Astra H "kauppakassi" Myydään pois...

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Risto Vee
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Re: Astra H "kauppakassi"

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Ei ne näin pienillä madalluksilla mihinkään hajoa. On jo pari autoa ollu vakioiskareilla ja toisessa oli H&R pullamössöjouset ja kahdessa muussa Eibachit. Opelissani oli sillon Eibachin Sport kit joka madalsi -50mm/-40mm ja se oli jo ihan sopiva madallus. :) Nykysessä Focuksessa myydään Eibachilta vaan -30mm Pro kittiä... :(

Eibachit on ainoot oikeet jouset autoihin. Muihin en enään koske. En edes H&R:n, vaikka "pitäisi niidenkin olla suht hyvät"... -Mutta kun ei vaan ole.

Sitäpaitti vaikka iskarit menisivätkin paskaksi, niin sillon se vaihto on vasta edessä... Mitäs sitä suoraan vaihtamaan. ;) Saabklubilaiset käyttää aika paljon noita Koneja ja on kyllä hyvät säädettävyytensä puolesta. Itse laittasin Konit alle.

-Risto

G.T.S kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:näpee vehjes :peukku:

turhaan kyllä ostat iskarit,ei tuu niillä tippumaan milliäkään.
Meinaatkos et parempi orkkis iskareilla ja H&R:än jousilla kuin sit laittamalla madallus iskarit?

Ettei ees ajettavuus ja toimivuus parane? pelottaa vain et vakio iskarit menee pilalle!
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6

Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Risto Vee kirjoitti:Ei ne näin pienillä madalluksilla mihinkään hajoa. On jo pari autoa ollu vakioiskareilla ja toisessa oli H&R pullamössöjouset ja kahdessa muussa Eibachit. Opelissani oli sillon Eibachin Sport kit joka madalsi -50mm/-40mm ja se oli jo ihan sopiva madallus. :) Nykysessä Focuksessa myydään Eibachilta vaan -30mm Pro kittiä... :(

Eibachit on ainoot oikeet jouset autoihin. Muihin en enään koske. En edes H&R:n, vaikka "pitäisi niidenkin olla suht hyvät"... -Mutta kun ei vaan ole.
Kai ymmärrät, että H&R on jousien valmistaja eikä mikään yksittäinen malli. H&R:llä on valikoimissaan paljon erilaisia jousia, osa pehmeämpiä, osa jäykempiä, ja osa erittäin jäykkiä. Nimim. minulla on omassa Vectrassa alla H&R:n lineaariset -60mm jouset joita ei todellakaan voi sanoa "pullamössöjouksiksi", vaan olivat erittäin hyvät ajaa radalla. Kadulla sitten mukavuutta ei niin ollutkaan kun jousissa ei ollut myöskään tuota "pullamössö"-progresiivisuutta. Mutta pointtina siis se, että jousen valmistajilla on erilaisia jousia valikoimissaan. H&R on kilpa-autoilussa aika paljon käytetty valmistaja ja vaikka sama firma tekisi myös jotain "pullamössösarjaa", niin sitä ei voi yleistää koko valmistajaan. Minulla on toisessa autossa Eibachin valmistamat Steinmetz-jouset jotka ovat enemmän sitä pullamössöosastoa...

Itse kyllä suosisin täydellistä sarjaa jossa tulee sekä jouset että iskarit mukana, ovat ainakin silloin toistensa kanssa käytettäviksi suunnitellut. Ja niiden oman Vectran jousien kanssa on pakko käyttääkin lyhyitä iskareita (paljonkos G.T.S siitä maksat... :) ).
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
sininen
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja sininen »

Omaan Zafiraan laitoin syksyllä Eibachin 30mm jouset ja Bilstein B8 Sprint iskarit.

Ja väitän että paras alustasarja mitä olen ajanut, jopa tila-auto voi olla kiva ajaa :lol:

Hommasin ton setin Courtenaylta ja hinta oli vähän reilu 700 euroa.

