomien foorumin käyttäjien ideat jätetään huomioimatta tuohon tyyliin niin heistä tuskin saadaankaan koskaan jäseniä. Silloin on turha kieltää noita syytöksiä tietystä sisäpiiristä tai sisäsiittoisuudestakaan. Osa ei jäsenistä on kuitenkin on joskus ollut jäseniäkin.
Hyvinkin usein jäsenienkin ehdottamia, kannatusta saaneitakin ideoita on nimenomaan tyrmätty ns. vallassa olevien taholta kommenteilla tyyliin että tehkää itte jos kerran osaatte paremmin tai viitattu vapaaehtoisena tehtäviin hommiin jos jostain jonkun mielestä huonosti hoidetusta asiasta joku erehtyy maintsemaan.
Killroy
OCF Member 2020

omega16T kirjoitti:
timok kirjoitti:

Kieltämättä tuollainen on ajoittain käynyt mielessä. Itseasiassa useammankin kerran.

Hys nyt. Anteeksi jos minä Olen antanut vaikutuksen että valittaisin. En todellakaan. Ymmärrän, että vaikuttajatahot tekeevät hommaa harrastuksena, ja omalla vapaa-ajallaan. Kuin myös minä teatteria. (sillä erotuksella että päivät palkalla, ja illat harrastuksena) En tosiaankaan halua kitistä, enkä varsinkaan olis valmis hyppäämään puikkoihin jos niitä tarjotais. Te ihmiset siellä puikoissa teette hyvää työtä. Siis ihan oikeasti nostan hattua Esim. timok.lle että se viitsii ja että se jaksaa.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
Killroy
OCF Member 2020

omega16T kirjoitti:Jäseniksi kuulumattomien on hiukan hankalaa keskustella aiheesta sille varatussa keskusteluketjussa.

No kannattanee liittyä jäseneksi jos siellä haluaa Bamlata.
Tai jäsenet kirjoittakoon ajatuksensa kaikkien kuuluville vaikka offtopikkiin, jos siltä tuntuu.
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

näinhän se menee, jotain kun yrittää tehdä, se on aina jonkun mielestä päin persettä tehty :lol:

omalta osaltani tästä ei enempää, täytyy jatkaa duunia että pääsee aamulla pakkaamaan kerhotuotteita postin vietäväksi jäsenille/ei jäsenille..... :bye:
mä taidan olla pöhlö
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Jos kerhon kehitystä koskevaa keskustelua halutaan rajoittaa avoimella puolellakin tuohon tyyliin niin tuskin kenelläkään on kiinnostusta liittyä jäseneksi vain sen takia että ei saisi jäsenenäkään tuoda esiin negatiivisia asioita koskevia keskusteluja.
Vallassa olevienkin on syytä muistaa että jokainen foorumin käyttäjä on potentiaalinen hallituksen jäsen. Siksi kannattaa ottaa heidänkin mielipiteensä huomioon vaikka ne aina eivät olisikaan pelkästään positiivisia.

Se täytyy sanoa että tietyissä asioissa kerho on mennyt eteenpäin ja niistä olen ainakin itse myös antanut kehuja sekä positiivista palautetta tuolla jäsenille tarkoitetulla puolella. Kuitenkaan nuo asiat eivät riitä pelkästään jos jäsenmäärä on tarkoitus kasvattaa tai edes pitää ennallaan tulevaisuudessakin. Jo pelkästään FB on aika kova haastaja keskustelualustana ja johan sielläkin on noita tapaamisia alettu puuhailla ilman että kukaan niihin osallistuva on maksanut jäsenmaksuja mihinkään suuntaan. Juuri parhaillaanhan on poliisillakin tutkittavana tuo iso kokoontuminen oliko joku tehnyt jotain laitonta sen järjestämisessä. Samaa kaavaa noudattaen helposti homma etenee tulevaisuudessa enemmänkin saman henkisten suhteen, oli harrastus mikä tahansa jos merkkikerhot eivät tee itseään houkuttelevammiksi.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

timok kirjoitti:näinhän se menee, jotain kun yrittää tehdä, se on aina jonkun mielestä päin persettä tehty :lol:

omalta osaltani tästä ei enempää, täytyy jatkaa duunia että pääsee aamulla pakkaamaan kerhotuotteita postin vietäväksi jäsenille/ei jäsenille..... :bye:
Näin on, paitsi en kyllä muista että kukaan tapahtumissa mukana ollut olis sieltä palatessaan antanut negatiivista palautetta siitä että tapahtumat olis ollu ihan päin persettä järjestetty. Taitaa ainakin 105 prosenttisesti tulla kehuja heti kotiin tai foorumille päästyään :P

