Kestäähän ne aikansa tottakai, mutta varmemmin kone säilyy hyvänä, kun ne vaihtaa kestävämpiin =)^baxxter^ kirjoitti:Tuli käytyä pienellä testilenkillä tällä Gastmalla ja voin kertoo ,että mulle samanlainen kiitos.rampuli kirjoitti:itse en ole vielä tehny imusarjaa... mutta tossa pari kuvaa omasta moottorista.Lusben kirjoitti:haluaisko joku kertoa vaikka yv miten olette tehneet ite tuon imusarjan?? kuvien kera kiitos..
PS. onneks kaupasta saa noita imusarjoja vielä...
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=1
Eipä oma turbo asconakaan nostanu niin leveää hymyä kuin tämä vehje.![]()
![]()
Ja ihan paskan jauhantaa on että vakio kanget+männät ei kestä yli 7200rpm.. Paukkuakin löyty aikasemmalla setupilla 2xx.. pian tulee päivitetyt tehot kunhan auto saadaan hariselle.
x20xev/22xe koneen virittäminen.
Re: x20xev koneen virittäminen.
297 hv:ta turbossa kestäny 5 vuotta... et silleeFr0zn kirjoitti:Kestäähän ne aikansa tottakai, mutta varmemmin kone säilyy hyvänä, kun ne vaihtaa kestävämpiin =)^baxxter^ kirjoitti:Tuli käytyä pienellä testilenkillä tällä Gastmalla ja voin kertoo ,että mulle samanlainen kiitos.rampuli kirjoitti:itse en ole vielä tehny imusarjaa... mutta tossa pari kuvaa omasta moottorista.Lusben kirjoitti:haluaisko joku kertoa vaikka yv miten olette tehneet ite tuon imusarjan?? kuvien kera kiitos..
PS. onneks kaupasta saa noita imusarjoja vielä...
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=1
Eipä oma turbo asconakaan nostanu niin leveää hymyä kuin tämä vehje.![]()
![]()
Ja ihan paskan jauhantaa on että vakio kanget+männät ei kestä yli 7200rpm.. Paukkuakin löyty aikasemmalla setupilla 2xx.. pian tulee päivitetyt tehot kunhan auto saadaan hariselle.
No entäs vapari...?
Perustele vanat... Mitä oikeesti eroo XEV ja XER: moottorilla.Tuomas kirjoitti:Onhan siinä OPC-koneessa isommat venttiilitkin.
Kuis paljon isommat venat laitat XEV:n kun XER:n kanteen, jos kansi on sama
Suurin ero taitaa tulla keveenmästä ala-kerrasta, nokista, ohjelmasta ja männistä...
No auttaako ne pelkät wisekot?? tai Eaglet??? niilläkö ne tehot otetaan...?
Nyt sitten laskeen venttiilin vitauspinta-alaa XE vs. XEV? paljonko ero on? kuinka paljon paskempi XEV on..
Millä ennakoilla noita vakio paskoja ajetaan
Millä ajotuksilla noi XEV:eet on
Plus et mitenkä noi kanavat XEV:eessä???? vituiks liian avarat imu-puolella ja pako ahistaa.
Plus et täällä esitetään kaikkia XXXXX:n staattisia virtauspenkki mittauksia, jolla ei ole mitään tekemistä dynaamisen virtauksen kanssa..
ITSE OLEN TYYTYVÄINEN OMAAN XEV:HEN... VAKIO MÄNNÄT+VEIVIT+TILAUS-NOKAT+JENVEY 45mm+DTA+MARTELIUS ja LOPPUTULOS yli.200hv:ta
+EIKUN SEURAAVASSA TAMPEREEN MEETISSÄ IHMETTELEEN TAI 19.7 HARISELLE
rampuli kirjoitti:Perustele vanat... Mitä oikeesti eroo XEV ja XER: moottorilla.Tuomas kirjoitti:Onhan siinä OPC-koneessa isommat venttiilitkin.
