Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Noi lukottomat manta/asko perät ei kestä mitään.. =) Itse oon vaihtanu akselia kesässä kolmesti kun t-pyörästön läpitappi pyrkii aina ulos. Autossa ei ole ollut tehoa varmaan sataa kaakkia enempää.
No se tappi mitä ilmeisemmin sieltä oli irti lähteny ja hajottanu rattaat...
Suunnittelin jos tekis vaik Kemppi(hitsi)lukon tms.. tai hitsais tapin kunnol kiinni et pysyy mut en tiedä onkohan se niin fiksua....???????????
Kyl sen saa pysyy kun sekotteella hitsaa...
Kallis puikko pelii nii pysyy.. tai vaihtoehtohan on monia millä sen vetäsee kiinni... Tarvii nyt kokeilla miten kemppi lukko kestää........
On 2003-09-23 11:03, ossi wrote:
Joskus kokeilin tehdä tappiin viiltoa ja hitsata kiinni. Ei pysynyt, Joku parempi puikottaja sen saisi pysymäänkin.
Kyllä sen tapin sielä pitäis pysyä ihan sillä omalla lukitustapilla tai sokalla, miksikä sitä nyt sitte kutsuukaan ? Tietysti jos se tappi hajottaa koko tasauspyörästön kuoren ja poistuu sitäkautta, niin siinä ei kyllä auta edes hitsailut ..
Joo mulla ainakin oli nyt sitten se tappi lähteny irti saanu kaikki paskaks....
Kumma juttu jos kerran ei pitäis lähteä...
Lukitus hajonnu???
Mutta ei siitä sen enempää...
Uus perä on jo kiinni ja pelaa kun unelma...
Pitäis nyt alkaa muutamast peräst kasaa yhtä perää lukolla... Taidan kyllä tyytyä ihan hitsilukkoon....100% mainio!!
Ennenvanhaa sai niitä Omega A:n "viallisia" lukkoja edullisesti GM:n asentajilta. Laakerikaulaa hiukan pienemmäksi ja välikappale lukon rungon ja kannen väliin. Kestävä lukko edullisesti. Tasauspöyrästökin oli neljällä rattaalla. Sopi ainakin 4,22 ja harvempiin. Ja eiku katoavaa kansanperinnettä ylläpitämään.
Seal kirjoitti:Älä hyvä mies hitsaa sitä tasauspyörästöä kiinni, jos meinaat sillä kadulla ajaa!
Tulee autosta todella arvaamaton ajaa, tarvitsee pienen lentokentän kääntämiseen ja murtaa kurveissa todella rajusti.
Meinaatko noin?? Itse ajellut jo puoli vuotta turbo bemarilla jossa kemppilukko eikä kyllä ole yhtään arvaamaton eikä vaadi paljon sen enempää tilaa kääntämiseen...