Thuuning`s Opel Vectra A c20xe Tbo MYYTY

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Re: Thuuning`s Opel Vectra A c20xe Turbo IC WideBody

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

MasaKoo kirjoitti:
Thuuning kirjoitti:
MasaKoo kirjoitti:Hyvältähän ne valssit näytti ku ajelit vastaan eilen :thumbsup:

Nii sul on se ghyntteri vecu vissii se oliko se viininpunane :D

Oli pakko nostaa kättä jo ku kattelin et tuleepa levee ja matala vecu vastaan :thumbsup:
Juu sama pirssi, ite otin vänkärin paikalla :kahvia:

hehe... Nii kaffia maistelemas vai :lollis: no joo joo i get it.. :bonk: :thumbsup:
rautsi_91
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rautsi_91 »

eile illallaki ohi ajelit :lol: aattelin ku vierelle ajoit, että lyön kaasun pohjaan, mutta ei sitte kehdannu ku tietää miten siinä ois kuitenki käyny :lollis:
Opel Calibra c20let 4x4 -94 / Opel Omega B z22xe -03
Thuuning
'Senator'
'Senator'

rautsi_91 kirjoitti:eile illallaki ohi ajelit :lol: aattelin ku vierelle ajoit, että lyön kaasun pohjaan, mutta ei sitte kehdannu ku tietää miten siinä ois kuitenki käyny :lollis:
No joo ihan muuten vaa siin oli vauhti pääl ku just tullu motarilta :D Sori kaahailu :lollis:
rautsi_91
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rautsi_91 »

no ei mua sun kaahailut kyllä haittaa, turbon "suhinaa" kiva kuunnella aina :D
Opel Calibra c20let 4x4 -94 / Opel Omega B z22xe -03
Boiga
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Nyt oli vanteet mun mieleen ;) kuinka tuo lippi on saatu noin kiiltäväksi? itsellä mielessä 17" samanlaiset... mut toteutus viel vaiheessa kun ei ole aloitettukaan :D
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Boiga kirjoitti:Nyt oli vanteet mun mieleen ;) kuinka tuo lippi on saatu noin kiiltäväksi? itsellä mielessä 17" samanlaiset... mut toteutus viel vaiheessa kun ei ole aloitettukaan :D

17 vois olla ihan makiat jos vaan löytyy 17tuumasia aihioita.. Tota lippi kiiltää sen takii ku siin on kiillotetut sellaset lisärinkulat...
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Tänää se sit sen teki tai no eilen.. Eli loota hajos.. Luultavasti liikaa vääntöä koneessa, haha :lol: No ei vaa tuo loota on palvellu mua tosi kauan ja usiampia vuosia sitten ollut käytössä turbo kadetissakin 3lapasella sintterillä niin ihme että edes kesti tähän päivään asti...

Eli pukkas laatikon öljyt pihalle jostain raosta, luultavasti sisäisesti murtunut jostain, en ole viel jaksanut aukasta ja katsoo..

Pystyy ajaan viel mut kauhee kahnutus kuuluu.. :banghead:
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Jep, oikeassa olin. Laatikko sisäisesti haljennut niin että näkyy hammasrattaat lootasta ja oli siel seassa joku muukin palanen laatikosta.. Kuvaa tulee myöhemmin.. Ja tuo loota oli palvellu mua yli 5vuotta ja ollut monessa mukana esim. yks motti kerran tipahti maahan asti nii tuo loota oli siin ja sit yhessä kolarissa ollut ja aikasemminkin turbokadetis että kovia se oli jo kokenu.

Mut nyt on UUS (käytetty) LOOTA paikollaan :D Ja vielä ns. varttimaileille parempi se pitemmällä välityksellä oleva.. Oli kyl mahtava ajella tallilta kotia ku vitosella semmonen reilu satku niin kierrokset tasan 2000rpm.. Nyt o hyvä ja luulis kulkujakin löytyvän. Iteasias nyt huomasin et entinen loota oli jotenkin hieman ääntäny ku nyt oli nii ihanan hiljanen :peukku:

:thumbsup:
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

joko 19.6 meet pudasjärvelle kokeilee? meillä (mulla hajos) meni viime kesän lopussa pudiksella se tiheempi välitteinen loota 3:lla kerralla ku koitti vaihtaa 4:lta 5-vaihteelle kaasupohjassa!riittikö sulla siinä tiheemmässä lootassa välitykset 4- vaihteella vartille?meillä ei siellä pudiksella ku saatiin 60ft 2.2s ni alko 50m ennen maalia lyömää rajotin vastaan (n.6500-6700rpm)!? pääsis tosiaan kokeilee tuota aavikko lootaa et loppuuko voima kokonaan 4- vaihteella ku se on just sama välitys ku tiheemmän 5- vaihde!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Thuuning
'Senator'
'Senator'

aksu8225 kirjoitti:joko 19.6 meet pudasjärvelle kokeilee? meillä (mulla hajos) meni viime kesän lopussa pudiksella se tiheempi välitteinen loota 3:lla kerralla ku koitti vaihtaa 4:lta 5-vaihteelle kaasupohjassa!riittikö sulla siinä tiheemmässä lootassa välitykset 4- vaihteella vartille?meillä ei siellä pudiksella ku saatiin 60ft 2.2s ni alko 50m ennen maalia lyömää rajotin vastaan (n.6500-6700rpm)!? pääsis tosiaan kokeilee tuota aavikko lootaa et loppuuko voima kokonaan 4- vaihteella ku se on just sama välitys ku tiheemmän 5- vaihde!!