Itellä huonoja kokemuksia yhdistelmä vakio-iskarit ja madallusjouset.
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

siisti astra :)
ja asiahan on tosiaan niin, että iskunvaimentimilla et saa autoa tiputettua millinlatiakaan vaan jousillahan sitä madallusta haetaan, ja jos madaltaa enemmän ku -40mm niin silloin olisi suotavaa vaihtaa lyhyemmät iskarit mutta vähemmän ku ton -40mm riittä vakio iskarit...
Risto Vee
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

ata kirjoitti:Itse kyllä suosisin täydellistä sarjaa jossa tulee sekä jouset että iskarit mukana, ovat ainakin silloin toistensa kanssa käytettäviksi suunnitellut. Ja niiden oman Vectran jousien kanssa on pakko käyttääkin lyhyitä iskareita (paljonkos G.T.S siitä maksat... :) ).
No sanotaanko näin, että jos madallusjousilla alkaa leikkimään, niin mä laittaisin ne vanhojen iskarien kanssa alle. Jos aikoo madaltaa ja ostaa sekä iskarit, että jouset niin miksi ostaa ne erikseen kun voi ostaa suoraan jonkun säädettävän sarjan? Hintakaan ei siinä vaiheessa hirveesti eroa...

Mun puolesta voitte ostella vaikka mitä Weitekkejä tai FK:n jousia, mutta itse olen todennut Eibachit parhaiksi ajettaviksi sekä madaltaviksi jousiksi. :peukku:

Tässä kuva vanhasta Astrastani Eibachin -50/-40 setillä...
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6

Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
emsii
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja emsii »

Noi h&r:ät on tullu noitten bilsteinien mukana, että uskosin niiden kanssa ton toimivuuden ainakin paranevan huomattavasti. Jos ihan ulkonäköä haetaan nii varmaa menee vakioiskareilla ihan hyvin, mutta jos haluu ajettavuutta parantaa nii iskareiden päivitys on aivan ehdoton.
Jos ihan järjellä ajattelee niin lyhyemmällä iskarilla auto menee kyllä alemmas. Ei paljoa tietenkään mutta meneehän se väkisinki ku se vääntää vähemmän vastaan ja painaa jousta enemmän kasaan? Tietenki iskarin jäykkyyskin vaikuttaa asiaan?
(Kohta selviää sekin homma omassa autossa kun tulee ne lyhyemmät d2 tolpat taakse)..
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
Jani_88
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jani_88 »

komea kiesi :thumbsup:

jos itelläkin joskus toi fasta vaihtuis tollaseen.... :hypocrite:

Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
MEga3
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MEga3 »

hieno astra! ite laittasin konit
Opel Vectra -00 2,0
Opel kadett D
Opel Senator -78 3,0E
vw kolffi varkku -94
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

emsii kirjoitti:Noi h&r:ät on tullu noitten bilsteinien mukana, että uskosin niiden kanssa ton toimivuuden ainakin paranevan huomattavasti. Jos ihan ulkonäköä haetaan nii varmaa menee vakioiskareilla ihan hyvin, mutta jos haluu ajettavuutta parantaa nii iskareiden päivitys on aivan ehdoton.
Jos ihan järjellä ajattelee niin lyhyemmällä iskarilla auto menee kyllä alemmas. Ei paljoa tietenkään mutta meneehän se väkisinki ku se vääntää vähemmän vastaan ja painaa jousta enemmän kasaan? Tietenki iskarin jäykkyyskin vaikuttaa asiaan?
(Kohta selviää sekin homma omassa autossa kun tulee ne lyhyemmät d2 tolpat taakse)..
Itse asiassa jouset ei tullut noitten iskareitten kanssa vaan noi oli jo etukäteen hankittu, mut tottahan se on et kyllä se auto vain tippuu niillä iskareilla vielä sen vähäsen ei tietenkään paljoa.

Sitten mitkä on hyviä ja huonoja jousia, itse sanon et kaikkia en ole kokeillut mut H&R:än jousista on kokemusta ja ne on hyvät sano kuka mitä vain!

Mut katotaan miten noitten iskarien kanssa käy, kyllä sinne toiset vaihdetaan niin saadaan sit kesällä pysymään auto radassa!
Jani_88 kirjoitti:komea kiesi :thumbsup:

jos itelläkin joskus toi fasta vaihtuis tollaseen.... :hypocrite:
No kuten sanonta menee "Rahalla saa ja hevosella pääsee" et ei muuta kuin kauppaan ostamaan ja jos nyt ei varaa niin muista et ei tää mun eka eikä tokakaan ole et ihan verta ja hikeä vuodattamalla näihinkin on rahat hankittu et on saanut vaihtaa autoa!
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

sehän nyt on selvä että ajettavuus ja alustan toimivuus paranee paljon lyhyempien iskarien vaihdolla,varsinkin ulosjouston osalta koska se varsi on lyhyempi ja yleensä ne myös on jäykemmät.

