Kestäähän ne aikansa tottakai, mutta varmemmin kone säilyy hyvänä, kun ne vaihtaa kestävämpiin =)^baxxter^ kirjoitti:Tuli käytyä pienellä testilenkillä tällä Gastmalla ja voin kertoo ,että mulle samanlainen kiitos.rampuli kirjoitti:itse en ole vielä tehny imusarjaa... mutta tossa pari kuvaa omasta moottorista.Lusben kirjoitti:haluaisko joku kertoa vaikka yv miten olette tehneet ite tuon imusarjan?? kuvien kera kiitos..
PS. onneks kaupasta saa noita imusarjoja vielä...
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=1
Eipä oma turbo asconakaan nostanu niin leveää hymyä kuin tämä vehje.![]()
![]()
Ja ihan paskan jauhantaa on että vakio kanget+männät ei kestä yli 7200rpm.. Paukkuakin löyty aikasemmalla setupilla 2xx.. pian tulee päivitetyt tehot kunhan auto saadaan hariselle.
x20xev/22xe koneen virittäminen.
-
Fr0zn
- 'Admiral'

Re: x20xev koneen virittäminen.
-
rampuli
- 'Kapitän'

297 hv:ta turbossa kestäny 5 vuotta... et silleeFr0zn kirjoitti:Kestäähän ne aikansa tottakai, mutta varmemmin kone säilyy hyvänä, kun ne vaihtaa kestävämpiin =)^baxxter^ kirjoitti:Tuli käytyä pienellä testilenkillä tällä Gastmalla ja voin kertoo ,että mulle samanlainen kiitos.rampuli kirjoitti:itse en ole vielä tehny imusarjaa... mutta tossa pari kuvaa omasta moottorista.Lusben kirjoitti:haluaisko joku kertoa vaikka yv miten olette tehneet ite tuon imusarjan?? kuvien kera kiitos..
PS. onneks kaupasta saa noita imusarjoja vielä...
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 1707&pos=1
Eipä oma turbo asconakaan nostanu niin leveää hymyä kuin tämä vehje.![]()
![]()
Ja ihan paskan jauhantaa on että vakio kanget+männät ei kestä yli 7200rpm.. Paukkuakin löyty aikasemmalla setupilla 2xx.. pian tulee päivitetyt tehot kunhan auto saadaan hariselle.
No entäs vapari...?
-
rampuli
- 'Kapitän'

Perustele vanat... Mitä oikeesti eroo XEV ja XER: moottorilla.Tuomas kirjoitti:Onhan siinä OPC-koneessa isommat venttiilitkin.
Kuis paljon isommat venat laitat XEV:n kun XER:n kanteen, jos kansi on sama
Suurin ero taitaa tulla keveenmästä ala-kerrasta, nokista, ohjelmasta ja männistä...
No auttaako ne pelkät wisekot?? tai Eaglet??? niilläkö ne tehot otetaan...?
Nyt sitten laskeen venttiilin vitauspinta-alaa XE vs. XEV? paljonko ero on? kuinka paljon paskempi XEV on..
Millä ennakoilla noita vakio paskoja ajetaan
Millä ajotuksilla noi XEV:eet on
Plus et mitenkä noi kanavat XEV:eessä???? vituiks liian avarat imu-puolella ja pako ahistaa.
Plus et täällä esitetään kaikkia XXXXX:n staattisia virtauspenkki mittauksia, jolla ei ole mitään tekemistä dynaamisen virtauksen kanssa..
ITSE OLEN TYYTYVÄINEN OMAAN XEV:HEN... VAKIO MÄNNÄT+VEIVIT+TILAUS-NOKAT+JENVEY 45mm+DTA+MARTELIUS ja LOPPUTULOS yli.200hv:ta
+EIKUN SEURAAVASSA TAMPEREEN MEETISSÄ IHMETTELEEN TAI 19.7 HARISELLE
-
rampuli
- 'Kapitän'