No niin olis tarkotus mennä :D . Olisin jo viimekerral menny mut peruivat :cry: Joo oon lueskellu noit asconan juttuja :peukku: nii sehän tosiaa leipo se vitonen siit.. Tuo entinen loota riitti just 4- vaihteella vartille mut nyt ku on enemmän tehoo nii vois olla et jäis liian lyhyeksi enkä haluu kyl enää vitosta vaihtaa tuos vartilla, nykyisellä lootalla olis potentiaalia about 220 loppuihin 4-vaihteella (siis arvio ku en oo viel testannu paljon ottaa rajottajaan nelosella) (nelosella jos ajaa nyt reilu satanen on kierrokset 2700rpm eli 200kmh olis sit 5400rpm, 220kmh olis sit about 6000rpm, noin pikaisesti laskettuna ja mul ottaa rajotin siel 6800 about nii tuol nelosella pitäis aika lujaa päästä) :thumbsup:

:lollis: aavikko loota (tosiaa sillähän pitäis laskennallisesti päästä yli 300kmh vitosella, ainakin W355 perällä oleva kuten mul nyt)
OCF2945
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

mitäs makso noitten vanteiden muutos työt? ja missä teetit
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Thuuning
'Senator'
'Senator'

OCF2945 kirjoitti:mitäs makso noitten vanteiden muutos työt? ja missä teetit
Mul on tuo klassinen levitys.

Mulle nuo vanteet on tuttu sponssattu mut ne maksaisi 45-50€ kappale (riippuen leveydestä) + toimituskulut matkahuollolla (30€ per suunta eli yht. 60€). Esa Mäkelä Vannepaja puh. 0400-182187

Kotisivu: https://sites.google.com/site/vannepaja2/home
Thuuning
'Senator'
'Senator'

aksu, tuo aavikko loota tuntuis olevan unelmien laatikko :D

Vitonen on tuossa vaa jotenkin ihmeellinen, sen kun nakkaa sisään nii tuntuu että ei saakeli liiku sen enempää ku nelosella mut 1 2 3 4 vaihteet on kovia pelejä :thumbsup: tuo 5-vaihe on varmaa joku "matkavitonen" "kulutusvaihe"

jos laatikon kyljessä lukee W355 niin SUOSITTELEN :peukku:

Edit: tuo vitonen tuossa lootassa on ihan sairaaaaaaaaaaan pitkä, siksi sillä ei jaksa kiihtyä vaikka on usiampi sata heppaa, laskennallinen nopeus olisi tuon lootan vitos vaihteella 6600rpm 330kmh :lollis: Ja itse laskin tuon nelosvaihteen laskennallisen nopeuden et missä ottaa rajottajaan niin sain tulokseksi 220kmh laskulla ja se olikin todellisuudessa 230kmh eli tuo vitonen pitää paikkansa mut tehoja sais olla se 400heppaa ja kauheet väännöt et tuon lootan vitosen sais rajottimeen
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

tuolla asconan sivuilla on linkki ja välityssuhteet c ja w lootista!!joo taitaa jäädä ne 200+km/h vartille aika unelmaksi mut pitäis 180+km/h ainaki mennä...siis meillä.joo sillä 5-vaihteella loppuu pää ennen ku voima(tai toisinpäin tai kumpiki)...olin menossa viime syksynä pudikselle kokeilee huippuja tutkaan mut jo töistä lähtiissä nostettiin 1.4bar paineet ja kuunneltii nakuttaako..pari vetoa ja valkoset pilvet peitti taivaan ni ei päässy kokeilee niitä huippuja/päätä.
ot: eilen levis väri asconan ylle ja tänään käytiin poistaa teippauksia ja kasaamassa autoa...jos kohta uskaltais penkki/säätöaikaa uskaltaa soittelee!kuitenki uus nokka ni ois hyvä säätää ja teho/päästölappu pitäis konttorille viedä.ei nyt ihan mahdoton juttu vaikka pääsis itekki pudikselle 19.6 kokeilee...mut hyvin epätodennäköistä.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Thuuning
'Senator'
'Senator'

aksu8225 kirjoitti:tuolla asconan sivuilla on linkki ja välityssuhteet c ja w lootista!!joo taitaa jäädä ne 200+km/h vartille aika unelmaksi mut pitäis 180+km/h ainaki mennä...siis meillä.joo sillä 5-vaihteella loppuu pää ennen ku voima(tai toisinpäin tai kumpiki)...olin menossa viime syksynä pudikselle kokeilee huippuja tutkaan mut jo töistä lähtiissä nostettiin 1.4bar paineet ja kuunneltii nakuttaako..pari vetoa ja valkoset pilvet peitti taivaan ni ei päässy kokeilee niitä huippuja/päätä.
ot: eilen levis väri asconan ylle ja tänään käytiin poistaa teippauksia ja kasaamassa autoa...jos kohta uskaltais penkki/säätöaikaa uskaltaa soittelee!kuitenki uus nokka ni ois hyvä säätää ja teho/päästölappu pitäis konttorille viedä.ei nyt ihan mahdoton juttu vaikka pääsis itekki pudikselle 19.6 kokeilee...mut hyvin epätodennäköistä.

No perhana, sehän on mallillaan jos väri jo asconassa.. :D Tosiaan ensi tuntuma tuolla lootalla on tosi hyvä, pitkät ne alkuvaihteet nii tuntu jotenki et olis jopa nopeemmin kelannu vauhtiin ku sil tihiällä..

Unelmaksihan ne 200+ loput kyl taitaa jäädä, ite oon tyytyväinen kaikkiin yli 150 loppuihin :lollis:

Joo katsellaan lähempänä tuota 19 päivää mut olis kyl mukava jos pääsisit, itse ainakin yritän päästä vaikka tuo auto onkin ihan hirveen näköne vieläkin :oops:
Vastaa Viestiin