Kuis paljon isommat venat laitat XEV:n kun XER:n kanteen, jos kansi on sama![]()
Suurin ero taitaa tulla keveenmästä ala-kerrasta, nokista, ohjelmasta ja männistä...
Nyt sitten laskeen venttiilin vitauspinta-alaa XE vs. XEV? paljonko ero on? kuinka paljon paskempi XEV on..
Millä ennakoilla noita vakio paskoja ajetaan![]()
Plus et mitenkä noi kanavat XEV:eessä???? vituiks liian avarat imu-puolella ja pako ahistaa.
Plus et täällä esitetään kaikkia XXXXX:n staattisia virtauspenkki mittauksia, jolla ei ole mitään tekemistä dynaamisen virtauksen kanssa..
ITSE OLEN TYYTYVÄINEN OMAAN XEV:HEN... VAKIO MÄNNÄT+VEIVIT+TILAUS-NOKAT+JENVEY 45mm+DTA+MARTELIUS ja LOPPUTULOS yli.200hv:ta
rampuli kirjoitti:rampuli kirjoitti:Perustele vanat... Mitä oikeesti eroo XEV ja XER: moottorilla.Tuomas kirjoitti:Onhan siinä OPC-koneessa isommat venttiilitkin.
Kuis paljon isommat venat laitat XEV:n kun XER:n kanteen, jos kansi on sama![]()
Millä ennakoilla noita vakio paskoja ajetaan![]()
AAMEN![]()
![]()
Kyllä se nyt OPC täytys olla, kun siinä on kaikkee hilupimpulaa niin eihän sulla nyt voi olla yhtä hyvää kun se! 
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
sopiiko X20XEV kansi 18SE moottorin päälle?jaketech kirjoitti:sopiiko X20XEV kansi normi 2.0 ohc lohkoon vai oonko lukenut väärin?
jos sopii ni ilmeisesti männät pitää olla X20XEV?
onko väliä onko lohko NE vai SE?
olis tuossa 2 sarjaa C20XE mäntiä ja kankia. nouseeko puristus-suhde liikaa jos männä laittaa X20XEV koneeseen.
Ei.jaketech kirjoitti:olis tuossa 2 sarjaa C20XE mäntiä ja kankia. nouseeko puristus-suhde liikaa jos männä laittaa X20XEV koneeseen.
minkälaisii lukemii nousee? onko kukaa laskenut puristus-suhdetta noilla männillä? mulla on laskematon kansi.telwin kirjoitti:Ei.jaketech kirjoitti:olis tuossa 2 sarjaa C20XE mäntiä ja kankia. nouseeko puristus-suhde liikaa jos männä laittaa X20XEV koneeseen.
Jos männät tulevat samalla korkeudelle ja ovat kummatkin tasalakisia niin XEV kun Xe:ssäkin niin tuskin ihan kauheesti muuttu näin lukion lyhyellä biologialla?
Vai onko Xevissä jotain poteroo?
Vai onko Xevissä jotain poteroo?
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
Jos en väärin muista katsoneeni, niin imupuolella on venttiileille omat kolonsa männissä.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Eli siis vaan toisella puolella mäntää?
Ja XE:ssä on kummallakin puolella kolot niin puristus-suhde siis laskee jopa ehkä 1% vakioon nähden
Ja XE:ssä on kummallakin puolella kolot niin puristus-suhde siis laskee jopa ehkä 1% vakioon nähden
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
ainakin mun X20XEV:ssä on monttu männän keskellä ja venan kolot imupuolella. C20XE männissä on kolot kummallakin puolella mutta mäntä on tasalakinen.
Ei ole XE:n mäntä tasalakinen,siinäkin on pieni syvennys laessa.jaketech kirjoitti:ainakin mun X20XEV:ssä on monttu männän keskellä ja venan kolot imupuolella. C20XE männissä on kolot kummallakin puolella mutta mäntä on tasalakinen.