rampuli kirjoitti:Perustele vanat... Mitä oikeesti eroo XEV ja XER: moottorilla.Tuomas kirjoitti:Onhan siinä OPC-koneessa isommat venttiilitkin.
Kuis paljon isommat venat laitat XEV:n kun XER:n kanteen, jos kansi on sama![]()
Suurin ero taitaa tulla keveenmästä ala-kerrasta, nokista, ohjelmasta ja männistä...
Nyt sitten laskeen venttiilin vitauspinta-alaa XE vs. XEV? paljonko ero on? kuinka paljon paskempi XEV on..
Millä ennakoilla noita vakio paskoja ajetaan![]()
Plus et mitenkä noi kanavat XEV:eessä???? vituiks liian avarat imu-puolella ja pako ahistaa.
Plus et täällä esitetään kaikkia XXXXX:n staattisia virtauspenkki mittauksia, jolla ei ole mitään tekemistä dynaamisen virtauksen kanssa..
ITSE OLEN TYYTYVÄINEN OMAAN XEV:HEN... VAKIO MÄNNÄT+VEIVIT+TILAUS-NOKAT+JENVEY 45mm+DTA+MARTELIUS ja LOPPUTULOS yli.200hv:ta
-
^baxxter^
- OCF Member 2023

rampuli kirjoitti:rampuli kirjoitti:Perustele vanat... Mitä oikeesti eroo XEV ja XER: moottorilla.Tuomas kirjoitti:Onhan siinä OPC-koneessa isommat venttiilitkin.
Kuis paljon isommat venat laitat XEV:n kun XER:n kanteen, jos kansi on sama![]()
Millä ennakoilla noita vakio paskoja ajetaan![]()
AAMEN![]()
![]()
-
Jäksteri
- 'Senator'

Kyllä se nyt OPC täytys olla, kun siinä on kaikkee hilupimpulaa niin eihän sulla nyt voi olla yhtä hyvää kun se! 
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
-
jaketech
- 'Admiral'

sopiiko X20XEV kansi 18SE moottorin päälle?jaketech kirjoitti:sopiiko X20XEV kansi normi 2.0 ohc lohkoon vai oonko lukenut väärin?
jos sopii ni ilmeisesti männät pitää olla X20XEV?
onko väliä onko lohko NE vai SE?
-
jaketech
- 'Admiral'

olis tuossa 2 sarjaa C20XE mäntiä ja kankia. nouseeko puristus-suhde liikaa jos männä laittaa X20XEV koneeseen.
-
telwin
- OCF Yhteyshenkilö

Ei.jaketech kirjoitti:olis tuossa 2 sarjaa C20XE mäntiä ja kankia. nouseeko puristus-suhde liikaa jos männä laittaa X20XEV koneeseen.
-
jaketech
- 'Admiral'

minkälaisii lukemii nousee? onko kukaa laskenut puristus-suhdetta noilla männillä? mulla on laskematon kansi.telwin kirjoitti:Ei.jaketech kirjoitti:olis tuossa 2 sarjaa C20XE mäntiä ja kankia. nouseeko puristus-suhde liikaa jos männä laittaa X20XEV koneeseen.
-
Jäksteri
- 'Senator'

Jos männät tulevat samalla korkeudelle ja ovat kummatkin tasalakisia niin XEV kun Xe:ssäkin niin tuskin ihan kauheesti muuttu näin lukion lyhyellä biologialla?
Vai onko Xevissä jotain poteroo?
Vai onko Xevissä jotain poteroo?
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
-
Nalen
- 'Diplomat'

Jos en väärin muista katsoneeni, niin imupuolella on venttiileille omat kolonsa männissä.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
-
Jäksteri
- 'Senator'

Eli siis vaan toisella puolella mäntää?
Ja XE:ssä on kummallakin puolella kolot niin puristus-suhde siis laskee jopa ehkä 1% vakioon nähden
Ja XE:ssä on kummallakin puolella kolot niin puristus-suhde siis laskee jopa ehkä 1% vakioon nähden
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
-
jaketech
- 'Admiral'

ainakin mun X20XEV:ssä on monttu männän keskellä ja venan kolot imupuolella. C20XE männissä on kolot kummallakin puolella mutta mäntä on tasalakinen.
-
telwin
- OCF Yhteyshenkilö

Ei ole XE:n mäntä tasalakinen,siinäkin on pieni syvennys laessa.jaketech kirjoitti:ainakin mun X20XEV:ssä on monttu männän keskellä ja venan kolot imupuolella. C20XE männissä on kolot kummallakin puolella mutta mäntä on tasalakinen.