Tuo oli muuten mulle ihan uus tieto vielä vähän aikaa sitten että kerhotuotteita saa ostaa muutkin kuin jäsenet. Sikäli se on vähän outoa että noita kerhotarroja voi ostaa kuka tahansa ja liimata autonsa laseihin antaen ymmärtää olevansa kerhon jäsen vaikka ovat hankkineet sen ihan sen hienon ulkonäön takia eikä jäsenyydestä tietoakaan. Mitenkähän mahtaisi esim. tietyt moottoripyöräkerhoilla imagond´sa hankkineet kaverit suhtautua asiaan jos yht äkkkiä huomaisivat että heidän tunnuksillaan varustettuja liivejäkin alkaa näkyä joka toisen karvaisen wannabe-motoristin ja baaribaikkerin päällä...
Juu, ei tarvi edes vastata sillä tiedän että eivät pitäisi ajatuksesta koska ovat käyneet kieltämässä ihan henkilökohtaisestikin samoja värejäkin kerhotunnuksissaan käyttäviltä normaalisti prätkiä harrastavilta kavereilta värien käytön. Vaihtoehdot ovat olleet vähissä.

Olisko kerhonkin syytä painattaa myyntiin ei-jäsenille tarkoitettuja OCF:n kannattajajäsen tarroja :lol:
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Keskusteua OCF:stä ja sen toiminnasta4

omega16T kirjoitti:Jos kerhon kehitystä koskevaa keskustelua halutaan rajoittaa avoimella puolellakin tuohon tyyliin niin tuskin kenelläkään on kiinnostusta liittyä jäseneksi vain sen takia että ei saisi jäsenenäkään tuoda esiin negatiivisia asioita koskevia keskusteluja.
missäkohtaa on rajoitettu keskustelua kerhon kehityksestä??
omega16T kirjoitti: Vallassa olevienkin on syytä muistaa että jokainen foorumin käyttäjä on potentiaalinen hallituksen jäsen. Siksi kannattaa ottaa heidänkin mielipiteensä huomioon vaikka ne aina eivät olisikaan pelkästään positiivisia.
:lollis: vallassa :lollis: kaikki mielipiteet otetaan huomioon enemmän tai vähemmän...
olihan viime kesänä/syksynä kyselykin johon tuli vastauksia huimat 10kpl

edit.
oho, mähän oon tunnin myöhässä aikataulusta kun jäin tähän eikan kanssa vääntämään :lol:
mä taidan olla pöhlö
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mees nyt jo Timppa jatkamaan tätä sinne rekan koppiin ettei tuu sanomista niiltä toisiltakin jotka sulle sentään ovat maksavinaankin jotain siitä hommasta. Muuten sulla on kohta todella paljon aikaa tehdä näitä talkootöitä :lol:

No mut hei...sinähän oot käyttäny tuonkin tunnin kerhon eteen käymällä keskustelua joten siitä hyvästä...ööö...seven points :thumbsup:

Ei keskustelua olekaan rajoitettu kovinkaan paljon mutta kuka sitä haluaa jatkaa tai kuinka moni viitsii edes tuoda mielipiteitään esiin, ainakaan negatiivisia kun joka kerta vastauksena on se sama että tätä tahdään vapaaehtoispohjalta silloin kun ehditään tai huvittaa.

Eikös hallituksella ole yleensä jonkunlainen valta päättää asioista mut täytyis myös muistaa että eduskunta esittää päätettävät asiat. Eduskunnassa olevat taas yrittävät täyttää tavallisen rivikansalaisen toiveita ja tarpeita joten tällä kaavalla ajateltuna... :hypocrite:
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Minun kirjoituksista ei kannata ainakaan hermostua. Minulla ei ole tarkoitus mollata kerhoa tai sen hallituksen toimintaa, mutta olen varmaan jotenkin jäänyt vähän tynnyrin sisään piiloon kun en oikeasti ymmärrä joitakin asioita ollenkaan miksi ne on niin miten on, mutta pitänee koittaa kaivella sitä tietoa tuolta topicien syövereistä :)
Vastaa Viestiin