ja kyllähän se jousi on kireemmässä jo valmiiksi lyhyemmän varren takia mutta ihan yhtä paljon se jousi menee kasaan auton painon tullessa päälle oli iskarin varsi vakio tai lyhyempi.
tämän takia esim säädettävissä tolpissa on se apujousi ettei se pääjousi olisi missään tilanteessa irtonaisena.voishan noista omista säädettävistä poistaa apujousen ja sorvata lyhyemmäksi niin paljon ettei jousi olisi missään tilanteessa vapaana mutta ei se siihen korkeuteen mitään vaikuttaisi.

Bilsteinin sprintit laittasin itse,onko se nyt sitte B8,kolmessa vehkeessä ollut.Konit on turhan pintakovat,parissa vehkeessä ollut.Tämä siis oma kokemus.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Jartsa kirjoitti:sehän nyt on selvä että ajettavuus ja alustan toimivuus paranee paljon lyhyempien iskarien vaihdolla,varsinkin ulosjouston osalta koska se varsi on lyhyempi ja yleensä ne myös on jäykemmät.

ja kyllähän se jousi on kireemmässä jo valmiiksi lyhyemmän varren takia mutta ihan yhtä paljon se jousi menee kasaan auton painon tullessa päälle oli iskarin varsi vakio tai lyhyempi.
tämän takia esim säädettävissä tolpissa on se apujousi ettei se pääjousi olisi missään tilanteessa irtonaisena.voishan noista omista säädettävistä poistaa apujousen ja sorvata lyhyemmäksi niin paljon ettei jousi olisi missään tilanteessa vapaana mutta ei se siihen korkeuteen mitään vaikuttaisi.

Bilsteinin sprintit laittasin itse,onko se nyt sitte B8,kolmessa vehkeessä ollut.Konit on turhan pintakovat,parissa vehkeessä ollut.Tämä siis oma kokemus.
No ajettavuutta tässä haetaankin ei samanlaista linttaa kuin vanhassa, kun ei ees parkkihalista päässyt ulos et ottais jostain kiinni :lol:

Mut kyllä vain vielä sais tulla sen 10mm alemmas et toivossa on hyvä elää. Et kuitenkin tollainen H&R:än säädettävä sarja melko kallis vielä hankkia et jos nyt laittaa noi Bilsteinin iskarit tonne kaveriks ja jos vielä ens kesänä tuntuu liian korkeelta ja huonolta ajaa niin sit lukko ja uus alusta alle :yes:

Millos muuten jartsa alat omasta "uudesta" autostas tekeen jotain pikkujuttua?
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kyllähän se tulee tippumaan muutenkin sen 5-10mm muutamassa kuukaudessa jos jouset on uudet.

ite ainakaan noilla tehoilla osaa vielä lukkoa kaivata omaan autoon mitä nyt jurvassa tuli kierrettyä jotain 15 rinkiä rataa,tosin keli oli märkä.tosin tossa astran koneessa se pito katoo helpommin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

No katotaan mitä käy et puolentoista viikon päästä kerkeää pajalle silleen et voi osia laittaa kiinni et kait se silloin pitää koettaa ite vääntää iskarit kiinni :o

Ja samalla ois tota tehopuoltakin tarkoitus ehkä vähän ehostaa jos ton sillä sais vähän liikkumaan!

Ja silleen se lukko et tänään kun taas ajeli kuivalla kelillä niin tuppas jonkin verran lähtee sutimaan tuo mutkissa varsinkin!
emsii
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja emsii »

Joo pakko kans sanoo et mutkissa toi omaki suttaa aika helposti isommallakin vaihteella, mut suoralla ei sudi ku joskus vähän viel kakkosella jos nopeesti kiihdyttelee. Tai sit toi mun purkki on vaa laiska :)
Oon edelleen tosta erimieltä etteikö iskarin vaihto tiputa yhtään, mutta voin laittaa faktat pöytään kun saan omat takatolpat vaihdettua.
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Jos siinä iskarissa on se jousen alapää samassa kohdin alakiinnityksen nähden ku alkuperäsessäki nii ei se puota tasan yhtään, vaikka reiän poraat siihe iskarin kylkeen (ei todellakaan kannata) nii siinä samassa se korkeus pysyy.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Vastaa Viestiin